[A6 C4] Audi a6 c4 2.0 16v 140 problem z praca silnika

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

[A6 C4] Audi a6 c4 2.0 16v 140 problem z praca silnika

Post autor: Revird »

Witam

To moja pierwsza a6 i pierwszy raz mam styczność z tym silnikiem .
Audi ma problemy z paleniem na benzynie ciężko łapie .
Po odpaleni trzyma ok 500-900 obr po wciśnięciu pedału gazu zaczyna strzelać szarpać a za ok 3-5 prze gazowaniem silnik wkręca sie na większe obroty niż 2 tys .
Po nagrzaniu trzyma 2 -2.200 tys obr .


Po podłączeniu VAG wykrył następujące błędy ..

1. 522 czujnik płynu chłodniczego G62 - a więć czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU sprawdziłem jego oporność multimetrem wyniki nie pokrywały się z danymi nominalnymi a więc do wymiany .

Czujnik posiada 3 piny i jest umiejscowiony z prawej strony pod 2 wtryskiwaczem .
Czy oryginalnie posiadały one 3 piny ? bo mój wygląda dość dziwnie i ma bardzo krótki wtyk w porównaniu do gumowej osłonki na nim która jest 2x wyższa .


2, 520 Przepływomierz powietrza G70 G19 - gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik i czy G70 i G19 są na jednym czujniku ?




3. 1257 Zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego - N71- Po sprawdzeniu multimetrem jego oporność wynosi ok 30 a powinno być ok 4-12 wiec wymiana ale wyskoczył również komunikat o błędzie 516 Styk biegu jałowego F60 jak się nie mylę jest on również związany z zaworem stabilizacji obrotów biegu jałowego ?


4. 779 czujnik temp. zewnętrznej - gdzie mam szukać tego Pana?
I czy daje on jakieś sygnały na ecu? Czy informuje tylko o temp. na zew. i wyświetla ją na desce roz.


5. Znalazłem również wolny przewód z wtykiem 4 pin jest on umocowany od wewnętrznej strony błotnika i wisi pomiędzy lampą a filtrem pow.
Do czego on może być?
Ostatnio zmieniony 2014-11-07, 17:54 przez Revird, łącznie zmieniany 1 raz.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Witam

0.Popraw w opisie silnik masz ACE nie ABK.

1.Polecam kupić boscha może drogi ale ma poprawne rezystancje i działa długo ma duży wpływ na skład mieszaki.

2.Prawdopodobnie chodzi o potencjometr przeplywomierza na rozdzielaczu po lewej stronie temat ciężki i jest dużo na jego temat na forum audi 80(stojąc od przodu auta)

3.Silnik krokowy-wykreć i nalej do niego wd40 i zostaw na noc.
Styk wł. silnik krokowy jest on pod przepustnicą (mały czarny i wychodzi kabel)odepnij wtyczke i multimetrem sprawdź czy ma 2 styki zwarte przy zamknietej przepustnicy i kolejne dwa przy pełnym otwarciu przepustnicy.

4.Sam czujnik jest w zderzaku przednim gdzieś koło środka powinien być.Wydaje mi sie że tylko deska ale mogę się mylić.

5.Najlepiej wklej fotke tej wtyczki.Może regulacja wyskości lamp bo nie kojarze tam 4pinowej sprawdze jutro.

Ja potrzebuje pomocy w tym temacie:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=7827& ... 862156cfab
Ostatnio zmieniony 2014-11-04, 19:16 przez oldkloss, łącznie zmieniany 1 raz.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Krokowy zalany WD zobaczę czy pomoże .

A co do czujnika temperatury płynu chłodniczego to mam wątpliwości a mianowicie posiadam schemat z nazwami oraz rozmieszczeniem wszystkich czujników w komorze silnika . Na zdjęciu czujnik od temp. płynu chłodniczego powinien się znajdować w okolicach aparatu zapłonowego ale ja go tam nie widzę .
Zlokalizowałem czujnik po prawej stronie przy ok 2 wtryskiwaczu ok 10 cm pod nim , wtyk 3 piny pomarańczowa kostka , czujnik mosiężny (albo jakaś odmiana miedzi ) na klucz 30 mm .
Natomiast drugi czujnik jest w chłodniczy na samym dole również posiada on 3 piny .
Obstawiam że tym właściwym jest ten 1 opisany?


Prześledziłem forum i znalazłem info iż w wersjach z 1994 czujniki te były 3 pinowe natomiast później montowano 4 pinowe . I większość naprawiała je samemu przez doginanie blaszek i poprawianie lutów .
Ale nikt dokładniej nie opisał jak to zrobić chodzi im o podgięcie blaszek i poprawienie lutów we wtyku ?
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

3.Zobacz na styki na przepustnicy bo jak on nie działa lub się nie domyka to nie wł. krokowca. Przy domykaniu przepustnicy słychać jak cyka.

Czujnik temperatury silnika do ecu jest biały dwupinowy i jest z tylu silnika koło weża z płynem chłodniczym tam wchodzi do bloku ciut wyżej w prawo jest tam(na bloku) -Troche ciężki dostep i prawie go nie widać.
wyglada tak:
http://www.motoequip.pl/allegro_pict/cz ... 1-0240.jpg

Ten na weżu (niebieski) jest od climatronika,
Ten duży 4 pinowy jest od wskaźnika na desce i klimy,
Na chłdnicy na dole 3pinowy jest od wł. wentylatorów na chłodnicy
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Ok wielkie dzięki za dotychczasową pomoc :)

Coś z przepustnicą jest nie tak bo jak go odpalę to ma obroty ok 2.200 a jak wezmę za dźwignie przepustnicy (półksiężyc gdzie jest zaczepiona linka od pedału gazu) i sam ręką go cofnę to obroty spadają do ok 1000 a do śruby granicznej jest ok 2 mm luzu i przepustnica nie potrafi sama cofnąć się do zderzaka (śruby) .

Możliwe że przepustnica jest jakaś zwichrowana .
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

takie figle lubi silnik krokowy sprawiac
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Może być zasyfiona i się ciężko domykać albo jest na dole z tylu amortyzator który powoli domyka przepustnice i może już ciężko chodzić przez to nie domyka do końca.Ja swoją rozebrałem dałem wszystkie nowe sprężyny i wraca jak nowa ale troche roboty z tym jest.Jeżeli przepustnica sie nie domyka to nie bedziesz miał wolnych obrotów.Możesz sprawdzić wciśnąć ten amorek i poruszać przepustnicą czy bedzie wracać.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Wybacz Marek musiałem się dokształcić , teraz powinno być ok .


Old.. nie miałem czasu zaglądać miałem sporo innej pracy a ze mam 2 auta to się nie pali .
Teoretycznie masz rację co do przepustnicy , ale naprawdę dużą siłę trzeba przyłożyć aby ją cofnąć do zderzaka . Możliwe ze coś się przyblokowało , jak będę miał czas a nastąpi to penie jutro to zdam relację .

Sądziłem że całość chodzi tylko na sprężynach nawet nie wiedziałem że jest tam siłownik gazowy .

Zlokalizowałem ten czujnik od płynu chłodniczego miałeś racje jest nie widoczny da się dostrzec tylko wtyczkę .
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Revird, ok
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

dawid89 tutaj nie tylko o krokowca samego chodzi ważne żeby to co go wł działało :)

Revird Amortyzator jak ciężko chodzi to można go troche rozruszać lub skręcić ogólnie jest po to żeby delikatnie domykać przepustnice żeby nie było szarpania przy pełnym odpuszczeniu gazu.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

zaczynacie nie do tego co trzeba, pierwsza sprawa to ciśnienie paliwa, później sprawdzić przepustnice, wypiąć wtyczkę i sprawdzić czy są napięcia na zapłonie, między 1 i 2 oraz 2 i 3 później sprawdzić czy stycznik działa, sprawny KE-Motronik powinien zapalić z odpiętym czujnikiem temp, przepływomierzem, nawet jak odepniesz kostkę od nastawnika ciśnienia to z problemami ale zapali
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Auto kupiłem od kolesia z tego forum powiedział ze nic nie robił przy silniku .

Sprawdziłem forum w październiku zadał pytanie w którym oznajmił że zmieniał pierścienie i po remoncie auto nie pali na benzynie i ma wysokie obroty.

Sprawdziłem miernikiem zasilanie na dojściu do krokowego powinno być 12 v okazało się że jest 5V. Pomieszał przewody przewód od czujnika wody dał na krokowy .
Po zamianie przewodu z czujnika płyny gdzie napięcie było 12v silnik zaczął lepiej chodzić .

Ale nie było jeszcze ok wiec sprawdziłem kostkę od nastawnika przepustnicy tą na dole przepustnicy 3 pinową , kostka połamana i można ja wkładać w obie strony okazało się ze jest na odwrót włożona . Silnik zaczął chodzić jak powinien trzymał ok 1000 obr na benzynie i na gazie .

1. Ale po ok 3 min(obstawiam że złapał temp) nagle wskoczył ponownie na 2 tyś więc sprawdziłem miernikiem oporność czujnika płynu okazało się że jest padnięty prawdopodobnie zabiło go 12 v od wtyczki z krokowego która była pod niego podłączona .

2. I jest problem bo na wtyczce jest 5v a do czujnika od wody moim zdaniem nie powinno isć napięcie . Może ktoś sprawdzić miernikiem jakiej jest zasilanie na kostce na włączonym zapłonie ?

3.Od czujnika wychodzi 2 przewody brązowy z niebieskim następnie wchodzą w kolejną kostkę w której jest również 2 przewody czerwono\czarny oraz brązowo\biały .Jak jest u was ??
Ostatnio zmieniony 2014-11-08, 21:25 przez Revird, łącznie zmieniany 1 raz.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Panie ja tylko nim tankowałem i jeździłem,a niemiec go chciał odkupić :-P To czujnik miałeś zamieniony,bo na czujniku wody 5v na krokowcu 12v.Czyli już nie ma żle jak masz wolne obroty.
Kostka często jest połamana,bo jest blisko kolektora wydechowego i ten plastik staje się twardy i kruchy.Jedna para styków pełne otwarcie przepustnicy,a druga pełne zamknięcie (środkowy wspólny) i jak odwrócisz to lipa.

1.Możesz na rozgrzanym silniku do temp 90 stopni podpinasz opornik 200-275[omów] zamiast czujnika i wtedy zobaczysz czy coś to zmieni.W sumie tanim kosztem opornik to pare groszy kosztuje.

2.Tak tam jest 5V i leci przez czujnik.Czujnik zmienia oporność to jego napiecie wyjściowe się zmienia.

3.Jest tak ale kolorów ci nie powiem bo bym musiał kabelki z izolacji wypatroszyć .
Ostatnio zmieniony 2014-11-12, 17:08 przez oldkloss, łącznie zmieniany 1 raz.
Revird
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-10-30, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: Revird »

Dzięki za info Old..

Wczoraj zmieniłem czujnik wody i byłem przetestować auto na odcinku ok 14 km .
Silnik trzyma obroty na zimnym i na ciepłym .
Ale szarpie przy zmianie biegów wcześniej pisali ze takie objawy reguluje się śrubą na tym siłowniku od przepustnicy wiec kwestia wyregulowania .

Aktualnie auto trzyma ok 1000 obr i są problemy z ruszaniem bardzo łatwo go zadławić ,
ciężko nim ruszyć .
Posiada on jakiś nastawnik obciążenia ?
Czy może te auta tak mają ?
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

szarpanie i takie problemy z ruszaniem to coś od zapłonu, dobrze jakbyś miał lampe i sprawdził ale dzisiaj jest już problem, żeby znaleźć kogoś z dobrą lampą a taką pierwszą lepszą to się ciężko ustawia,

na próbę możesz zaznaczyć położenie aparatu i przyspieszyć trochę a później opóźnić i zobaczyć czy będzie różnica, na moje jest za mocno przyspieszony, też tak miałem
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”