Witam,
mam problem w moim aelu. Od jakiegos czasu po odpaleniu auta bardzo mocno spada napiecie na desce. Do pierwszej/drugiej kreski. Bardzo mocno przygasaja swiatla mijania, podswietlenie w kabinie na desce rozdzielczej mocno przygasa, auto wyraznie jest obciazone. Po kilku km wszystko wraca do normy.
Dzieje sie tak gdy zaskakuje przekaznik od swiec po odpaleniu auta ? ten dogrzewajacy ? Wtedy dzieja sie cyrki. Jak przestaje dogrzewac wszystko jest w normie.
Dodam tyle ze juz na rozgrzanym aucie gdy jade np po sniegu i wciskajac hamulec, uruchamia sie ABS. Wtedy na desce wyraznie po podswietleniu ze mocno spada napiecie.
Jakis czas temu wymienialem mostek prostowniczy, oryginalny regulator napiecia, lozyska itp itd.
Nie wiem czy to moze miec cos wspolnego ale jak nie ma mrozu (czyli kiedy swiece nie sa potrzebne) i auto krece rozrusznikiem to ciezko mu zapalic. Jak sa przymrozki i musze grzac swiece to odpala normalnie.
Czy moze byc tak ze rozrusznik (jego uzwojenie) jest uszkodzone i moze powodowac cyrki z napieciem w aucie ?
Dodatkowo nagram dzis filmik po pracy jak to wyglada po odpaleniu.
Pozdrawiam
UP:
Filmik dzisiaj po pracy
[A6 C4] Po odpaleniu b.duze spadki napiecia
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
[A6 C4] Po odpaleniu b.duze spadki napiecia
Ostatnio zmieniony 2017-01-20, 23:53 przez frost12q, łącznie zmieniany 1 raz.
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
U mnie na zimnym silniku też są spadki - przy jakiś 2500obr/min słychać przekaźnik i w tym momencie napięcie wzrasta. Po odpuszczeniu gazu znowu słychać przekaźnik i napięcie spada - przy przyspieszaniu napięcie się normuje, przy odpuszczeniu gazu znów spada.
Po kilku minutach jazdy wszystko wraca do normy.
Po kilku minutach jazdy wszystko wraca do normy.
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Do czasu aż silnik nie osiągnie 50*C komputer dogrzewa świece po odpaleniu w trakcie jazdy (nawet jeśli przy przekręceniu kluczyka nie grzeje świec). To ten pzrekaźnik cyka i bierze duże ilości prądu - stąd spadki napięcia jeśli przekaźnik 370 ma wypalone styki. Takie podejrzenie moje. Po łikendzie sam to sprawdzę u siebie.