[A6 C4] 2.5TDI AEL po kilka dniach stania pada aku

Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

[A6 C4] 2.5TDI AEL po kilka dniach stania pada aku

Post autor: Arturo997 »

Witam.
Mam lekki problem z moim A6 C4 2.5TDI AEL avant i niestety auto po kilku dniach stania nawet gdy nie ma mrozów (10stopni i cieplej) pada akumulator. Napiecie na wyjsciu z alternatora 14.50 podczas odpalonego auta na aku jest 14.36 (czyli jak dobrze rozumiem ładuje fajnie). Akumulator jest roczny Centra Futura 77Ah i 760 rozruchowego (nie twierdze ze wszystko z nim wporzątku). Podłaczylem amperomierz do aku gdy klema plusa sie odlaczona od aku (minus miernika do minusu akusia, plus miernika do klemy minusowej) - sprawdzałem w dokładnie takiej pozycji jak na foto:

Obrazek

To moj amperomierz a ze znawca w tym temacie nie jestem to wole dodac foto czym to robilem i w jakiej pozycji pokretła. Początkowo pokazała sie wartość 1.2 i spadła do 0.8, nie wiem czy to duzo czy nie, naładuje dziś aku do końca i jutro sprawdze czy czasem sam sie nie rozładuje..
Klema plusa ma plastikowa zaslepke - by nie było zwary np. ze stelażem kanapy. Pytanie jak sprawdzić czy podczas odpalania na rozrusznik idzie odpowiednia ilość prądu? Co jeszcze warto sprawdzić co może mieć znaczenie? Ogolnie nie zalowalem nigdy kasy na A6 i troche mnie to martwi ze mimo wkladu nie do konca moge liczyc na to auto :-/
Ostatnio zmieniony 2014-11-19, 09:40 przez Arturo997, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Na elektryce też nie bardzo się znam, ale czy pobór energii nie powinien być liczony z aku od minusa?
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

mas0n, jasniej prosze :mrgreen:
Ja odlaczylem kleme plusowa od aku do samej klemy plusowej przylozylem czerwony kabelek, a czarny przylozylem do klemy minusowej podlaczonej do aku. Jesli cos zrobilem nie tak prosze mi łopatologicznie wytlunaczyc co i jak ;-)
Troche sie człowiek wku*wia jak mu pada roczny aku ktory badz co badz troche kosztowal niby ma 3 lata gwarancji ale kto wie jak ja rozpatrza...
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Arturo997, To banalne ale

http://fizyka.org/?teoria,19,6

Amperomierz należy podłączyć szeregowo, od strony klemy "-"
No i po pomiarze możesz policzyć ilość zużywanych W
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Arturo997 pisze:Ja odlaczylem kleme plusowa od aku do samej klemy plusowej przylozylem czerwony kabelek, a czarny przylozylem do klemy minusowej podlaczonej do aku. Jesli cos zrobilem nie tak prosze mi łopatologicznie wytlunaczyc co i jak ;-)
Bardzo źle zrobiłeś :-P źle ustawiłeś miernik i plusowy przewód źle wpięty w miernik, dodatkowo źle się wpiąłeś ale zaraz ci to wytłumaczę.

Żeby prawidłowo odczytać pobór prądu [A] to musisz czerwony przewód w mierniku przepiąć do 1 górnego gniazda, czarny przewód zostaje jak jest. I miernik ustaw na 5A, wtedy wepnij amperomierz szeregowo czyli:
Zdejmij plusową klemę, ustawiasz miernik na 5A i przekładasz kabelek jak mówiłem, czerwony przewód do klemy plusowej, a czarny przewód do plusa akumulatora, w ten sposób odczytasz pobór prądu w amperach oczywiście. Wynik podaj to ocenimy czy jest w normie czy też nie.

[ Dodano: 2014-11-19, 13:15 ]
mas0n, Żeś mnie wyprzedził :-P Nie ma znaczenia czy mierzysz pobór na minusowej klemie czy plusowej.
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Dobrze ze ja was mam :mrgreen:
Jutro zmierze i sprawdze co i jak ;-)
Dziś ładowałęm też aku jakies 4h jutro sprawdze ile zostało w nim pradu ;-)

[ Dodano: 2014-11-20, 08:57 ]
GTR34, sprawdziłęm wszystko tak jak napisales wyzej ale miernik pokazwal same zera ale z racji ze juz nie ufam nawet rzecza ktore sa nowe postanowilem sprawdzic sam miernik i podpialem maly sprawdzian z mala zaroweczka. Podpialem go szeregowo tak jak mialem podpiac miernik i zaroweczka sie swiecila (czyli miernik tez powinien pokazac liczby a nie same zera) dosyc jasno. Dzis zakupie nowy miernik i wtedy podam konkretne liczby. Co do samego aku dzis ma 12.34 kiedy ponownie go sprawdzic zeby stwierdzic czy sam sie rozladowuje? Jest oczywiscie ciagle wypiety z klem.
Wydaje mi sie ze gorne wejscie w mierniku nie wytrzymalo i sie zesrało :-P Jak to mowia dobry zwyczaj nie pozyczaj.
Ostatnio zmieniony 2014-11-20, 08:58 przez Arturo997, łącznie zmieniany 1 raz.
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Kupilem nowy miernik niestety takiego samego nie bylo kupilem bardziej zaawansowany. Sprawdzałem w takim podlaczeniu i ustawieniu pokretla jak jest na foto:

Obrazek

I ukazal sie wynik 010 (bez przecinkow i kropek tak jak na foto) napiecie na aku wedlug nowego miernika wynosi dzisiaj 12.19 czyli juz duzo mniej chyba ze jest miedzy nimi taka duza roznica (sprawdze to pozniej). Panel od radia zdjety na wszelki wypadek zeby pradu nie zjadalo oraz odłaczony szyberdach zeby nie zaczal sie otwierac...
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Czerwony kabel masz ok, ale żeby mierzyć do 10A to musisz swój miernik ustawić na "20m/20A".

Żeby nie iskrzyło przy przykładaniu sondy do akumulatora to rób pomiary na minusie. Wstępnie wydaje mi się, że masz 100 mA prądu - sporo. Jak dasz na "20m/20A" powinno być 0,1 A.
Ostatnio zmieniony 2014-11-21, 11:24 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

przemoprzem, ok dzieki sprawdze i dam znac ;-)

[ Dodano: 2014-11-21, 13:18 ]
przemoprzem, jest tak jak piszesz pokazuje 0,1 czasem mignie na 0,09. Co moze brac tyle pradu? Teraz pewnie czeka mnie kolejno wyciaganie bezpiecznikow i szukanie pod ktorym z nich jest takie zuzycie pradu..
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Arturo997, To raczej normalny wynik
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Przepraszam, pomyliło mi się mas0n ma racje - to jest w normie - jakiś alarm czy radio w stand by. Ja miałem 1A w mondeo i szybko szlak trafiał akumulator.

Podpina się taki tester - grzałka to jest i on pokazuje czy akumulator szybko nie pada.

Obrazek
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Jakie masz radio ? orginał czy jakieś inne ?
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Kurde taki tester kosztuje 80zl :-/ hmm... nie wiem czy nie lepiej od razu oddac go na gwarancje
Nieju231, mam pioneer'a 4900ib + zabudowa w bagazniku, mozliwe ze alarm pobiera prad - sprawdze to jutro.
Czy jest to mozliwe ze z powody takiego poboru pradu padl akumulator? Jak jest z uznaniem gwaracji w takiej sytuacji? W jaki sposob oni sprawdzaja aku i stwierdzaja czy uznaja gwaracje czy nie?

[ Dodano: 2014-11-22, 08:28 ]
Albo inaczej zapytam czy takie zuzycie pradu w aucie moglo miec wplyw na aku ze padl po roku czasu? Auto nie musi jezdzic codziennie (mam drugie) i czasem stalo kilka dni.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Mam mondeo które stoi po tydzień-dwa i jest ok. Jak mi centralka alarmowa pobierała 1A to co dzień ładowanie - wtedy auto użytkowałem.

1. Jakie masz napięcie na aku po kilku dniach leżenia?

Jak masz drugie auto to jaki problem zamienić akumulatory? Zobacz na tym sprawnym aucie czy aku padnie. Chyba że gabaryt się nie zgadza ...
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Mój kolega w VW Bora coś podobnego miał musiał jeździć co dzień bo aku padał jak postało auto 2 -3dni to koniec i okazło się że radio było jakoś lipnie podpięte i ciągnęło prąd .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”