[ ALL] Xenony - oryginalne, HID z allegro i modyfikacje

Awatar użytkownika
verus
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: verus »

I to potwierdzam, już parę tych żarników zamawiałem z allegro i ilość Kelwinów do rzeczywistej barwy nie ma kompletnie nic wspólnego :!:
Bo te wszystkie świecidełka to zwykłe dziadostwo, producenci piszą na opakowaniu co chcą a w środku jest co innego. Ilość Kelvinów ma konkretny odpowiednik w barwie światła.
Obrazek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

verus pisze:Przykładowo 3 źródła światła o mocy 50W o temperaturach barwowych odpowiednio 3000K, 5000K, 8000K oświetlą powierzchnię taką samą ilością luksów.
Wygląd tej powierzchni czy oświetlanego przedmiotu będzie w każdym przypadku inny kolorystycznie jednak źródło światła ma nadal 50W i temperatura barwowa nie ma znaczenia.
W teorii tak ale ludzkie oko 300lx w temp 4300K obiera jako silniejsze światło niż 300lx w temp 8000K, choćby przez wskaźnik oddawania barw który sporo zmaleje.
Natężenie "na papierze" jest niezależne od temp barwowej ale jednak dla oka jest z nią w powiązaniu.
Ważniejszy dla oka jest strumień świetlny (podawany z resztą na każdej żarówce w przeciwieństwie do natężenia), który jest powiązany z temperaturą.
Ostatnio zmieniony 2014-01-30, 22:01 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Dlatego najlepiej przyjąć jednostkę "lumeny" :) Przy palniku 35w i barwie 4300k jest to około 3200 lumenów
Zmieniając barwę w stronę zimniejszej czyli 6000k jest to już "tylko" 2800 :) itd.
Także jeżeli chodzi o barwę a raczej "jasność, którą widzimy" to najbardziej optymalna jest barwa oryginalnych hidów czyli 4300k i oczywiście jest to barwa, która najmniej przykuje wzrok niebieskich panów :wstyd:
Osobiście przetestowałem zarówno 6000k jaki i 8000k ( :roll: ) i najmniej męczące dla oczu jak i najlepiej widoczne (deszcz, śnieg) jest 4300k
Jeżeli chodzi o światła p.mgielne to we mgle im "cieplejsze" światło tym lepsze czyli te popularne 3000k ale to już świeci kolorem starych francuskich żarówek-myślę, że kojarzycie o co chodzi ;) ;) I nie jest to barwa "normalnych" żarówek - zwyczajne żarówki halogenowe mają kolor w okolicach 3200k te blue coś tam poprzez niebieską warstwę farby to tam okolice 3500k+
Ostatnio zmieniony 2014-01-30, 22:30 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

jako ze mam to tez cos napisze :D jak macie diesla to kupujcie slim! :P nie wiem jak w benzynie, ale w dieselu po prawej stronie jest tak malo miejsca, ze umiescic przetwornice poza kloszem to niezle wyzwanie :P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jakbyś poczytał to być doszedł do wniosku, że slim w lampie szybciej padają.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

przeczytalem caly temat ;) z mojego zestawu jedna przetwornica padla po sekundzie, wiec slimy dluzej wytrzymuja ;) ogolnie wszystko china i roznie z tym moze byc :)
wilus_sc
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2013-09-20, 15:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Post autor: wilus_sc »

Cześć Panowie ;)
Stałem się szczęśliwym posiadaczem ORI lamp xenonowych do A6 C4.
I mam kilka pytań, wątpliwości...
Szkła lamp Europa pod Xenon - jest już dobrze. Obudowy prawa/lewa połamane po 1 zaczepie, nie jest źle. Przetwornice jak przetwornice - nie są nowe. Ale jak otworzyłem lampę to mnie ścięło... Żarniki to jakaś wielka kula ;o Wejście pod niego też jest jakieś gigantyczne.

Ktoś mi pomoże jak to ugryźć?
Zabrać tylko szkła do moich lamp i wsadzić HID, czy szukać/reanimować ORI?
Czy jest szansa dostać ORI żarniki?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

możesz przełożyć całość do swojej lampy - odbłyśnik również musisz przełożyć bo jest inny z soczewką :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

wilus_sc pisze:Stałem się szczęśliwym posiadaczem ORI lamp xenonowych do A6 C4.
Czy takim szczęśliwym to się okaże :-P
Oryginały są zespolone z zapłonnikiem i jeśli w ogóle takie dostaniesz w ASO, to będzie ogromny koszt. Myślę, że da się to rozebrać delikatnie, wyskrobać stary palnik i podstawić w jego miejsce normalny palnik D2S. Jednak też nie licz, że kupisz palnik za 50zł czy 100zł, oryginał Philipsa czy Osram to koszt ~250zł/szt.

[ Dodano: 2014-03-29, 22:48 ]
Takie coś też ktoś wymyślił ale uważam, że jak już to przetwornice chociaż ori użyć albo jakieś lepsze.
Obrazek
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
wilus_sc
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2013-09-20, 15:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Post autor: wilus_sc »

Więc zabieram tylko szkło i wsadzam HID-a, a reszta pójdzie dalej w świat ;)
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

wilus_sc, zostaw przetwornice, zawsze jak się miś doczepi to pokażesz znaczek hella audi i powiesz, że ori :)
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

http://www.xenonowe.pl/produkt/13/zestaw-xenon-h1
Ktoś z was posiada ten zestaw? Pod dekielkiem plastikowym się zmieści cały? A może ktoś z was poleci alternatywny zestaw? :-)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

http://sklep.mdcarbon.pl/zestaw-xenon-4 ... -1228.html

Ja mam dokładnie te.. 2 lata jeżdzę i wsio jest OK.. Policja nigdy, na przeglądzie nigdy mi mi nie węszyli :) To nie kryptoreklama tylko zestaw który ja moge polecić, bo sam go używam :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

Ja używam tych http://allegro.pl/hid-zestaw-cyfrowy-xe ... 59795.html z przesyłka 240zł za pobraniem. Zadnych zakłucen na CB czy też radiu, a i w lampe jakos weszły.
Ale widze, że te które ma Casian, sa mniejsze przetwornice, a i szkoda przepłacac.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kEru, ja miałem. Szczerze polecam uwierz, że te co podali koledzy nie są takie same i nic nie przepłacasz. Jak przeczytałeś cały wątek to wiesz, że cały ten HID jako zamiennik halogenu to niezbyt super rozwiązanie ale jak na to co jest na rynku to w/g mnie najlepszy zestaw a miałem ich trochę.
kEru pisze:Pod dekielkiem plastikowym się zmieści cały?
Nie, przetwornice są te duże i się nie zmieszczą. To nie problem można przy podłużnicy je schować.
Naprawdę jak nie czytałeś to poczytaj cały ten wątek, pytań mieć nie będziesz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”