[A6 C4] 2.5TDI AEL po kilka dniach stania pada aku
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
[A6 C4] 2.5TDI AEL po kilka dniach stania pada aku
Witam.
Mam lekki problem z moim A6 C4 2.5TDI AEL avant i niestety auto po kilku dniach stania nawet gdy nie ma mrozów (10stopni i cieplej) pada akumulator. Napiecie na wyjsciu z alternatora 14.50 podczas odpalonego auta na aku jest 14.36 (czyli jak dobrze rozumiem ładuje fajnie). Akumulator jest roczny Centra Futura 77Ah i 760 rozruchowego (nie twierdze ze wszystko z nim wporzątku). Podłaczylem amperomierz do aku gdy klema plusa sie odlaczona od aku (minus miernika do minusu akusia, plus miernika do klemy minusowej) - sprawdzałem w dokładnie takiej pozycji jak na foto:
To moj amperomierz a ze znawca w tym temacie nie jestem to wole dodac foto czym to robilem i w jakiej pozycji pokretła. Początkowo pokazała sie wartość 1.2 i spadła do 0.8, nie wiem czy to duzo czy nie, naładuje dziś aku do końca i jutro sprawdze czy czasem sam sie nie rozładuje..
Klema plusa ma plastikowa zaslepke - by nie było zwary np. ze stelażem kanapy. Pytanie jak sprawdzić czy podczas odpalania na rozrusznik idzie odpowiednia ilość prądu? Co jeszcze warto sprawdzić co może mieć znaczenie? Ogolnie nie zalowalem nigdy kasy na A6 i troche mnie to martwi ze mimo wkladu nie do konca moge liczyc na to auto
Mam lekki problem z moim A6 C4 2.5TDI AEL avant i niestety auto po kilku dniach stania nawet gdy nie ma mrozów (10stopni i cieplej) pada akumulator. Napiecie na wyjsciu z alternatora 14.50 podczas odpalonego auta na aku jest 14.36 (czyli jak dobrze rozumiem ładuje fajnie). Akumulator jest roczny Centra Futura 77Ah i 760 rozruchowego (nie twierdze ze wszystko z nim wporzątku). Podłaczylem amperomierz do aku gdy klema plusa sie odlaczona od aku (minus miernika do minusu akusia, plus miernika do klemy minusowej) - sprawdzałem w dokładnie takiej pozycji jak na foto:
To moj amperomierz a ze znawca w tym temacie nie jestem to wole dodac foto czym to robilem i w jakiej pozycji pokretła. Początkowo pokazała sie wartość 1.2 i spadła do 0.8, nie wiem czy to duzo czy nie, naładuje dziś aku do końca i jutro sprawdze czy czasem sam sie nie rozładuje..
Klema plusa ma plastikowa zaslepke - by nie było zwary np. ze stelażem kanapy. Pytanie jak sprawdzić czy podczas odpalania na rozrusznik idzie odpowiednia ilość prądu? Co jeszcze warto sprawdzić co może mieć znaczenie? Ogolnie nie zalowalem nigdy kasy na A6 i troche mnie to martwi ze mimo wkladu nie do konca moge liczyc na to auto
Ostatnio zmieniony 2014-11-19, 09:40 przez Arturo997, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
mas0n, jasniej prosze
Ja odlaczylem kleme plusowa od aku do samej klemy plusowej przylozylem czerwony kabelek, a czarny przylozylem do klemy minusowej podlaczonej do aku. Jesli cos zrobilem nie tak prosze mi łopatologicznie wytlunaczyc co i jak
Troche sie człowiek wku*wia jak mu pada roczny aku ktory badz co badz troche kosztowal niby ma 3 lata gwarancji ale kto wie jak ja rozpatrza...
Ja odlaczylem kleme plusowa od aku do samej klemy plusowej przylozylem czerwony kabelek, a czarny przylozylem do klemy minusowej podlaczonej do aku. Jesli cos zrobilem nie tak prosze mi łopatologicznie wytlunaczyc co i jak
Troche sie człowiek wku*wia jak mu pada roczny aku ktory badz co badz troche kosztowal niby ma 3 lata gwarancji ale kto wie jak ja rozpatrza...
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Arturo997, To banalne ale
http://fizyka.org/?teoria,19,6
Amperomierz należy podłączyć szeregowo, od strony klemy "-"
No i po pomiarze możesz policzyć ilość zużywanych W
http://fizyka.org/?teoria,19,6
Amperomierz należy podłączyć szeregowo, od strony klemy "-"
No i po pomiarze możesz policzyć ilość zużywanych W
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Bardzo źle zrobiłeś źle ustawiłeś miernik i plusowy przewód źle wpięty w miernik, dodatkowo źle się wpiąłeś ale zaraz ci to wytłumaczę.Arturo997 pisze:Ja odlaczylem kleme plusowa od aku do samej klemy plusowej przylozylem czerwony kabelek, a czarny przylozylem do klemy minusowej podlaczonej do aku. Jesli cos zrobilem nie tak prosze mi łopatologicznie wytlunaczyc co i jak
Żeby prawidłowo odczytać pobór prądu [A] to musisz czerwony przewód w mierniku przepiąć do 1 górnego gniazda, czarny przewód zostaje jak jest. I miernik ustaw na 5A, wtedy wepnij amperomierz szeregowo czyli:
Zdejmij plusową klemę, ustawiasz miernik na 5A i przekładasz kabelek jak mówiłem, czerwony przewód do klemy plusowej, a czarny przewód do plusa akumulatora, w ten sposób odczytasz pobór prądu w amperach oczywiście. Wynik podaj to ocenimy czy jest w normie czy też nie.
[ Dodano: 2014-11-19, 13:15 ]
mas0n, Żeś mnie wyprzedził Nie ma znaczenia czy mierzysz pobór na minusowej klemie czy plusowej.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
Dobrze ze ja was mam
Jutro zmierze i sprawdze co i jak
Dziś ładowałęm też aku jakies 4h jutro sprawdze ile zostało w nim pradu
[ Dodano: 2014-11-20, 08:57 ]
GTR34, sprawdziłęm wszystko tak jak napisales wyzej ale miernik pokazwal same zera ale z racji ze juz nie ufam nawet rzecza ktore sa nowe postanowilem sprawdzic sam miernik i podpialem maly sprawdzian z mala zaroweczka. Podpialem go szeregowo tak jak mialem podpiac miernik i zaroweczka sie swiecila (czyli miernik tez powinien pokazac liczby a nie same zera) dosyc jasno. Dzis zakupie nowy miernik i wtedy podam konkretne liczby. Co do samego aku dzis ma 12.34 kiedy ponownie go sprawdzic zeby stwierdzic czy sam sie rozladowuje? Jest oczywiscie ciagle wypiety z klem.
Wydaje mi sie ze gorne wejscie w mierniku nie wytrzymalo i sie zesrało Jak to mowia dobry zwyczaj nie pozyczaj.
Jutro zmierze i sprawdze co i jak
Dziś ładowałęm też aku jakies 4h jutro sprawdze ile zostało w nim pradu
[ Dodano: 2014-11-20, 08:57 ]
GTR34, sprawdziłęm wszystko tak jak napisales wyzej ale miernik pokazwal same zera ale z racji ze juz nie ufam nawet rzecza ktore sa nowe postanowilem sprawdzic sam miernik i podpialem maly sprawdzian z mala zaroweczka. Podpialem go szeregowo tak jak mialem podpiac miernik i zaroweczka sie swiecila (czyli miernik tez powinien pokazac liczby a nie same zera) dosyc jasno. Dzis zakupie nowy miernik i wtedy podam konkretne liczby. Co do samego aku dzis ma 12.34 kiedy ponownie go sprawdzic zeby stwierdzic czy sam sie rozladowuje? Jest oczywiscie ciagle wypiety z klem.
Wydaje mi sie ze gorne wejscie w mierniku nie wytrzymalo i sie zesrało Jak to mowia dobry zwyczaj nie pozyczaj.
Ostatnio zmieniony 2014-11-20, 08:58 przez Arturo997, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
Kupilem nowy miernik niestety takiego samego nie bylo kupilem bardziej zaawansowany. Sprawdzałem w takim podlaczeniu i ustawieniu pokretla jak jest na foto:
I ukazal sie wynik 010 (bez przecinkow i kropek tak jak na foto) napiecie na aku wedlug nowego miernika wynosi dzisiaj 12.19 czyli juz duzo mniej chyba ze jest miedzy nimi taka duza roznica (sprawdze to pozniej). Panel od radia zdjety na wszelki wypadek zeby pradu nie zjadalo oraz odłaczony szyberdach zeby nie zaczal sie otwierac...
I ukazal sie wynik 010 (bez przecinkow i kropek tak jak na foto) napiecie na aku wedlug nowego miernika wynosi dzisiaj 12.19 czyli juz duzo mniej chyba ze jest miedzy nimi taka duza roznica (sprawdze to pozniej). Panel od radia zdjety na wszelki wypadek zeby pradu nie zjadalo oraz odłaczony szyberdach zeby nie zaczal sie otwierac...
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Czerwony kabel masz ok, ale żeby mierzyć do 10A to musisz swój miernik ustawić na "20m/20A".
Żeby nie iskrzyło przy przykładaniu sondy do akumulatora to rób pomiary na minusie. Wstępnie wydaje mi się, że masz 100 mA prądu - sporo. Jak dasz na "20m/20A" powinno być 0,1 A.
Żeby nie iskrzyło przy przykładaniu sondy do akumulatora to rób pomiary na minusie. Wstępnie wydaje mi się, że masz 100 mA prądu - sporo. Jak dasz na "20m/20A" powinno być 0,1 A.
Ostatnio zmieniony 2014-11-21, 11:24 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Przepraszam, pomyliło mi się mas0n ma racje - to jest w normie - jakiś alarm czy radio w stand by. Ja miałem 1A w mondeo i szybko szlak trafiał akumulator.
Podpina się taki tester - grzałka to jest i on pokazuje czy akumulator szybko nie pada.
Podpina się taki tester - grzałka to jest i on pokazuje czy akumulator szybko nie pada.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
Kurde taki tester kosztuje 80zl hmm... nie wiem czy nie lepiej od razu oddac go na gwarancje
Nieju231, mam pioneer'a 4900ib + zabudowa w bagazniku, mozliwe ze alarm pobiera prad - sprawdze to jutro.
Czy jest to mozliwe ze z powody takiego poboru pradu padl akumulator? Jak jest z uznaniem gwaracji w takiej sytuacji? W jaki sposob oni sprawdzaja aku i stwierdzaja czy uznaja gwaracje czy nie?
[ Dodano: 2014-11-22, 08:28 ]
Albo inaczej zapytam czy takie zuzycie pradu w aucie moglo miec wplyw na aku ze padl po roku czasu? Auto nie musi jezdzic codziennie (mam drugie) i czasem stalo kilka dni.
Nieju231, mam pioneer'a 4900ib + zabudowa w bagazniku, mozliwe ze alarm pobiera prad - sprawdze to jutro.
Czy jest to mozliwe ze z powody takiego poboru pradu padl akumulator? Jak jest z uznaniem gwaracji w takiej sytuacji? W jaki sposob oni sprawdzaja aku i stwierdzaja czy uznaja gwaracje czy nie?
[ Dodano: 2014-11-22, 08:28 ]
Albo inaczej zapytam czy takie zuzycie pradu w aucie moglo miec wplyw na aku ze padl po roku czasu? Auto nie musi jezdzic codziennie (mam drugie) i czasem stalo kilka dni.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Mam mondeo które stoi po tydzień-dwa i jest ok. Jak mi centralka alarmowa pobierała 1A to co dzień ładowanie - wtedy auto użytkowałem.
1. Jakie masz napięcie na aku po kilku dniach leżenia?
Jak masz drugie auto to jaki problem zamienić akumulatory? Zobacz na tym sprawnym aucie czy aku padnie. Chyba że gabaryt się nie zgadza ...
1. Jakie masz napięcie na aku po kilku dniach leżenia?
Jak masz drugie auto to jaki problem zamienić akumulatory? Zobacz na tym sprawnym aucie czy aku padnie. Chyba że gabaryt się nie zgadza ...
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837