Bo te wszystkie świecidełka to zwykłe dziadostwo, producenci piszą na opakowaniu co chcą a w środku jest co innego. Ilość Kelvinów ma konkretny odpowiednik w barwie światła.I to potwierdzam, już parę tych żarników zamawiałem z allegro i ilość Kelwinów do rzeczywistej barwy nie ma kompletnie nic wspólnego
[ ALL] Xenony - oryginalne, HID z allegro i modyfikacje
- verus
- Mechanik
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
W teorii tak ale ludzkie oko 300lx w temp 4300K obiera jako silniejsze światło niż 300lx w temp 8000K, choćby przez wskaźnik oddawania barw który sporo zmaleje.verus pisze:Przykładowo 3 źródła światła o mocy 50W o temperaturach barwowych odpowiednio 3000K, 5000K, 8000K oświetlą powierzchnię taką samą ilością luksów.
Wygląd tej powierzchni czy oświetlanego przedmiotu będzie w każdym przypadku inny kolorystycznie jednak źródło światła ma nadal 50W i temperatura barwowa nie ma znaczenia.
Natężenie "na papierze" jest niezależne od temp barwowej ale jednak dla oka jest z nią w powiązaniu.
Ważniejszy dla oka jest strumień świetlny (podawany z resztą na każdej żarówce w przeciwieństwie do natężenia), który jest powiązany z temperaturą.
Ostatnio zmieniony 2014-01-30, 22:01 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Dlatego najlepiej przyjąć jednostkę "lumeny" Przy palniku 35w i barwie 4300k jest to około 3200 lumenów
Zmieniając barwę w stronę zimniejszej czyli 6000k jest to już "tylko" 2800 itd.
Także jeżeli chodzi o barwę a raczej "jasność, którą widzimy" to najbardziej optymalna jest barwa oryginalnych hidów czyli 4300k i oczywiście jest to barwa, która najmniej przykuje wzrok niebieskich panów
Osobiście przetestowałem zarówno 6000k jaki i 8000k ( ) i najmniej męczące dla oczu jak i najlepiej widoczne (deszcz, śnieg) jest 4300k
Jeżeli chodzi o światła p.mgielne to we mgle im "cieplejsze" światło tym lepsze czyli te popularne 3000k ale to już świeci kolorem starych francuskich żarówek-myślę, że kojarzycie o co chodzi I nie jest to barwa "normalnych" żarówek - zwyczajne żarówki halogenowe mają kolor w okolicach 3200k te blue coś tam poprzez niebieską warstwę farby to tam okolice 3500k+
Zmieniając barwę w stronę zimniejszej czyli 6000k jest to już "tylko" 2800 itd.
Także jeżeli chodzi o barwę a raczej "jasność, którą widzimy" to najbardziej optymalna jest barwa oryginalnych hidów czyli 4300k i oczywiście jest to barwa, która najmniej przykuje wzrok niebieskich panów
Osobiście przetestowałem zarówno 6000k jaki i 8000k ( ) i najmniej męczące dla oczu jak i najlepiej widoczne (deszcz, śnieg) jest 4300k
Jeżeli chodzi o światła p.mgielne to we mgle im "cieplejsze" światło tym lepsze czyli te popularne 3000k ale to już świeci kolorem starych francuskich żarówek-myślę, że kojarzycie o co chodzi I nie jest to barwa "normalnych" żarówek - zwyczajne żarówki halogenowe mają kolor w okolicach 3200k te blue coś tam poprzez niebieską warstwę farby to tam okolice 3500k+
Ostatnio zmieniony 2014-01-30, 22:30 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 79
- Rejestracja: 2013-09-20, 15:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
Cześć Panowie
Stałem się szczęśliwym posiadaczem ORI lamp xenonowych do A6 C4.
I mam kilka pytań, wątpliwości...
Szkła lamp Europa pod Xenon - jest już dobrze. Obudowy prawa/lewa połamane po 1 zaczepie, nie jest źle. Przetwornice jak przetwornice - nie są nowe. Ale jak otworzyłem lampę to mnie ścięło... Żarniki to jakaś wielka kula ;o Wejście pod niego też jest jakieś gigantyczne.
Ktoś mi pomoże jak to ugryźć?
Zabrać tylko szkła do moich lamp i wsadzić HID, czy szukać/reanimować ORI?
Czy jest szansa dostać ORI żarniki?
Stałem się szczęśliwym posiadaczem ORI lamp xenonowych do A6 C4.
I mam kilka pytań, wątpliwości...
Szkła lamp Europa pod Xenon - jest już dobrze. Obudowy prawa/lewa połamane po 1 zaczepie, nie jest źle. Przetwornice jak przetwornice - nie są nowe. Ale jak otworzyłem lampę to mnie ścięło... Żarniki to jakaś wielka kula ;o Wejście pod niego też jest jakieś gigantyczne.
Ktoś mi pomoże jak to ugryźć?
Zabrać tylko szkła do moich lamp i wsadzić HID, czy szukać/reanimować ORI?
Czy jest szansa dostać ORI żarniki?
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Czy takim szczęśliwym to się okażewilus_sc pisze:Stałem się szczęśliwym posiadaczem ORI lamp xenonowych do A6 C4.
Oryginały są zespolone z zapłonnikiem i jeśli w ogóle takie dostaniesz w ASO, to będzie ogromny koszt. Myślę, że da się to rozebrać delikatnie, wyskrobać stary palnik i podstawić w jego miejsce normalny palnik D2S. Jednak też nie licz, że kupisz palnik za 50zł czy 100zł, oryginał Philipsa czy Osram to koszt ~250zł/szt.
[ Dodano: 2014-03-29, 22:48 ]
Takie coś też ktoś wymyślił ale uważam, że jak już to przetwornice chociaż ori użyć albo jakieś lepsze.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
http://www.xenonowe.pl/produkt/13/zestaw-xenon-h1
Ktoś z was posiada ten zestaw? Pod dekielkiem plastikowym się zmieści cały? A może ktoś z was poleci alternatywny zestaw?
Ktoś z was posiada ten zestaw? Pod dekielkiem plastikowym się zmieści cały? A może ktoś z was poleci alternatywny zestaw?
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
http://sklep.mdcarbon.pl/zestaw-xenon-4 ... -1228.html
Ja mam dokładnie te.. 2 lata jeżdzę i wsio jest OK.. Policja nigdy, na przeglądzie nigdy mi mi nie węszyli To nie kryptoreklama tylko zestaw który ja moge polecić, bo sam go używam
Ja mam dokładnie te.. 2 lata jeżdzę i wsio jest OK.. Policja nigdy, na przeglądzie nigdy mi mi nie węszyli To nie kryptoreklama tylko zestaw który ja moge polecić, bo sam go używam
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- lento
- Mechanik
- Posty: 161
- Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Potoki/zadupie/
Ja używam tych http://allegro.pl/hid-zestaw-cyfrowy-xe ... 59795.html z przesyłka 240zł za pobraniem. Zadnych zakłucen na CB czy też radiu, a i w lampe jakos weszły.
Ale widze, że te które ma Casian, sa mniejsze przetwornice, a i szkoda przepłacac.
Ale widze, że te które ma Casian, sa mniejsze przetwornice, a i szkoda przepłacac.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
kEru, ja miałem. Szczerze polecam uwierz, że te co podali koledzy nie są takie same i nic nie przepłacasz. Jak przeczytałeś cały wątek to wiesz, że cały ten HID jako zamiennik halogenu to niezbyt super rozwiązanie ale jak na to co jest na rynku to w/g mnie najlepszy zestaw a miałem ich trochę.
Naprawdę jak nie czytałeś to poczytaj cały ten wątek, pytań mieć nie będziesz.
Nie, przetwornice są te duże i się nie zmieszczą. To nie problem można przy podłużnicy je schować.kEru pisze:Pod dekielkiem plastikowym się zmieści cały?
Naprawdę jak nie czytałeś to poczytaj cały ten wątek, pytań mieć nie będziesz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13