[A6 C4] Dołożone AC/BC - problemy

Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

no i sie ciesze.
troche z przekąsem ale jak widzisz tutaj uzyskałeś wsazelkie wskazówki...TAM nie :-> :->
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

no a jak ja się ciesze to mało powiedziane ;)
Przepraszam bardzo ale kogo/co miałeś na myśli pisząc "TAM" że nie uzyskałem informacji :) ?

Dzięki.
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

Witam,
Panowie pompka spryskiwaczy podpięta. Działa elegancko i wyświetla komunikat na AC, musiałem wiercić otwór na dodatkowy powrót z pompki do zbiorniczka, w wersji bez AC tego nie ma. Potrzebna do tego otworu jest oczywiście uszczelka (zakupiłem w sklepie gdzie kupowałem pompkę).
Dzisiaj zauważyłem, że wentylator się załączył przy wskazaniach na budziku 92 oC więc pokazuje chyba ok, tylko dziwne jest to, że w tym samym momencie klimatronik pokazywał 83 oC. Ciekwe o co biega :( ?! klimatronik pokazuje źle ? Bo przecież wentylator załącza się czujnikiem z bimetalem w chłodnicy a nie poprzez odczyt ze wskaźnika w zegarach.
Inny problem jaki wyniknął przy dzisiejszym grzebaniu to mianowicie to, że wyjąłem wtyczkę od zbiorniczka płynu chłodniczego (tą pod nim) i nie zapaliła się kontrolka :(
No to złączyłem te dwa przewody we wtyczce, nadal nic. To zmasowałem każdy po kolei do paki, nadal nic :( Wie ktoś czy przypadkiem nie trzeba przepiąć gdzieś jakiegoś kabla w licznikach aby to wyświetlał AC ? bo rozumiem, że powinien pokazywać się czerwony znaczek wody tak ? czy może jestem w błędzie i ten czujnik tam to jest jakiś czujnik temperatury i AC pokazuje ewentualnie jak się przegrzewa ?
Nie wiem również dlaczego nie mam tej opcji wyświetlania przekroczonej prędkości na AC. Wydaje mi się, że jak podpinałem zegary do testu czy działają jeszcze jak były w obudowie angola to wyświetlał się żółty znak MP/H (czy coś takiego) przed zakończeniem testu na AC. Czy ta opcję się jakoś załącza ?

Aha, ta pompka spryskiwacza to jakiś zamiennik za 28 zetów. Spryskuje z mniejsza silą albo to dlatego tak jest bo ma ten powrót do zbiorniczka (chociaż nie wydaje mi się aby to było powodem) raczej ori vs podróba to wiadomo jak działa :)

Z góry dzięki za pomoc. Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-12-22, 20:25 przez silnor3ki, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

silnor3ki pisze:?! klimatronik pokazuje źle ?
Tak, klimatronik w tym przypadku pokazuje źle. I to jest jak najbardziej normalne zjawisko. Ponieważ, klimatronik bierze sygnał z czujnika G110 który jest na wężu głowica-nagrzewnica i żeby pomiar był w miarę prawidłowy temperatura na klimatroniku musi być ustawiona na HI, wtedy w miarę prawidłowo pokaże temperaturę.
Sprawa nr 2, weź odpal silnik, odepnij kostkę od zbiorniczka wyrównawczego i wtedy zmostkuj te 2 piny w kostce, na 100% kontrolka się zapali na AC, na zapłonie jeśli zmostkujesz nic ci to nie da. Na odpalonym motorze musisz.
Sprawa nr 3, Musisz jechać np. 50km/h i dopiero wtedy nacisnąć potencjometr/ściemniacz, wtedy pojawi się kontrolka i jeśli przekroczysz ponownie prędkość zapali się znowu i do tego sygnał dźwiękowy.
I jeszcze jedna rzecz, przy pompce sprysków ten twój "powrót" to nie jest żaden powrót tylko właśnie czujnik poziomu, jeśli spadnie płyn poniżej tej rurki z boku zbiorniczka wtedy tam pływaczek zewrze piny i poda masę na odpowiedni pin, który pójdzie do AC i zaświeci tym samym kontrolkę "fontanny".
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

silnor3ki, ten dodatkowy otwor i rurka to nie jest powrót.tamtedy dostaje sie plyn do tej pompki do teje pionowej czesci.w niej plywa plywak.i jesli plynu bedzie mniej niz na wysokosc tego wlotu to plywak opadnie.i odezwie sie alarm na ac.tak to dziala.
mowa o pompce plynu spryskiwaczy
2.wg mnie nic nei trzeba przelaczac w kostkach jesli chodzi o plyn chlodniczy.u mnie to dziala bez problemu i we wszystkich podobnie.

kuurna gtr34 chyab cie zbanuje..wszedzie mnei wyprzedzasz.co do tej predkosci to sprawdzalem i u mnie to nie dziala.mam zegar z a6.moze kodowanie jest inne do tej funkcji?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

silnor3ki pisze:czy może jestem w błędzie i ten czujnik tam to jest jakiś czujnik temperatury i AC pokazuje ewentualnie jak się przegrzewa ?
Zapomniałem dopisać, jest to czujnik poziomu płynu, i się załączy i poda sygnał na kontrolkę gdy w zbiorniczku praktycznie nie będzie wcale płynu, bo czujnik jest na samym dole.
Butterbean, A widzisz, u mnie działa. Może i faktycznie trzeba zmienić kodowanie, spróbuj zakodować na 00062.

[ Dodano: 2012-12-22, 21:31 ]
Bo ja mam właśnie 00050, i działa.
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

hejka,
dzięki Panowie za odpowiedzi :)
Źle to sobie obmyśliłem z tym "powrotem do zbiorniczka" ;) wiedziałem, że tam jest pływak (no bo testowałem pompkę zanim wsadziłem obracając do góry nogami i normalnie bez zbiorniczka podpiętą do auta, tylko myślałem, ze tamtędy wraca plyn do zbiorniczka a on się tam tylko wlewa, tak jak mówicie pewnie :)
Tylko, że ten płyn musi przechodzić dołem przez wirnik albo być połączony z dolnym zasysem/odpływem płynu bo inaczej by się z niego nie wylewał i pływak byłby cały czas u góry, czyli pewnie jest tak jak myślę poprostu powrót przez który płyn wpływa do środka, muszą być naczynia połączone z dołem pompki bo górą (tym otworem co dorobiłem) się naleje płyn to jak się wydostanie jak u dołu nie ma otworu :) - przecież nie górą ;) Malo istotne, ważne że działa :D
Co do płynu chłodnicy to właśnie wyczytałem w sieci, że to na zapalonym aucie, ale to dopiero jutro sprawdzę może.
A ta opcja przekroczenia prędkości to sprawdzałem przy 50, 60, 70 km - nic się nie załącza :( Ale jestem na 95% pewien, że na ori kości EEPROM jak jeszcze nie grzebałem w tych zegarach i podpinałem angola do auta, poprostu wpiąłem kostki bez manetki i kostek AC/BC to mi pokazywało żółty znaczek MP/H w kółku czy coś takiego w teście AC (po naciśnięciu przycisku ściemniania/segarka).
Teraz tego nie wyświetla, nie chcę czegoś spaprać skoro wszytko działa jak należy, zacznę grzebać w kodowanie albo co innego i coś schrzanię jeszcze :)

Podobno jakąś wersję czegoś się da sprawdzić naciskając przycisk ściemniania i przekręcając zapłon. Wiecie coś o tym ? I co mi to da ?

Pzdr.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

jak masz ten eeprom z angola to wlutuj go do swojego starego zegara ,podłacz pod auto i vagiem sprawdz kodowanie.jesli np masz ten eeprom neiotrzebny to podeslij mi go ja go zczytam i ci odesle.pokryje koszty wsylek tego w kupercie do mnie i spowrotem.
jescze jedno czy masz tempomat?moze to ustrojstwo dziala ino przy tempomacie?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Butterbean, U mnie działało jeszcze przed tym, jak założyłem tempomat. Podsumuwując działało i z tempomatem i bez.

[ Dodano: 2012-12-22, 22:51 ]
No i jak dla mnie ewidentnie widać, że działanie tego zależy od kodowania, spróbujcie tak jak mówię, pierwsze 3 cyfry to 000, a dalej już wasza ilość garów i rodzaj zasilania paliwa, czyli np. dla motorowni Butterbean'a kodowanie to 00062, i powinno pokazywać ten komunikat, u mnie działa na takim właśnie kodowaniu.
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

Ja nie mam tempomatu. W 1,8 to raczeni nie montowali a ja nie zamontuję bo to w benzynie podobno duży problem i w cholerę roboty i nawet nie wiem czy coś takiego istnieje do mojego motoru.
Co do kości to mam tą z angola, niewlutowaną w tamtą płytę. W tamtym angolu co te zegary siedziały był identyczny silnik jak mój ponoć (tak mówił sprzedawca- nie widziałem bo wysyłkowo kupowałem). Raczej mówił prawdę bo co do zegarów to się wszytko zgadzało z tym co opowiadał :) Nie dość, że zakupiłem zegary i manetke to jeszcze wyciął przewody i to tak jak najdłuższe się dało z wszystkimi możliwymi kostkami, które siedziały w desce i mi wysłał. Więc raczej wiarygodny sprzedawca.
W tym angolu chyba nie było tempomatu, ale na 100% nie jestem pewien.
Bez tej funkcji się obejdę, no ale jak już jest AC/BC to mogłoby działać wszytko co się da :)
Wiem, że żarówki trzeba sobie podarować - to na pewno.

Pzdr.

[ Dodano: 2012-12-22, 22:59 ]
GTR34 pisze:Butterbean, U mnie działało jeszcze przed tym, jak założyłem tempomat. Podsumuwując działało i z tempomatem i bez.

[ Dodano: 2012-12-22, 22:51 ]
No i jak dla mnie ewidentnie widać, że działanie tego zależy od kodowania, spróbujcie tak jak mówię, pierwsze 3 cyfry to 000, a dalej już wasza ilość garów i rodzaj zasilania paliwa, czyli np. dla motorowni Butterbean'a kodowanie to 00062, i powinno pokazywać ten komunikat, u mnie działa na takim właśnie kodowaniu.

Jak to się koduje :) ?
Czyli dla mnie bedzie 00042 ?
I co to kodowanie zmienia ? Jakie opcje są kodowane taką zmianą ?
Coś innego mogę zmienić przy okazji wprowadzenie tego ? Bo reszta jest ok to po co mam coś zmajstrować niepotrzebnie i się później głowić znowu co jest nie tak :/
Aha, i jak mogę najpierw sprawdzić jak jest zakodowany teraz licznik ?
Gdzie i co w Vagu klepnąć ?


Dzięki.
Ostatnio zmieniony 2012-12-22, 23:01 przez silnor3ki, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

silnor3ki pisze:Czyli dla mnie bedzie 00042 ?
Tak, dokładnie.
silnor3ki pisze:Aha, i jak mogę najpierw sprawdzić jak jest zakodowany teraz licznik ?
Gdzie i co w Vagu klepnąć ?
Zapinasz vaga, wchodzisz w zegary i tam masz w jednym polu "soft coding" jest to aktualne kodowanie. Sprawdź i napisz na forum, jakie ono jest. Zobaczymy wtedy czy zmiana kodowania w tym wypadku zmieni to, że ta kontrolka od prędkości zacznie "banglać".
Awatar użytkownika
ssadam
Adept
Adept
Posty: 43
Rejestracja: 2011-11-11, 15:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zdzieszowice

Post autor: ssadam »

Sorki ze się wtrącę do tematu ale mam taki problem kupiłem nowa pompkę podpiąłem wszystko i świeci mi komunikat ze mało płyny a jest pełny zbiornik. Ale widać ze ktoś coś grzebał bo była wsadzona zwykła pompka żeby się chyba komunikat nie wyświetlał. Wiecie co może być przyczyna ??
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

Cześć,
Ja bym zaczął od zdjęcia półki pod kierą, znajdź pin w kostce gdzie dochodzi przewód od kostki pompki i sprawdź połączenie miernikiem. Ja zrobiłem tak, że długi przewód wsadziłem do pinu kostki pompki pociągnąłem do auta i tam miernikiem sprawdź czy jest przejście. Później sprawdź czy nie masuje gdzieś przypadkiem do paki (może się gdzieś przetarł kabel i styka z budą. Jak to wyeliminujesz to dalej trzeba by pewnie sprawdzać od tej kostki do zegarów (czyli do kostki czarnej AC).
Przewód który potrzebujesz jest w kostce czerwonej pod kierą, kabel koloru czerwono-zielony (pin środkowy w górnym rzędzie).
A sprawdzałeś czy pompka działa "na sucho" ? czyli podpiąć wtyczkę i obrócić pompkę do góry nogami a później normalnie pionowo tak jak jest wpinana w zbiornika ?
Pływak w niej było słychać jak ruszałeś pompką ? "gonił" w tej rurce ?

Tutaj masz fotę z forum gdzieś znalazłem gdzie ten kabel idzie.


Obrazek
Pzdr.

[ Dodano: 2012-12-23, 10:24 ]
Ja mam jeszcze takie pytanie odnoście AC/BC.
Jaka jest awaryjność takich zegarów ? Czy coś się wywala ? wyświetlacze ? sama elektronika ?

Dzięki.

[ Dodano: 2012-12-23, 16:50 ]
Mieliście rację co do czujnika poziomu płyny chłodniczego. Wyświetla błąd po zwarciu przewodów we wtyczce ale z zapalonym silnikiem.

Pzdr.
Ostatnio zmieniony 2012-12-23, 09:29 przez silnor3ki, łącznie zmieniany 1 raz.
silnor3ki
Mechanik
Mechanik
Posty: 102
Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Małopolska

Post autor: silnor3ki »

Witam Panowie,
U mnie wyświetlacz temp. już podpięty. Wyświetla temp. idealnie w porównaniu z drugim autem w rodzinie i pokazuje taką samą temp. jak na wyświetlaczu przy drodze (akurat jest taki na trasie do mojej roboty) Przewód wlutowany jest do 1 pinu w kostce B klimatronika więc kolega co wcześniej pisał, że mu dzieliło temp. coś musiał źle spiąć bo u mnie na klimatroniku i na wyświetlaczu jest temp. ta sama i prawidłowa.
Czyli wszystko już działa tak jak należy łącznie z wszystkimi komunikatami na AC i BC. Wskaźniki temp. silnika, obroty, predkość, wszytko idealnie. Nie wiem jeszcze jak paliwo i rezerwa bo nie wyjeździłem benzyny jeszcze. No i pozostaje kwestia tego ostrzegania o przekroczeniu prędkości ale na sprawdzenie kodowania zegarów jeszcze nie miałem czasu.
Zamieszczam fotki jak to wygląda teraz.

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku ;)


Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

silnor3ki, ciesze sie ze sie wsio powiodlo.
gratuluje kompleksowego modzenia.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”