[A6-AVANT.] zdejmowanie tylnej klapy

Szyby, zderzaki, błotniki, maski i inne elementy blacharskie.
piotr81
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-04-22, 22:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

[A6-AVANT.] zdejmowanie tylnej klapy

Post autor: piotr81 »

Witam,
Jak zdjąć tylną klapę w avancie?
Wiadomo 4 śruby na zawiasach.
Ale co z kablami po lewej stronie, czy trzeba rozwalać całą wiązkę aby je pojedyńczo przeciągnąć przez przelotkę czy jest może (oby) gdzieś ukryta wtyczka?
Ktoś wcześniej zmieniał klapę ale oczywiście przeciął wiązkę w przelotce.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

wtyczki nie ma, najlepiej przeciąć wiązkę
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Przy okazji wstaw nowe kable w części ruchomej, tylko lutuj w budzie pod tapicerką.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

highzim, dobrze radzi nasze furki mają troche lat i niestety kabelki w przelotce lubia się łamać...warto to zrobić za jedną robota
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Mam je też już drugi raz do zrobienia :lol: Za pierwszym razem były w gumie polutowane i w koszulkach ale po paru latach zaczeło się rozłazić, doszło do tego że ostatnio podczas jazdy musiałem się zatrzymać i wyjąć żarówkę od przeciwmgielnych bo się świeciło cały czas :mrgreen: Teraz mam zamiar wstawić nowe grubsze kable + wszystko jakimś smarem zabezpieczyć i nową gumę, na parę następnych lat może wystarczy :roll:
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
piotr81
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-04-22, 22:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: piotr81 »

Do ściągnięcia klapy teoretycznie można porozpinać kostki w klapie i wyciągnąć całą wiązkę z klapy.
Prawie mi się to udało ale utknąłem na kablach do podświetlenia tablicy, jest do nich słaby dostęp plus wszystko zardzewiałe. Musiałbym rwać silnik wycieraczki i pewnie klamkę żeby sięgnąć wtyczek.
Opuściłem. Ostatecznie połatałem tylko połamane kable, niestety na wysokości przelotki więc pewnie to rozwiązanie tymczasowe.
Faktycznie ta przelotka to słaby punkt, u mnie tam było zwarcie na kablach od centralnego zamka.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Najlepiej chyba wstawić porządne kable ale nie ze sklepu, tylko z jakiejś starej wiązki silnikowej i powstawiać grubsze, porządnie polutować i nasmarować miejsce pracy kabli w jakimś smarze lub talku do przewodów.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”