[A6 C4] Dokładka AC/BC jakie kostki?

Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Żarzenie świec, to kojarzy mi się z tym, że po odpaleniu zimnego silnika, komp włącza co jakiś czas świeczki, by podgrzać komorę spalania w celu łatwiejszego i bardziej miękkiego spalania paliwa. Tak przynajmniej jest u mnie, w niskich temperaturach co chwila pyka przekaźnik od świec ;-)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No i u mnie też tak jest. Kiedy silnik jest zimny to ECU, dogrzewa sobie komory spalania świecami i to ładnie widać na voltomierzu jak silnik chodzi i kiedy rozłączy świece. Więc może ten sygnał od żażenia świec do AC informuje kierownika kiedy silnik się dogrzewa świecami ? Ale nigdy, przenigdy nie widziałem na AC żadnej kontrolki od świec bądź czegoś podobnego :-? I już chyba mam pomysł jak sprawdzić co jest na pinie nr 4 ECU.. Jutro będę wiedział więcej..
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Czyli kontrolki swiec (jej kabelka z ori instalacji) nie przepinaliscie do ac i wam kontrolka dziala?
Czyli dostały mi sie uwalone zegary :/
To ze mam od PB nic nie zmienia...
160+PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ja też mam zegary od pb i kabelka ori od świec nie przepinałem bo nie należy tego robić, wtedy tracisz kontrolkę świec. Ewentualnie można ją połączyć równolegle z tym pinem 5 w kostce czarnej od AC i ja tak próbowałem, ale na AC nic się nie dzieje..
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

No wlaśnie mam podpięte równolegle i licze do tylu ile jest stopni ponizej +10 jak przekrecam kluczyk... Prawie dwa lata...
160+PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Weź zdejm kostkę od czujnika dwu pinowego tego od góry, w króćcu koło 1 wtrysku, wtedy świece powinny ci grzać maksymalnie długo i kontrolka świecić. Jak wtedy ci nie zaświeci to podmień zegary albo sprawdź czy plus dochodzi do zegarów, chyba pin 17 w kostce zielonej od zegarów jak dobrze pamiętam. Jeśli plus dochodzi kiedy grzeją świece to winy musisz szukać, niestety w zegarach.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

GTR34, robiłem tak już dawno temu i sygnał dochodzi ale myślałem że zegary od beny będą banglać jak mówił Butterbean ale jednak coś z nimi nie tak. Jak je wyjmę następny raz to planuje podłączyć żaróweczke/diode bezpośrednio pod pin z ecu-chyba nie zrobie jakiejś krzywdy. Żaróweczka nie powinna uwalić ECU, nie ? :roll:
160+PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Bo powinny banglać tak jak mówił Butterbean, ale widocznie coś uwalone w samych zegarach, jakaś ścieżka czy coś. Ja bym na twoim miejscu zrobił tak: Wziąść tą żaróweczkę od zegarów, dolutować do niej przewody, masę podłączasz do jakiegoś wygodnego masowego punktu, i plus żaróweczki podłączasz do pinu nr 17 w zielonej kostce zegarów, najlepiej równolegle i będziesz miał normalnie kontrolkę świec a roboty jest góra 5 min. Nie ma potrzeby ciągnąć aż przewodu z samego ECU skoro można prościej.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

No tak chcialem zrobic tylko czy bedzie to zabezpieczone jakoś? 5minut to moze lutowanie ale zdejmowanie kiery i układanie makaronu strasznie zniechęca a i tak nie bedzie 'ok' na czeku... :cry:
160+PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Mam newsa dotyczącego tej niby " kontroli świec żarowych" czy tam " żarzenie świec" Pod boczną osłoną nóg pasażera są kostki, nas interesuje zielona 6 pinowa kostka, jest w niej kabelek brązowo- niebieski na 2 pinie. Właśnie tutaj należy podpiąć pin nr 5 z czarnej kostki 14 pinowej od AC. Tylko jeszcze nie wiem co to dokładnie daje, podpięcie tego. Ale się wkrótce się dowiem..
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

GTR34, ja jak podłączałem u siebie te zegary, to po długich bardzo przeglądaniach doku elektrycznej, wyszło mi że podłączenie tego pinu do AC zupełnie nic nie da i się za to nie wziąłem. Po za tym co ma pokazywać na AC skoro nie ma żadnego piktogramu do świec/żarzenia?

--edt--
orty :oops:
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 19:44 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No właśnie, podawałem na krótko do AC na ten pin 5, raz plus, raz masę i żaden piktogram się nie wyświetla ani nic.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”