[ ALL] Podłączenie MAP sensora 3 bar do AEL-a

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

[ ALL] Podłączenie MAP sensora 3 bar do AEL-a

Post autor: afro89 »

Witam. Tak jak w temacie panowie, potrzebuję rozpiskę pinów czujnika ciśnienia doładowania w silniku AEL, ponieważ chcę podłączyć MAP 3 bar, i dzięki temu będę mógł zwiększyć ciśnienie doładowania.
Nowy MAP tak wygląda, jak widzicie jest na 4 piny (jeden jest odpowiedzialny za temp)
http://www.racingforum.pl...showtopic=59241
a nasz jest na 3 piny, i który jest od czego :?: :?: :?: :?: Proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki.
Ostatnio zmieniony 2012-03-30, 19:30 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

afro89, link nie działa
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Panowie piszę do informacji, jakby komuś zachciało się bawić z silnikiem i przy okazji zmieniać MAP sensor na 3 bary. Dziś udało mi się to zrobić :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A więc po kolei.

Nr MAP sensora
- Bosch: 0 281 002 401
- VW/Audi: 038 906 051 C

Nr kostki do podpięcia map sensora
1J0 973 704

A teraz rozpiska jak to podłączyć.
sensor 2,5 Bar
1-OUT (żółto-biały)
2-masa (Brązowo-biały)
3-zasilanie (Żółto-czarny)

sensor 3 Bar
1-masa (Brązowy)
2-temperatura (Żółty)
3-zasilanie (Szaro-czarny)
4-OUT (Fioletowy)

Na kostkach są numery wybite którymi się sugerowałem, wystarczy tylko zdjąć tą gumową osłonkę, i z jednej strony są te nr.
Łączymy w następujący sposób
2.5 Bar 3Bar
1-OUT (żółto-biały) 4-OUT (Fioletowy)
2-masa (Brązowo-biały) 1-masa (Brązowy)
3-zasilanie (Żółto-czarny) 3-zasilanie (Szaro-czarny)

Przed zmianą Map sensora, mierzyłem jakie pokazuje wartości, oryginalny pokazywał 2200 mbar, czyli przy największym obciążeniu turbina dawała 1,2 bara. Po zmianie tego czujnika znów pojechałem na jazdę próbną i wartość na komputerze była 1900 mbar (0,9 bar) przy maksymalnym ciśnieniu, a na manometrze który mam podłączony pokazywał dalej 1,2 Bar. Czyli takim o to prostym sposobem zyskujemy 0,3 bara, a nie będzie wpadać w tryb awaryjny przy ciśnieniu 1,5 a nawet 1,6 bara. W moim przypadku wystarczy odpowiednio wyregulować turbinkę, ponieważ mam mechaniczną regulację zaworu upustowego.
:-P
Ostatnio zmieniony 2012-03-30, 20:00 przez afro89, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

afro89 pisze: 1900 mbar (0,9 bar) przy maksymalnym ciśnieniu, a na manometrze który mam podłączony pokazywał dalej 1,2 Bar.
Jak dla mnie ten MAF jest do bani. Pokazuję nieprawidłowe wartości więc ECU oblicza dawkę wg nieprawidłowych danych . :roll:
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

program jest tak zrobiony że dawkę paliwa bierze od zasysanego powietrza z przepływki. A jak byś się zagłębił w temat to byś wiedział że tak nie jeden robi żeby turbina nie przeładowywała. Każdy MAP 3 bary będzie podawał mniejsze wartości do ECU, i dlatego się robi korektę programu pod ten MAP. Sygnał wyjściowy z czujnika może być max 5V i MAP 3 bar robi to przy większym ciśnieniu niż MAP 2,5 BAR.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

NIc nie wspominałeś o sofcie i korektach dla tego MAF-a .

Nie prościej by było wrzucić jakiś opornik do czujnika ciśnienia ?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Nad opornikiem nie myślałem i powiem Ci że nawet nie chciałbym opornika w instalacji.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”