[ ALL] [AAN] Grupa 1, kanał 2: -49stC

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
ST43
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wielbark

[ ALL] [AAN] Grupa 1, kanał 2: -49stC

Post autor: ST43 »

Vag pokazuje mi w grupie 1, kanale 2 wartość -49stC
Który to czujnik ?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Czujnik temperatury w kolektorze ?. Po odpaleniu zmienia wartość na dodatnią ?.
ST43
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wielbark

Post autor: ST43 »

Czujnik temp w kolektorze jest sprawny, oporność zgodna z charakterystyką, przewody ok.

Jakieś inne propozycje ?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To wartość z czujnika temp silnika.
kk84 pisze:Po odpaleniu zmienia wartość na dodatnią ?.
Jak odpowiesz na to pytanie, to ew. będą inne propozycje a jest to jest ważne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ST43
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wielbark

Post autor: ST43 »

Wartość nie zmienia się ani kiedy są różne temp na dworze, ani kiedy odpali i rozgrzeje się.
Wogóle tak siura, że kiedy jest na dworze powyżej 10stC to nie odpala, prycha i cuchnie bęzynką.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

To kolejnym podejrzanym czujnik temperatury cieczy, ten za głowicą.
ST43
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wielbark

Post autor: ST43 »

On i jego połączenia również są w porządku.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Czujnik uszkodzony, biały 2-pin w bloku z tyłu przy wyjściu płynu na nagrzewnicę a jeśli mierzyłeś i jest ok to kostka/wiązka przerwana. Ostatecznie zimny lut w ECU lub się on wysypał ale to mało prawdopodobne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ST43
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wielbark

Post autor: ST43 »

Czujnik ma o ile pamiętam przy temp 5-10stC ma oporność 2,2kOhm. czyli jak należy, pozatym oszukiwałem oporem od 0 (wtedy wywala błąd, że połączony do masy), aż do 10kOhm - żadnej różnicy.
Przewody obmierzone i są 'drożne' - jeden pin 45 na ECU, drugi 30.


Zaczynam się zastanawiać, czy rzeczywiście nie zajrzeć do ECU
Ostatnio zmieniony 2014-02-24, 20:43 przez ST43, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

W ECU raczej nic "ciekawego" nie znajdziesz jeżeli nie zaliczyło awarii nagrzewnicy i powodzi. Jacek możliwe możliwości wyczerpał.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Zastanawia mnie jedno, jeśli jest tak jak kolega pisze, to ECU zachowuje się jakby nie był odpalony silnik, lub czujnik padnięty, jednak gdy zewrze go to wywala błąd, czyli ECU go widzi... dziwne. Działa ale nie działa :-/ Na sucho przez forum raczej nie do wyjaśnia, przynajmniej na mój łeb.
Masz dostęp do innego ECU na podmianę?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ST43
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17, 17:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wielbark

Post autor: ST43 »

Właśnie też tak myślałem, że to nielogiczne nieco. Nie reaguje na zmiany oporności, ale zwarcie wykrywa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”