[A6 C4] Dokładka AC/BC jakie kostki?
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Żarzenie świec, to kojarzy mi się z tym, że po odpaleniu zimnego silnika, komp włącza co jakiś czas świeczki, by podgrzać komorę spalania w celu łatwiejszego i bardziej miękkiego spalania paliwa. Tak przynajmniej jest u mnie, w niskich temperaturach co chwila pyka przekaźnik od świec
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
No i u mnie też tak jest. Kiedy silnik jest zimny to ECU, dogrzewa sobie komory spalania świecami i to ładnie widać na voltomierzu jak silnik chodzi i kiedy rozłączy świece. Więc może ten sygnał od żażenia świec do AC informuje kierownika kiedy silnik się dogrzewa świecami ? Ale nigdy, przenigdy nie widziałem na AC żadnej kontrolki od świec bądź czegoś podobnego I już chyba mam pomysł jak sprawdzić co jest na pinie nr 4 ECU.. Jutro będę wiedział więcej..
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Weź zdejm kostkę od czujnika dwu pinowego tego od góry, w króćcu koło 1 wtrysku, wtedy świece powinny ci grzać maksymalnie długo i kontrolka świecić. Jak wtedy ci nie zaświeci to podmień zegary albo sprawdź czy plus dochodzi do zegarów, chyba pin 17 w kostce zielonej od zegarów jak dobrze pamiętam. Jeśli plus dochodzi kiedy grzeją świece to winy musisz szukać, niestety w zegarach.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
GTR34, robiłem tak już dawno temu i sygnał dochodzi ale myślałem że zegary od beny będą banglać jak mówił Butterbean ale jednak coś z nimi nie tak. Jak je wyjmę następny raz to planuje podłączyć żaróweczke/diode bezpośrednio pod pin z ecu-chyba nie zrobie jakiejś krzywdy. Żaróweczka nie powinna uwalić ECU, nie ?
160+PS
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Bo powinny banglać tak jak mówił Butterbean, ale widocznie coś uwalone w samych zegarach, jakaś ścieżka czy coś. Ja bym na twoim miejscu zrobił tak: Wziąść tą żaróweczkę od zegarów, dolutować do niej przewody, masę podłączasz do jakiegoś wygodnego masowego punktu, i plus żaróweczki podłączasz do pinu nr 17 w zielonej kostce zegarów, najlepiej równolegle i będziesz miał normalnie kontrolkę świec a roboty jest góra 5 min. Nie ma potrzeby ciągnąć aż przewodu z samego ECU skoro można prościej.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Mam newsa dotyczącego tej niby " kontroli świec żarowych" czy tam " żarzenie świec" Pod boczną osłoną nóg pasażera są kostki, nas interesuje zielona 6 pinowa kostka, jest w niej kabelek brązowo- niebieski na 2 pinie. Właśnie tutaj należy podpiąć pin nr 5 z czarnej kostki 14 pinowej od AC. Tylko jeszcze nie wiem co to dokładnie daje, podpięcie tego. Ale się wkrótce się dowiem..
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
GTR34, ja jak podłączałem u siebie te zegary, to po długich bardzo przeglądaniach doku elektrycznej, wyszło mi że podłączenie tego pinu do AC zupełnie nic nie da i się za to nie wziąłem. Po za tym co ma pokazywać na AC skoro nie ma żadnego piktogramu do świec/żarzenia?
--edt--
orty
--edt--
orty
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 19:44 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.