[A6 C4] Przeróbka kontrolki spalonej żarówki.
-
- Adept
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
[A6 C4] Przeróbka kontrolki spalonej żarówki.
Witam, chciałbym zrobić mały myk z ac, nie mam modułu sprawdzania żarówek więc wpadłem na pomysł zrobienia małego myku. Polegałby on na świeceniu piktogramu spalonej żarówki przy niewłączonych światłach i gaśnięciu przy włączeniu świateł. Problem chciałbym rozwiązać klasyczny przekaźnikiem zwierno rozwiernym w prosty sposób. Na wejście wchodzi + po stacyjce i jest przepuszczany do ac i pali się zarówka, po włączeniu swiatel drugim kablem idzie + od swiatel i w tym momencie poprzedni + nie jest przepuszczany czyli piktogram gaśnie. Moje pytanie brzmi: Czy załatwie problem tylko tym przekaznikiem zwierno rozwiernym czy potrzebny będzie mi automat jakiś. W sumei cała moja wizja opiera się o zasadę działania modułu ledów więc interesuje mnie czy za pomocą przekaźnika da się wykonać to co napisałem. I drugie pytanie czy rozumowanie jest poprawne czy np. piktogram żarówek świeci na zasadzie podania masy jak np. w spryskiwaczach. Pozdrawiam
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Tonyb, pomysl niezly...naprawde niezly.
zapewne bedzie to plus badz minus.
sa przekazniki rozwierne czyli w stanie spoczynku bedzie zwarty czyli bedzie przepuszczal prad lub mase na ikone.po zapaleniu czyli podaniu mu tego samego plusa bedzie gasl.mozan to zrobic nawet wykorzsytujac podswietlenie zegarow.
zapewne bedzie to plus badz minus.
sa przekazniki rozwierne czyli w stanie spoczynku bedzie zwarty czyli bedzie przepuszczal prad lub mase na ikone.po zapaleniu czyli podaniu mu tego samego plusa bedzie gasl.mozan to zrobic nawet wykorzsytujac podswietlenie zegarow.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Górki Wielkie
Przyznam, że pomysł ciekawy. Z tego co wyczytałem, aby symbol spalonej żarówki na ac nie świecił się potrzebne jest podanie masy na piny 1 i 2 wtyczki 14-to pinowej, więc jeśli symbol miałby się świecić bez załączonych świateł to owej masy na pinach 1 i 2 musiało by nie być.
Zrobiłbym to tak:
Tylko, że w tym układzie omijam zapłon
Zrobiłbym to tak:
Tylko, że w tym układzie omijam zapłon
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
odwrotnie.
ja nie mam nic podnego tam i sie nie swieci.wiec podanie masy wyzwoli ikone.
ja nie mam nic podnego tam i sie nie swieci.wiec podanie masy wyzwoli ikone.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Górki Wielkie
A ja znów mam masę na pinach 1 i 2 tyle, że nie sprawdzałem co się stanie gdyby tej masy nie było. Montowałem licznik z ac i bc jakiś czas temu i zrobiłem to wg instrukcji, gdzie było napisane, że trzeba zmasować piny 1 i 2, ale skoro piszesz, że bez tej masy ikona się nie świeci to moje rozwiązanie odpada.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
A ja bym to zrobił ciut inaczej. Pomysł na prawdę bardzo fajny, sam nad tym myślałem, tylko myślałem, aby wykorzystać piktogram BremsLicht, po włączeniu zapłonu wyświetliło by się Bremslicht i bardziej to się kojarzy z tym aby włączyć światła Włączamy pozycję, kontrolka dalej świeci, włączamy mijania, kontrolka gaśnie, gasimy auto na zapalonych światłach, kontrolka świeci. Fajne fajne
[ Dodano: 2013-03-22, 17:42 ]
Aha, kontrolka Bremislicht, świeci tylko i wyłącznie jak poda się jej plusa, osobiście sprawdzałem, więc połączenie raczej proste. Nie wiem jak z kontrolką spalonej żarówki, bo u mnie świeciła cały czas po podłączeniu zegarów z AC, musiałem ją zmasować dopiero zgasła. Więc prościej jest z Bremslicht.
[ Dodano: 2013-03-22, 17:42 ]
Aha, kontrolka Bremislicht, świeci tylko i wyłącznie jak poda się jej plusa, osobiście sprawdzałem, więc połączenie raczej proste. Nie wiem jak z kontrolką spalonej żarówki, bo u mnie świeciła cały czas po podłączeniu zegarów z AC, musiałem ją zmasować dopiero zgasła. Więc prościej jest z Bremslicht.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
brems licht to swiatla stopu i raczej bedzie wprowadzac w blad postronnych..
lepiej jednak przekreslona zarowka bo bardziej sie odnosi do swiatel..
lepiej jednak przekreslona zarowka bo bardziej sie odnosi do swiatel..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Wydaje mi sie że i bremslicht i spalona żarówka działają na podobnej zasadzie. Tzn obsługiwanie na pewno są przez ten sam moduł. Wydaje mi się że obydwie kontrolki działają na tej samej zasadzie. A podział taki jest ze względu na łatwiejsze lokalizowanie usterek tak od razu wiadomo ze chodzi o swiatla hamulca no bo przeciez test tego polega na spr czy zarowki nie sa spalone. Teoretycznie powinno być to samo na brems lichcie i zarówce. Co do pomysłu w sumie chyba lepiej byłoby dorzucić to pod światła mijania a nie pod podświetlenie. Przy zgaszeniu silnika bylby pikt przypominajek o zgaszeniu i zapewne pisk trzykrotny brzeeczka .
A propo masy na kablach, u mnie też nie ma tego podłączonego a żarówka się nie pali, może to przez to że eprom w płycie siedzi z licznika bez ac/bc?
A co do brems lighta- mozna po prostu by bylo dorzucic tam kabel od kontrolki recznego troche bezsens no ale kontrolka recznego nie zawsze jest dobrze widzialna spod kierownicy wiec taki myk bylby zaradczo aa noi + bylby taki ze piszczek by nas poinformowal dodatkowo ze reczny zacisniety co sie przydaje szczególnie kobietom
A propo masy na kablach, u mnie też nie ma tego podłączonego a żarówka się nie pali, może to przez to że eprom w płycie siedzi z licznika bez ac/bc?
A co do brems lighta- mozna po prostu by bylo dorzucic tam kabel od kontrolki recznego troche bezsens no ale kontrolka recznego nie zawsze jest dobrze widzialna spod kierownicy wiec taki myk bylby zaradczo aa noi + bylby taki ze piszczek by nas poinformowal dodatkowo ze reczny zacisniety co sie przydaje szczególnie kobietom
Ostatnio zmieniony 2013-03-22, 19:02 przez Tonyb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Grzebałem się w tym ostatnio i niestety po podaniu - nic sie nie działo podobnie z plusem. Może jednak piktogram spalonych zarówek pali się od razu bez podania masy gdy ma się ori licznik niekombinowany? W moim przypadku ani nie palily się bremsy ani żarówka więc już sam nie wiemGTR34 pisze:Tonyb, Nie głupi pomysł z tym brems licht, chyba sobie zepnę równolegle z kontrolką ręcznego.
przymetrze.pl
takeit24.pl
takeit24.pl
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Hmm to nie wiem. U mnie sytuacja wyglądała tak po podpięciu zegarów. Podpiąłem kostkę czerwoną i zieloną, włączam zapłon, piktogram spalonej żarówki świeci cały czas, w takim razie, pin 1 czarnej kostki AC do masy. Kontrolka zgasła, z ciekawości chciałem zobaczyć czy zadziała Brems licht, po podaniu plusa na pin 2 czarnej kostki AC brems licht świeci.