[A3 8L]jak sprawdzic czy czujnik temperatury cieczy dziala
- Mrozu76
- C4 Autorytet
- Posty: 289
- Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
[A3 8L]jak sprawdzic czy czujnik temperatury cieczy dziala
wiem, ze to nie forum A3 ale to tez Audi, prawie sprawa wyglada tak, ze zegary nie pokazuja temp, ale jak odepne kostke od czujnika i ja podepne nagle zaczynaja dzialac. i teraz zastanawiam sie czy jest cos nie tak z czujnikiem czy zegarami. wie ktos jak moge to sprawdzic? w A3 jest ogolnie taka lipa, ze jak to zegary, to niemoge sobie drugich kupic i podmienic, bo w nich jest immobilizer
Ostatnio zmieniony 2013-09-27, 14:13 przez Mrozu76, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Górki Wielkie
Połącz pin wtyczki czujnika oznaczony symbolem 'T' do 'masy" i obserwuj wskazanie na liczniku. Jeśli wskazówka zacznie się podnosić, aż przekroczy 90 to znaczy, że prawdopodobnie uszkodzony masz czujnik.
Tu jest rozpiska pinów czujnika temperatury cieczy chłodzącej (widok od strony wtyczki):
T- wysterowanie wskaźnika temperatury
C- wysterowanie czerwonej kontrolki układu chłodzenia
R- klimatyzacja awaryjne rozłączenie kompresora.
- masa.
W nowszych czujnikach są tylko 3 piny. Brak masy, która jest brana z obudowy
Tu jest rozpiska pinów czujnika temperatury cieczy chłodzącej (widok od strony wtyczki):
T- wysterowanie wskaźnika temperatury
C- wysterowanie czerwonej kontrolki układu chłodzenia
R- klimatyzacja awaryjne rozłączenie kompresora.
- masa.
W nowszych czujnikach są tylko 3 piny. Brak masy, która jest brana z obudowy
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
To jest czujnik dla A80, 100/A6 C4, w A3 jest raczej inny ale zasada sprawdzenia ta sama.
Druga sprawa, jest i w moich wypowiedziach błędna informacja, że 3 pin to masa, faktycznie jest to zasilanie, +12V po stacyjce.
Ktoś prefabrykował obraz/schemat tej wtyczki z czujnika i to widać że "-" jest dorobiony zamiast "+"
Wiec faktycznie jest:
T- wysterowanie wskaźnika temperatury
C- wysterowanie czerwonej kontrolki układu chłodzenia
R- klimatyzacja awaryjne rozłączenie kompresora.
+ - zasilanie klema 15
Druga sprawa, jest i w moich wypowiedziach błędna informacja, że 3 pin to masa, faktycznie jest to zasilanie, +12V po stacyjce.
Ktoś prefabrykował obraz/schemat tej wtyczki z czujnika i to widać że "-" jest dorobiony zamiast "+"
Wiec faktycznie jest:
T- wysterowanie wskaźnika temperatury
C- wysterowanie czerwonej kontrolki układu chłodzenia
R- klimatyzacja awaryjne rozłączenie kompresora.
+ - zasilanie klema 15
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13