[A6 C4] Spadki napięcia

Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

[A6 C4] Spadki napięcia

Post autor: mas0n »

Objawy: W drodze, raczej jak auto zimne pojawiają się spore zaniki napięcia - światła pozycyjne przygasają a wskazówka napięcia spada do ~12, ten zanik pojawia się dosłownie na ułamek sekundy więc nie wiem czy wskazówka niżej by nie opadła, i czy wtedy z aku ciągnie prąd czy zupełnie odcięty, ale nie zapala mi się kontrolka akumulatora na desce.
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje się jak by w trakcie tego zaniku też i silnik na chwile był bardziej obciążony.
Od czego zacząć ze sprawdzaniem?
Ostatnio zmieniony 2016-02-13, 14:28 przez mas0n, łącznie zmieniany 2 razy.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Alternator pod lupę w szczególności regulator napięcia, dodatkowo sprawdź klemy przy aku.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kEru, mam jak wymienić, a jak sprawdzić?
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=5282& ... lternatora
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mas0n, łącznie zmieniany 2 razy.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Miernik w łapę i sprawdź napięcie przy klemach akumulatora bez obciążenia i pod obciążeniem, teoretycznie spadek poniżej 14V może świadczyć o problemie z doładowaniem bądź ewentualnym zanikiem napięcia na chwilę jak to opisujesz. Nie sugeruj się voltomierzem na blacie, bo to nie miarodajny pomiar, tylko informuje. ;-)
Pytanie w jakim stanie są szczotki i komutator
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Obrazek

Diody prostownicze do wymiany. Jakiś przepis na ich wymianę? One w alternatorze są?

Ktoś ma listę przekaźników pod nogami pasażera? Spadki pokrywają się z cykaniem czegoś tam w środku. Prawdopodobnie to przekaźniki elektrycznej nagrzewnicy. Tylko czemu są zależne od obrotów silnika to nie wiem.
Ostatnio zmieniony 2016-02-12, 20:41 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Opis przekaźników jest bodajże na naklejce za osłoną słupka ( przynajmniej u mnie były, np nawet miejsca na dodatkowe przekaźniki taksówki tam są opisane ).
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

mas0n, pisałem wcześniej w temacie innego kolegi bodajże 2.8V6. U niego jest prawdopodobnie ten sam problem. Diody prostownika są lutowane jest możliwość kupna prostownika gotowego na allegro wtedy tylko przelutowanie i jedziesz dalej. Są zakłady które specjalizują się w tym zakresie więc łozyska, tuleje ślizgowe wymienią(przelutują) Ci na miejscu. Nie wiem czy taniej nie wyjdzie Ci kupno regenerowanego. Wtedy masz zabezpieczenie+gwarancję. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”