[A6 C4] Przeróbka kontrolki spalonej żarówki.

Tonyb
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

[A6 C4] Przeróbka kontrolki spalonej żarówki.

Post autor: Tonyb »

Witam, chciałbym zrobić mały myk z ac, nie mam modułu sprawdzania żarówek więc wpadłem na pomysł zrobienia małego myku. Polegałby on na świeceniu piktogramu spalonej żarówki przy niewłączonych światłach i gaśnięciu przy włączeniu świateł. Problem chciałbym rozwiązać klasyczny przekaźnikiem zwierno rozwiernym w prosty sposób. Na wejście wchodzi + po stacyjce i jest przepuszczany do ac i pali się zarówka, po włączeniu swiatel drugim kablem idzie + od swiatel i w tym momencie poprzedni + nie jest przepuszczany czyli piktogram gaśnie. Moje pytanie brzmi: Czy załatwie problem tylko tym przekaznikiem zwierno rozwiernym czy potrzebny będzie mi automat jakiś. W sumei cała moja wizja opiera się o zasadę działania modułu ledów więc interesuje mnie czy za pomocą przekaźnika da się wykonać to co napisałem. I drugie pytanie czy rozumowanie jest poprawne czy np. piktogram żarówek świeci na zasadzie podania masy jak np. w spryskiwaczach. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Tonyb, pomysl niezly...naprawde niezly.
zapewne bedzie to plus badz minus.
sa przekazniki rozwierne czyli w stanie spoczynku bedzie zwarty czyli bedzie przepuszczal prad lub mase na ikone.po zapaleniu czyli podaniu mu tego samego plusa bedzie gasl.mozan to zrobic nawet wykorzsytujac podswietlenie zegarow.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
kosta1984
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Górki Wielkie

Post autor: kosta1984 »

Przyznam, że pomysł ciekawy. Z tego co wyczytałem, aby symbol spalonej żarówki na ac nie świecił się potrzebne jest podanie masy na piny 1 i 2 wtyczki 14-to pinowej, więc jeśli symbol miałby się świecić bez załączonych świateł to owej masy na pinach 1 i 2 musiało by nie być.

Zrobiłbym to tak:

Obrazek

Tylko, że w tym układzie omijam zapłon
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

odwrotnie.
ja nie mam nic podnego tam i sie nie swieci.wiec podanie masy wyzwoli ikone.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
kosta1984
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Górki Wielkie

Post autor: kosta1984 »

A ja znów mam masę na pinach 1 i 2 tyle, że nie sprawdzałem co się stanie gdyby tej masy nie było. Montowałem licznik z ac i bc jakiś czas temu i zrobiłem to wg instrukcji, gdzie było napisane, że trzeba zmasować piny 1 i 2, ale skoro piszesz, że bez tej masy ikona się nie świeci to moje rozwiązanie odpada.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A ja bym to zrobił ciut inaczej. Pomysł na prawdę bardzo fajny, sam nad tym myślałem, tylko myślałem, aby wykorzystać piktogram BremsLicht, po włączeniu zapłonu wyświetliło by się Bremslicht i bardziej to się kojarzy z tym aby włączyć światła ;-) Włączamy pozycję, kontrolka dalej świeci, włączamy mijania, kontrolka gaśnie, gasimy auto na zapalonych światłach, kontrolka świeci. Fajne fajne ;-)

[ Dodano: 2013-03-22, 17:42 ]
Aha, kontrolka Bremislicht, świeci tylko i wyłącznie jak poda się jej plusa, osobiście sprawdzałem, więc połączenie raczej proste. Nie wiem jak z kontrolką spalonej żarówki, bo u mnie świeciła cały czas po podłączeniu zegarów z AC, musiałem ją zmasować dopiero zgasła. Więc prościej jest z Bremslicht.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

brems licht to swiatla stopu i raczej bedzie wprowadzac w blad postronnych..
lepiej jednak przekreslona zarowka bo bardziej sie odnosi do swiatel.. :)
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

W sumie to racja, w ogóle to ciekawe jest co zrobić z tą kontrolką brems licht.. Raz to myślałem, żeby podpiąć ją pod czujnik stopu i żeby zaświecała się w chwili depnięcia na hebel ale ostatecznie zrezygnowałem z tego bajeru.. Dobra koniec OT z mojej strony.
Tonyb
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Tonyb »

Wydaje mi sie że i bremslicht i spalona żarówka działają na podobnej zasadzie. Tzn obsługiwanie na pewno są przez ten sam moduł. Wydaje mi się że obydwie kontrolki działają na tej samej zasadzie. A podział taki jest ze względu na łatwiejsze lokalizowanie usterek tak od razu wiadomo ze chodzi o swiatla hamulca no bo przeciez test tego polega na spr czy zarowki nie sa spalone. Teoretycznie powinno być to samo na brems lichcie i zarówce. Co do pomysłu w sumie chyba lepiej byłoby dorzucić to pod światła mijania a nie pod podświetlenie. Przy zgaszeniu silnika bylby pikt przypominajek o zgaszeniu i zapewne pisk trzykrotny brzeeczka .
A propo masy na kablach, u mnie też nie ma tego podłączonego a żarówka się nie pali, może to przez to że eprom w płycie siedzi z licznika bez ac/bc?
A co do brems lighta- mozna po prostu by bylo dorzucic tam kabel od kontrolki recznego troche bezsens no ale kontrolka recznego nie zawsze jest dobrze widzialna spod kierownicy wiec taki myk bylby zaradczo aa noi + bylby taki ze piszczek by nas poinformowal dodatkowo ze reczny zacisniety co sie przydaje szczególnie kobietom :evil: :evil:
Ostatnio zmieniony 2013-03-22, 19:02 przez Tonyb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tonyb, Nie głupi pomysł z tym brems licht, chyba sobie zepnę równolegle z kontrolką ręcznego.
Tonyb
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Tonyb »

GTR34 pisze:Tonyb, Nie głupi pomysł z tym brems licht, chyba sobie zepnę równolegle z kontrolką ręcznego.
Grzebałem się w tym ostatnio i niestety po podaniu - nic sie nie działo podobnie z plusem. Może jednak piktogram spalonych zarówek pali się od razu bez podania masy gdy ma się ori licznik niekombinowany? W moim przypadku ani nie palily się bremsy ani żarówka więc już sam nie wiem :-|
przymetrze.pl
takeit24.pl
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Hmm to nie wiem. U mnie sytuacja wyglądała tak po podpięciu zegarów. Podpiąłem kostkę czerwoną i zieloną, włączam zapłon, piktogram spalonej żarówki świeci cały czas, w takim razie, pin 1 czarnej kostki AC do masy. Kontrolka zgasła, z ciekawości chciałem zobaczyć czy zadziała Brems licht, po podaniu plusa na pin 2 czarnej kostki AC brems licht świeci.
Tonyb
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Tonyb »

No to kiszka kontrolke to ja mogę sobie co najwyżej mazakiem namalować. Pytanie jest takie czy da się z poziomu kompa przeprogramować zegary i czy przekodowanie w ogóle ma sens? Jeżeli niet to czy ktoś grzebał się z wrzucaniem nowego softa do zegarów? :ok:
przymetrze.pl
takeit24.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”