[100 C4] Kierunkowskazy (manetka) nie odbijają

dredek
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-01-14, 22:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

[100 C4] Kierunkowskazy (manetka) nie odbijają

Post autor: dredek »

Witam,

Kolejny problem w swiezo zakupionej 100 c4, mianowicie manetka od kierunkowskazow nie odbija po wyprostowaniu kierownica tak jak w wiekszosci innych aut ;)
Kierownica jest chyba inna niz w standardzie (bynajmniej brat w c4 100 rok mlodszej ma inna). Aktualna kierownica wyglada tak jak na zdjeciu (zdjecie nie moje, ale kierownica taka sama) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

kiere masz normalną, były takie w C4, pewnie masz uwalony cypel w pająku który wyłącza kierunki, musisz zdjąć kierownicę i zobaczyć
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Albo ułamany odbijak tak jak pisze Dawid2542, albo mogła spaść z niego sprężynka (są 2). Jak wyjmiesz manetkę to od środka (od strony kolumny kierowniczej) powinien być taki biały króciec plastikowy.
dredek
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-01-14, 22:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: dredek »

Czyli musze sciagnac kierownice.. duzo roboty? Moze lepiej przed sciaganiem zaopatrzyc sie w nowe czesci, zeby potem dwa razy nie robic tego samego? Co bede potrzebowac? Dzieki!
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

będziesz potrzebował torxy aby odkręcić airbag, a później pod spodem będzie śruba do odkręcenia kiery, nie pamiętam 24,27,30,32 któryś z tych, ciągniesz kiere do siebie i już wszystko będziesz miał na wierzchu, pierw zobacz potem kupuj, tylko pamiętaj jak miałeś kierę przed odkręceniem a najlepiej zaznacz sobie mazakiem gdzieś w środku aby ją później prosto przykręcić
dredek
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-01-14, 22:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: dredek »

Okej. Wydaje mi sie, ze nie mam jaska w kierownicy, ale to sprawdze ;) W kazdym razie wyglada na to, ze nie jest to skomplikowane wiec powinienem dac rade :D zrobie foty w razie czego. Dzieki!
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

jeśli nie masz poduszki to nawet lepiej przy takiej robocie bo nie narobisz błędów,
dredek
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-01-14, 22:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: dredek »

Ściągnąłem kierownice ale nie bardzo wiem co dalej ;)
Nigdzie tam nic ciekawego nie widzę, jedynie na środku widzę jakiś zółty trybik i obok coś białego wystającego. Porobiłem kilka fot ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Aha te zdjecia nie sa takie same, roznia sie pozycja manetki kierunkowskazu lub swiatel ;)
Ostatnio zmieniony 2013-01-16, 21:03 przez dredek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

dredek tak wygląda dźwigienka do zwalniania manetki kierunkowskazu:

Obrazek

Na zdjęciach albo jej nie masz albo nie widać. Zdejmij plastikową obudową, odepnij wtyczki z tyłu przełącznika i wyjmij manetkę. Spróbuj włączać kierunki na sucho, jak nie widać tego krućca do zwalniania kierunku, odkręć obudowę i sprawdź czy nie jest złamany.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

U mnie mam tak, że jak dam kierunek w lewo to po wyprostowaniu kierownicy odbija mi od raz na kierunek w prawo. Tak jakby manetka "kierunek w prawo" chodziła luźno, a powinien być taki moment lekkiej blokady. Czyli u mnie kierunek odbija, ale z lewego do razu odbija na prawo. Co to może być?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
dredek
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-01-14, 22:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: dredek »

gjom, dzięki, sprawdze to dzisiaij tylko nie bardzo wiem jak sie tam dostać (tzn jak ściągnąć tą kopułę, twardo bestia siedzi i nie wiem czy gdzieś ma jakieś sruby czy jakoś inaczej ją trzeba potraktować? :)
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

dredek, na zdjęciu widać 4 śrubki na "torx", które mocują tą metalową blaszkę, gdy je odkręcisz wszystko będziesz miał na wierzchu. Tylko jeśli nigdy tego nie rozbierałeś to radziłbym ostrożnie to robić, jest tam trochę sprężynek i innych pierdół, które mogą powypadać.
dredek
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-01-14, 22:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: dredek »

gjom, Ty piszesz o srubkach juz na samej manetce, a ja pytalem o krok wczesniej czyli jak sie do niej dobrac (czyt. pewnie sciagnac ta obudowe widoczna na wszystkich moich zdjeciach) ? :)
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

tak musisz zdjąć obudowę, a widzę że masz regulowaną, także po lewej stronie na dźwigni będzie taka mała zawleczka i musisz ją ostrożnie zdjąć aby Ci nie wystrzeliła, na dźwigni po prawej jest mała śrubeczka imbusowa którą musisz lekko popuścić tylko i zdejmujesz owe dźwigienki, później od dołu szukaj 2 śrubek na krzyżak którymi spięta jest górna część obudowy z dolną, odkręcasz i zrzucasz górną część obudowy, następnie szukasz w dolnej części obudowy dziury, tam jest zatem zakręcona dolna część obudowy wraz z pająkiem taką opaską, popuszczasz tą śrubę na opasce i wyciągasz pająka do siebie, odpinasz wtyczki i jesteś już w domu, manetki wychodzą, później już dojdziesz co dalej z tym, jak to rozebrać
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

dredek, pisałem kilka postów wyżej, żebyś zdemontował tą plastikową obudowę wokół manetki, poluźnij metalową obejmę, odłącz wszystkie kostki wchodzące z tył manetki i powinno wyjść. Ewentualnie jakby były problemy ze ściągnięciem obudowy trzeba jeszcze wyjąć dźwignie do regulacji kierownicy, tylko nie pamiętam czy jedną czy obie. Musisz sam zobaczyć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”