[A6 C4] Po odpaleniu b.duze spadki napiecia

Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

[A6 C4] Po odpaleniu b.duze spadki napiecia

Post autor: frost12q »

Witam,
mam problem w moim aelu. Od jakiegos czasu po odpaleniu auta bardzo mocno spada napiecie na desce. Do pierwszej/drugiej kreski. Bardzo mocno przygasaja swiatla mijania, podswietlenie w kabinie na desce rozdzielczej mocno przygasa, auto wyraznie jest obciazone. Po kilku km wszystko wraca do normy.

Dzieje sie tak gdy zaskakuje przekaznik od swiec po odpaleniu auta ? ten dogrzewajacy ? Wtedy dzieja sie cyrki. Jak przestaje dogrzewac wszystko jest w normie.

Dodam tyle ze juz na rozgrzanym aucie gdy jade np po sniegu i wciskajac hamulec, uruchamia sie ABS. Wtedy na desce wyraznie po podswietleniu ze mocno spada napiecie.

Jakis czas temu wymienialem mostek prostowniczy, oryginalny regulator napiecia, lozyska itp itd.


Nie wiem czy to moze miec cos wspolnego ale jak nie ma mrozu (czyli kiedy swiece nie sa potrzebne) i auto krece rozrusznikiem to ciezko mu zapalic. Jak sa przymrozki i musze grzac swiece to odpala normalnie.
Czy moze byc tak ze rozrusznik (jego uzwojenie) jest uszkodzone i moze powodowac cyrki z napieciem w aucie ?


Dodatkowo nagram dzis filmik po pracy jak to wyglada po odpaleniu.
Pozdrawiam


UP:
Filmik dzisiaj po pracy
Ostatnio zmieniony 2017-01-20, 23:53 przez frost12q, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Spróbuj podmienić przekaźnik 370 (chyba pierwszy pod kierownicą od lewej) na inny.

8D0951253 PRZEKAŹNIK 370

Load Reduction Relay.
Obrazek
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

U mnie na zimnym silniku też są spadki - przy jakiś 2500obr/min słychać przekaźnik i w tym momencie napięcie wzrasta. Po odpuszczeniu gazu znowu słychać przekaźnik i napięcie spada - przy przyspieszaniu napięcie się normuje, przy odpuszczeniu gazu znów spada.
Po kilku minutach jazdy wszystko wraca do normy.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

i u mnie ta sama sytuacja, tylko dzieje się to w tym samym momencie jak jakiś przekaźnik cyka, ale raczej po stronie pasażera w nogach.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Do czasu aż silnik nie osiągnie 50*C komputer dogrzewa świece po odpaleniu w trakcie jazdy (nawet jeśli przy przekręceniu kluczyka nie grzeje świec). To ten pzrekaźnik cyka i bierze duże ilości prądu - stąd spadki napięcia jeśli przekaźnik 370 ma wypalone styki. Takie podejrzenie moje. Po łikendzie sam to sprawdzę u siebie.
Obrazek
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

W 100 ten przekaźnik to ma nr 213 jak coś i jest pierwszy od lewej w nogach kierowcy.
Podmieniłem i u mnie nie rozwiązało to problemu. Latem będę szukał dalej po kablach i wtyczkach.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”