[A6 C4] 2.5TDI AEL po kilka dniach stania pada aku
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
przemoprzem, nie ma problemu zeby wsadzic inny aku ale ten jest prawie nowy i lekko mnie to zalamuje ze stary aku w drugim aucie (audi 80 B4 avant 1.9TDI) lata jak zly a ma spokojnie 5 lat i nawet w najwieksze mrozy (-20) palil u mnie jak zly. Jakie powinno byc zuzycie zeby aku spokojnie wytrzmal tydzien postoju samochodu (zima bede wyjezdzal tylko w sprzyjajaca pogode)?
Sprawdze radio i alarm/centralke na pilota oraz napiecie na aku i dam znac.
Sprawdze radio i alarm/centralke na pilota oraz napiecie na aku i dam znac.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
Dawid2542, wyciagalem kolejno wszystkie bezpieczniki i po wyciagnieciu bezpiecznika nr 8 (znajduje sie w srodkowej kolumnie na samej gorze) pobor spadl do 0.02 odlaczalem nawet wzmacniacz z car audio ale nizej jak 0.02 nie zszedlem - najchetniej chcialbym zeby nic nie ciaglo no ale lepsze to jak nic Bezpiecznik nr 8 jak dobrze znalazlem odpowiada za:
-lampke do czytania
-lampke w bagazniku
-swiatlo wnetrze
-lampka we wnece pod nogami
-lampka oslony przeciwslonecznej
-pamiec lusterka elektrycznego
-pamiec siedzen elektrcznych
-regulatory ukladu klimatyzacji
-zegar
Cos pominąłem? Oczywiscie moze byc tam cos jeszcze podlaczone przez podprzedniego wlasciciela...
Fajnie ze juz wiem gdzie zaczac szukac ale zastanawia mnie jedna rzecz. Mam prawie wszystkie zarowki we wnetrzu zmienione na ledowe czy to moze one cos takiego odwalaja? i Gdzie znajduje sie lampka we wnece pod nogami? Moze macie jakis pomysl od ktorej rzeczy zaczac sprawdzac?
[ Dodano: 2014-11-23, 12:22 ]
napiecie na aku dzisiaj wynosi jakies 12.13/12.14 aku ciagle odlaczony od klem i na plusowej zalozona maskownica zeby sie jakies spiecie nie zrobilo.
-lampke do czytania
-lampke w bagazniku
-swiatlo wnetrze
-lampka we wnece pod nogami
-lampka oslony przeciwslonecznej
-pamiec lusterka elektrycznego
-pamiec siedzen elektrcznych
-regulatory ukladu klimatyzacji
-zegar
Cos pominąłem? Oczywiscie moze byc tam cos jeszcze podlaczone przez podprzedniego wlasciciela...
Fajnie ze juz wiem gdzie zaczac szukac ale zastanawia mnie jedna rzecz. Mam prawie wszystkie zarowki we wnetrzu zmienione na ledowe czy to moze one cos takiego odwalaja? i Gdzie znajduje sie lampka we wnece pod nogami? Moze macie jakis pomysl od ktorej rzeczy zaczac sprawdzac?
[ Dodano: 2014-11-23, 12:22 ]
napiecie na aku dzisiaj wynosi jakies 12.13/12.14 aku ciagle odlaczony od klem i na plusowej zalozona maskownica zeby sie jakies spiecie nie zrobilo.
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 22:00 przez Arturo997, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ale skoro piszesz, że masz 0,1A to daj sobie spokój z szukaniem po bezpiecznikach - to jest znikomy pobór prądu.
Podmień akumulator i się kapniesz czy to auto czy "nowy" akumulator. U mnie 2 letni kaput, a od kolegi mam kilkuletni za flaszkę i jest ok.
Podmień akumulator i się kapniesz czy to auto czy "nowy" akumulator. U mnie 2 letni kaput, a od kolegi mam kilkuletni za flaszkę i jest ok.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
przemoprzem, po czesci auto bo ciagnie niepotrzebnie i po czesci aku (spada z niego powoli napiecie - bycmoze dlatego ze ciagle cos pobieralo z niego prad i juz sie nie bedzie do niczego nadawal) teraz jestem na etapie szukania co z bezpiecznika Nr 8 moze ciagnac prad w granicach 0,08 A pod tym bezpiecznikiem sa same lampki i ktos mogl podlaczyc centralke na pilota pod ten bezpiecznik nic innego nie przychodzi mi do glowy.
Tak jak napisalem jest to auto ktore nie jezdzi codziennie zima tymbardziej nie chce po kazdej jezdzie odlaczac aku i przed kazda jazda podlaczac - poza tym mialbym wtedy problem jak pozamykac auto - musialbym kazde zamykac z osobna, a nie o to w tym wszystkim chodzi. Auto powinno stac 2tygodnie i po tym powinno odpalic na strzala, nie po to spedzilem przy nim tyle godzin, ze tak powiem łaski nie robi..
Tak jak napisalem jest to auto ktore nie jezdzi codziennie zima tymbardziej nie chce po kazdej jezdzie odlaczac aku i przed kazda jazda podlaczac - poza tym mialbym wtedy problem jak pozamykac auto - musialbym kazde zamykac z osobna, a nie o to w tym wszystkim chodzi. Auto powinno stac 2tygodnie i po tym powinno odpalic na strzala, nie po to spedzilem przy nim tyle godzin, ze tak powiem łaski nie robi..
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 22:04 przez Arturo997, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
77Ah/0,1A=770h=32 dni - to tak w teorii po ilu dniach padnie Ci aku jeśli masz 0,1A poboru prądu. Ale to jest teoria. Wg mnie taki prąd to jest żaden.
W mondeo też miałem tak, że padał akumulator (wtedy alarm nie żarł prądu) podjechałem do elektryka i jak odpalałem auto to już na ucho słyszał, że rozrusznik ma zrąbane łożyska bo kręcił cherlawo.
Nie chcesz się pakować w koszty elektryków - przełóż akumulatory. Nie jest to rozwiązanie docelowe, ale się kapniesz gdzie problem. Zwłaszcza że oba auto do ON, więc nie będzie problemu że PB nie potrzebuje tyle prądu do rozruchu.
W mondeo też miałem tak, że padał akumulator (wtedy alarm nie żarł prądu) podjechałem do elektryka i jak odpalałem auto to już na ucho słyszał, że rozrusznik ma zrąbane łożyska bo kręcił cherlawo.
Nie chcesz się pakować w koszty elektryków - przełóż akumulatory. Nie jest to rozwiązanie docelowe, ale się kapniesz gdzie problem. Zwłaszcza że oba auto do ON, więc nie będzie problemu że PB nie potrzebuje tyle prądu do rozruchu.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
Na ta chwile odpalilem auto na jakies 40minut aku sie podladowal z alternatora, wyciagnalem bezpiecznik nr 8 i centralny przestal dzialac - z kluczyka jak i z pilota. Z pilota chcial zamknac bo mrugaly kierunki ale tak jakby pompka centralnego zamka nie miala pradu. Zobacze za kilka dni czy aku bedzie tak samo rozladowany czy mniej. Jesli za kilka dni odpali trzeba szukac co jakas madry elektryk podlaczyl pod ten bezpiecznik...
Jesli bedzie znow padniety za 4-5dni podmienie aku.
Jesli bedzie znow padniety za 4-5dni podmienie aku.
- vag_only
- Mechanik
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
podjedz do jakiegoś sklepu/warsztatu to ci sprawdzą aku za darmo.. po za tym ja też mam gdzieś pobór prądu 0.08 i mi jakoś aku nie pada co dzień miałem problem po zmianie radia ale po zmieniane kable były
- kesah
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bydgoszcz
Dokładnie, podjedź gdzieś do sklepu, hurtowni, elektryka gdzie mają miernik do sprawdzenia aku pod obciążeniem. Będzie wiadomo czy ako siada pod obciażeniem, co będzie oznaczało złom.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
Co dzien nie pada ale po 5-6dniach stania auto albo bardzo slabo kreci ze ledwo odpala albo wcale nie odpala. Mowie tu o temperaturach rzedu 10 stopni na plusie i cieplej. Pewnie na mrozie to bedzie kwestia max 3 dni.. W sumie macie racje pojade sprawdzic aku, az boje sie pomyslec jak bedzie z jego reklamacja. Co do samego poboru pradu i tak bede chcial zlikwidowac ten problem bo widze ze ma to cos wspolnego z centralnym zamkiem ktory u mnie szwankuje (mowie tu o sterowniku na pilota).
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Nie masz żadnego problemu z prądem - 0,1A to nie jest problemArturo997 pisze:Co do samego poboru pradu i tak bede chcial zlikwidowac ten problem bo widze ze ma to cos wspolnego z centralnym zamkiem ktory u mnie szwankuje (mowie tu o sterowniku na pilota).
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
przemoprzem, dobrze pisze. Taki pobór jest OK. Może masz za słąbe ładowanie i aku skatował się, lub jakaś felerna sztuka. I rozrusznik do sprawdzenia. Sprawdź co się dzieje z V podczas odpalania, ile spadnie
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrzeszów /wlkp.
mas0n, ładowanie na wyjsciu z alternatora 14,49 do aku dochodzi 14,34 czyli wydaje mi sie ze ok. Rozrusznik kreci nawet jak aku jest slaby (wiadomo wtedy kreci wolniej). Mam licznik na 7 zegarow a z tego co widze voltomierz mi dziala prawidlowo. Odpala nawet jak napiecie na aku jest w granicach 11volt (moze troche ponad 11 nie jest to cyfrowy wyswietlacz takze nie chce bajerowac ). Po prostu po kilku dniach stania wsiadajac do auta na voltomierzu w aucie widze ze napiecie jest niskie (w granicach 11V) czyli tak jakby z aku uciekal prad. Wedlug mnei nawet po 2tyg. napiecie na aku nie powinno spasc ponizej 12.15V. Tak mniej wiecej