Strona 2 z 2

: 2012-04-30, 21:28
autor: przemoprzem
Rzeczywiście trochę pomieszałem w poprzednim poście. Dokonałem dziś ponownie pomiarów. Posługując się takim schematem (Audi 100 1991 rok) wyszło mi coś takiego (pomiary na założonej wtyczce na czujnik, bez zapłonu, masa z kolektora ssącego):
- pin nr 1; przewód brązowo - żółty = ok. 0,192 koma (?)
Obrazek
- pin nr 2; przewód niebiesko - zielony = ok 6,83 koma
- pin nr 3; przewód czarno - niebieski = 6 omós
- pin nr 4; przewód niebiesko - żółty = 1,28 koma

Tutaj schemat czujnika - Electronic thermo SW - na podstawie schematu do Audi 100 1991 rok.
Obrazek

Sprawdziłem temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i było ok 30 stopni - ale nie wiem czy to miarodajny pomiar, bo czujnik jednak jest gdzie indziej, a auto stoi już dwa dni.

Jak robiłem pomiar na samym czujniku, czyli wtyczka zsunięta to jedynie na pin nr 3 miałem oporność 13,40 megaoma, na pozostałych na mierniku miałem wynik "1." czyli poza skalą.

No i teraz co robię źle? Czy jednak pomiar poprawny a czujnik kaput? Na pin nr 3 nie ma masy tylko zasilanie - tak wynika ze schematu. Zrobiłem pomiar pomiędzy masą z kolektora i pinem nr 1 (T) - czyli tym co daje sygnał do wskaźnika.

: 2012-05-01, 10:09
autor: J.A.G
Przy 30C powinieneś mieć 1.5-2 kOhm (1500-2000Ohm) u ciebie wyszło niecałe 200Ohm (czyli dla 90C) albo mój schemat pomiarów który znalazłem jest wadliwy albo masz zdrowy czujnik.

: 2012-05-07, 20:57
autor: przemoprzem
Po zrzuceniu kolektora ssącego, myciu silnika itp. czujnik zaczął chyb pracować. Na razie auto znowu stoi, ale na jeździe próbnej temperatura rosła, doszła do ok 95 i jak zacząłem zwalniać to wskazówka znowu "oklapła". Zatrzymałem się u mechanika, pogadałem parę minut i jak wracałem .... znowu wskaźnik działa. Zobaczymy co dalej, może coś nie stykało - sam nie wiem, przy okazji mycia silnika trochę wtyczkę przedmuchałem.

: 2012-05-10, 20:04
autor: J.A.G
Typowe dla walniętego czujnika. Ew licznik obadaj pod kątem zimnego lutu na wskaźniku temp.

: 2012-06-13, 15:13
autor: przemoprzem
A czy może być tak, że czujnik działa jak się go poruszy bo wtedy robi się lepsza masa? Czujnik w moim aucie bierze masę z "gwintu", może łączenie na gwincie jest nie bardzo?

: 2012-06-13, 18:26
autor: karol89
Jak by nie stykało na gwincie to musiał by być luźny co za tym idzie przez ten "luz" wyciekał by płyn chłodniczy.

: 2020-07-05, 23:20
autor: hubos21
Temat stary ale odkopuje, bo nic się tu nie zgadza, lepiej to skasować niż wprowadzać w błąd