Witam. Tak jak w temacie panowie, potrzebuję rozpiskę pinów czujnika ciśnienia doładowania w silniku AEL, ponieważ chcę podłączyć MAP 3 bar, i dzięki temu będę mógł zwiększyć ciśnienie doładowania.
Nowy MAP tak wygląda, jak widzicie jest na 4 piny (jeden jest odpowiedzialny za temp)
http://www.racingforum.pl...showtopic=59241
a nasz jest na 3 piny, i który jest od czego Proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki.
[ ALL] Podłączenie MAP sensora 3 bar do AEL-a
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
[ ALL] Podłączenie MAP sensora 3 bar do AEL-a
Ostatnio zmieniony 2012-03-30, 19:30 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Panowie piszę do informacji, jakby komuś zachciało się bawić z silnikiem i przy okazji zmieniać MAP sensor na 3 bary. Dziś udało mi się to zrobić
A więc po kolei.
Nr MAP sensora
- Bosch: 0 281 002 401
- VW/Audi: 038 906 051 C
Nr kostki do podpięcia map sensora
1J0 973 704
A teraz rozpiska jak to podłączyć.
sensor 2,5 Bar
1-OUT (żółto-biały)
2-masa (Brązowo-biały)
3-zasilanie (Żółto-czarny)
sensor 3 Bar
1-masa (Brązowy)
2-temperatura (Żółty)
3-zasilanie (Szaro-czarny)
4-OUT (Fioletowy)
Na kostkach są numery wybite którymi się sugerowałem, wystarczy tylko zdjąć tą gumową osłonkę, i z jednej strony są te nr.
Łączymy w następujący sposób
2.5 Bar 3Bar
1-OUT (żółto-biały) 4-OUT (Fioletowy)
2-masa (Brązowo-biały) 1-masa (Brązowy)
3-zasilanie (Żółto-czarny) 3-zasilanie (Szaro-czarny)
Przed zmianą Map sensora, mierzyłem jakie pokazuje wartości, oryginalny pokazywał 2200 mbar, czyli przy największym obciążeniu turbina dawała 1,2 bara. Po zmianie tego czujnika znów pojechałem na jazdę próbną i wartość na komputerze była 1900 mbar (0,9 bar) przy maksymalnym ciśnieniu, a na manometrze który mam podłączony pokazywał dalej 1,2 Bar. Czyli takim o to prostym sposobem zyskujemy 0,3 bara, a nie będzie wpadać w tryb awaryjny przy ciśnieniu 1,5 a nawet 1,6 bara. W moim przypadku wystarczy odpowiednio wyregulować turbinkę, ponieważ mam mechaniczną regulację zaworu upustowego.
A więc po kolei.
Nr MAP sensora
- Bosch: 0 281 002 401
- VW/Audi: 038 906 051 C
Nr kostki do podpięcia map sensora
1J0 973 704
A teraz rozpiska jak to podłączyć.
sensor 2,5 Bar
1-OUT (żółto-biały)
2-masa (Brązowo-biały)
3-zasilanie (Żółto-czarny)
sensor 3 Bar
1-masa (Brązowy)
2-temperatura (Żółty)
3-zasilanie (Szaro-czarny)
4-OUT (Fioletowy)
Na kostkach są numery wybite którymi się sugerowałem, wystarczy tylko zdjąć tą gumową osłonkę, i z jednej strony są te nr.
Łączymy w następujący sposób
2.5 Bar 3Bar
1-OUT (żółto-biały) 4-OUT (Fioletowy)
2-masa (Brązowo-biały) 1-masa (Brązowy)
3-zasilanie (Żółto-czarny) 3-zasilanie (Szaro-czarny)
Przed zmianą Map sensora, mierzyłem jakie pokazuje wartości, oryginalny pokazywał 2200 mbar, czyli przy największym obciążeniu turbina dawała 1,2 bara. Po zmianie tego czujnika znów pojechałem na jazdę próbną i wartość na komputerze była 1900 mbar (0,9 bar) przy maksymalnym ciśnieniu, a na manometrze który mam podłączony pokazywał dalej 1,2 Bar. Czyli takim o to prostym sposobem zyskujemy 0,3 bara, a nie będzie wpadać w tryb awaryjny przy ciśnieniu 1,5 a nawet 1,6 bara. W moim przypadku wystarczy odpowiednio wyregulować turbinkę, ponieważ mam mechaniczną regulację zaworu upustowego.
Ostatnio zmieniony 2012-03-30, 20:00 przez afro89, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
program jest tak zrobiony że dawkę paliwa bierze od zasysanego powietrza z przepływki. A jak byś się zagłębił w temat to byś wiedział że tak nie jeden robi żeby turbina nie przeładowywała. Każdy MAP 3 bary będzie podawał mniejsze wartości do ECU, i dlatego się robi korektę programu pod ten MAP. Sygnał wyjściowy z czujnika może być max 5V i MAP 3 bar robi to przy większym ciśnieniu niż MAP 2,5 BAR.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Nad opornikiem nie myślałem i powiem Ci że nawet nie chciałbym opornika w instalacji.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13