[ ALL] [ALL AUT] światła stopu, przekaźnik

Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

[ ALL] [ALL AUT] światła stopu, przekaźnik

Post autor: misiek_lbn »

Posiadacze automatow znaja ten dzwiek, po nacisnieciu pedalu hamulca w dzwigni od biegow slychac leciutkie stukniecie, prawdopodobnie zwalnia sie blokada dzieki ktorej nie mozna wyjac 'parkingu' bez nacisniecia hamulca.
Teraz do rzeczy, o co mi chodzi :D:
Pojezdzilem troche rano po miescie wszystko bylo ok, gdy wieczorem wyszedlem to przy pracujacym silniku i skrzyni w pozycji 'parking' co pare sekund slychac to pukniecie. Dokladnie to po samym odpaleniu jest ok, natomiast po wcisnieciu stopu czasami wlasnie slychac to pukanie raz na 5-10s. Przy odpuszczaniu hamulca pyka 2 razy, z tego co pamietam tego nie bylo wczesniej.
Wyglada jakby cos sie zawieszalo czasami, jak juz napisalem nie za kazdy odpaleniem/wcisnieciem stopu i zmiana polozenia dzwignie.
Slyszal ktos o czyms takim? Staralem sie jaknajprosciej opisac 'co autor mial na mysli' ;)

[ Dodano: 2012-02-26, 14:34 ]
Dodam jeszcze ze zauwazylem ze czasami jak to sie robi to slychac pykanie przekaznika gdzies przy lewej nodze przy wciskaniu/odpuszczaniu pedalu hamulca. To by sugerowalo wylacznik swiatel stop? Gdzie go szukac i w samochodzie i skad taki wziac?
Dodam ze na vagu w sterowniku skrzyni od kad samochod mam, byl blad wylacznika swiatel hamowania, powracajacy z kazdym jego wcisnieciem. Ale wszystko bylo w porzadku..
ps. specjalnie nie edytowalem postu bo to wazne ;)

[ Dodano: 2012-02-26, 14:34 ]
ale i tak laczy posty ;)

[ Dodano: 2012-02-27, 04:15 ]
kolejna czesc: zauwazylem (wlasciwie to kolega stojacy za mna) ze zarzy sie jedno wlokno zarowki stopu w jednej lampie, wymienilem zarowke bo banka byla czarna ale dalej sie zarzy, natomiast zniknal stop w drugiej lampie. Dodam ze przy wyciagnietej zarowce tej ktora sie zarzy lekko, przekaznik cykal non stop bardzo szybko. Ponawiam pytanie, czy myslicie ze to wylacznik swiatel stop czy jakies inne zwarcie? oprawki wygladaja ok (na tyle na ile moglem je sprawdzic o 4tej nad ranem.. :) )

[ Dodano: 2012-02-27, 05:00 ]
Do mojego monologu dodam ze w tej chwili przestal znikac z autochecka komunikat BREMS LICHT co chyba sugeruje jednak ten wylacznik (??) tylko teraz jak go sprawdzic i skad wziac?
Dobranoc :)

[ Dodano: 2012-02-27, 18:07 ]
Prawdopodobnie juz temat zalatwiony, dla potomnych: wymieniony przekaznik pod maska ten najwiekszy (od swiatel) o numerze 301 na obudowie. Na razie jest ok, nic nie swiruje, BREMS LICHT gasnie po wcisnieciu stopu, wszystko wyglada ok. Ale jutro bede mial chwile to sprawdze ten przelacznik i ew bledy na vagu. Dziekuje za uwage ;)

//dodano tagi
Casian
Ostatnio zmieniony 2015-09-14, 20:02 przez misiek_lbn, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

no to miałem lekturę do poduszki na temat nieznanego mi dźwięku. Dzięki za informację dla potomnych :ok:
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Sugerujesz ze jednak cos jest nie tak, w sensie ze u Ciebie Marku nie slychac delikatnego pukniecia rozlaczania blokady z okolic lewarka?
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Przy zamkniętych drzwiach poza dźwiękiem który wydaje dźwignia zmiany biegów i silnikiem nic nie słyszę - edit: wybaczcie ale silnik mi zagłuszał ;)

Przy otwartych drzwiach natomiast: sprawdziłem dzisiaj i jednak słychać wyraźnie przy zmianie z P na inny bieg pyknięcie.. mechaniczne
Ostatnio zmieniony 2012-02-29, 21:29 przez Mareek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Mareek pisze:Poza dźwiękiem który wydaje dźwignia zmiany biegów i silnikiem nic nie słyszę. U mnie jedyny błąd to klocki hamulcowe, wcześniej było tzw OK.
Sprecyzuje, jak skrzynia jest na P i wciskam pedal hamulca to z dzwigni slychac pojedyncze cichutkie 'pukniecie' zwalnianie blokady. A co do autochecka to u mnie po odpaleniu swieci sie komunikat 'brems licht', wciskam hamulec pokazuje sie 'ok' i jest czysta deska. I tak jest odkad nia jezdze, nie powinno tak byc?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

misiek_lbn, tak powinno byc.
masz system sprawdzania swiatel zarowek i swiatla stopu sprawdza ci dopiero po nacisnieciu pedała..
to tyle odnosnie AC.co do reszty to sie nie znam.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Na vagu w dalszym ciagu po kazdym nacisnieciu hamulca powraca blad w sterowniku skrzyni:

1 DTC's Found:
00526 - Brake Light Switch (F)
27-00 - Implausible Signal

wiec sprobuje dobrac sie do tego wylacznika dzisiaj.
Orzech74
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-02-18, 20:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: Orzech74 »

U mnie słychać dwa tyknięcia na P:
1 - po naciśnięciu hamulca zwolnienie lewarka,
2 - po włączeniu P tyknięcie od linki która blokuje kluczyk.

Odnośnie błędu czujnika na pedale hamulca to z tego co pamiętam (nie jestem na 100% pewien) błędy sprawdza się z wciśniętym pedałem.
Orzech 74

Audi A6 C4 quattro 2.8 30V zielony avant - 1995
Audi 90 B3 quattro 2.2 KV biały sedan - 1988
Yamaha FJR 1300 biała perła - 2006
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

Dla porzadku chodzilo o ten przekaznik:
Obrazek
(ktory po rozebraniu wcale nie jest przekaznikiem, bo w srodku kilka scalakow i tranzystorow ;) ), ten 'nowy' jest bodajze z 80tki, jest taki sam.
Wlasciwie zrobil sie z tego watek o swiatlach stopu wiec chyba trzeba lekko zmienic temat i przesunac do innego dzialu.
Audiken
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-12-22, 12:24
Imię: Daniel
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WZ

Post autor: Audiken »

Witam, Misiek dałeś radę z tym błędem 00526?
Dziękuje i pozdrawiam
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

Też mam problem z żarzeniem się światłą tylnego kierowcy (nie wiem czy postój czy hamulec) do tego dolna część licznika obrotomierza na pracującym silniku też się żarzy.
Problem w tym że u mnie nie ma przekaźnika 301 :(
Ostatnio zmieniony 2016-07-30, 15:42 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”