Strona 1 z 1

[100 C4] Brak postojówke z prawej strony tył i przód

: 2018-11-04, 18:25
autor: MaRuNiA
Siema Panowie i Panie mam pronlem mianowicie nie mam świateł pozycyjnych z prawej strony i z przodu i z tyłu(strona pasażera), sprawdzałęm bezpieczniki i wszystkie są ok, sprawdzałęm prąd na kostkach i w tyłu i z przodu i nie mam prądu, w przodu wychodzi mi jakied 0,1V nie wiem za bardzo gdzie szukać.Mam nadzieję że nie jest to związane z brakiem podświetlenia kabiny i zegarkiem w liczniku bo to też nie działa i mam tam odłączony bezpiecznik bo ciągle go pali bezpiecznik nr.8 15A, dodam że odłączoną mam żarówne w bagażniku bo świeciła ciągle. Ale nie to jest problemem. Z przodu mam światło mijania i drogowe nie ma postojówki z tyłu nie ma pozycji ale stop już jest. Sprawdzałęm kostki jak pisałem wcześniej i nie mam prądu. Coś czytałem na temat pająka ale ostatnio go rozbierałęm i było ok problem sie pojawil przed rozbieraniem pająka i tylko na prawej pasażerskiej stronie. Może jakiś przekażnik padł albo są jeszcze jakieś bezpieczniki o których nie wiem albo coś innego, na co mam zwrócić uwagę bo nie chce walić partyzantki i wpinac sie na krótko do świateł z lewej strony. Dzięki za pomoc

: 2018-11-05, 10:33
autor: Juarez
Mam podobny problem i wydaje mi się ze to pająk, sprawdź czy w pozycji tylko światła postojowe czy świeci Ci wszystko. U mnie świeci a jak przełączę w pozycje światła mijania to prawa strona postojówek gaśnie.
Pająka rozbierałem z powodu kierunkowskazu w lewo ogarnąłem i pojawił się problem postojówek, jak znajdę czas to rozbiorę jeszcze raz.

: 2018-11-05, 18:59
autor: kEru
Pewnie jest problem ze stykami w pająku. Blaszki delikatnie podgiąć, drobnym papierem przetrzeć blaszki jak i ścieżki, odtłuścić i złożyć.

: 2018-11-07, 19:38
autor: MaRuNiA
kEru, miałeś rację, mała blaszka robota na 10 minut. Dzięki wielkie za wskazówki. A teraz dla potomnych co i jak zrobiłem u siebie. A więc, demontaż kierownicy, zaślepka na zatrzaski i jeden przewód do klaksonu, kierownica na klucz narodowy 24 mała przedłuża i grzechotka. Dwie śrubki żeby zdjąć plastik górny z pająka na krzyżak. Imbus 4 żeby polukrować obejmie z pająka z kolumny kierowniczej, śruba od spodu ze strony przełącznika wycieraczek. Potem odpinamy kostki szt. 2 i kabelek do klaksonu. Wyciągamy pająka odkrecamy kolejne 3 śrubki na krzyżak 2 małe od dolnego plastiku i jedną długa od góry i mamy już pająka na wierzchu. Teraz 4 śrubki krzyżak żeby dostać się do przelacznika
Obrazek
I jak wyglądała blaszka która była odcięta i nie stykała
Obrazek

Obrazek
Rozebrałem wszystko przeczyscilem styki podgiąłem blaszkę złożyłem do kupy w odwrotnej kolejności i śmiga. Postoje z prawej stronie i z przodu i z tylu dzialaja jak należy.