[100 C4] Zegary - kilka pytań

juice88x
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-11-28, 12:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

[100 C4] Zegary - kilka pytań

Post autor: juice88x »

Wiem, że było już sporo tematów tego typu ale ja mam jeszcze inne pytania ;p
- z 2.3 będzie pasowało do 2.6 ? ;p
- z automatu do manuala ?
- czy zegary są na tyle rozbieralne że mogę podmienić tylko licznik kilometrów ?
- czy wymiana jest trudna ;p ?


Bardzo dziękuje za odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez juice88x, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

_tagi
Tym razem poprawiłem Ci.
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

juice88x, powinien ktoś się odezwac od automata ale moim zdaniem:
1.tak
2. Tu nie wiem nigdy w życiu automata
3.tak
4.zalezy od umiejętności i zaparcia
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

Tutaj http://audi-c4.pl/viewforum.php?f=54 kolego masz kopalnię wiedzy o zegarach.
juice88x pisze:- czy zegary są na tyle rozbieralne że mogę podmienić tylko licznik kilometrów ?

- czy wymiana jest trudna ;p ?
ja u siebie wymieniałem licznik km aby mieć swój stary przebieg i sama wymiana nie jest trudna.
Ostatnio zmieniony 2012-11-28, 13:21 przez baaartez, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Zegary z automatu do manuala i na odwrót oczywiście, że pasują. W automacie w liczniku jest wyświetlacz biegów pomiędzy 3 małymi zegarami a dużymi. A w zegarach z manuala jest zaślepka zamiast owego wyświetlacza. W przypadku:
Z automatu do manuala- wyjmujemy z naszych zegarów zaślepkę, a z nowych zegarów wyświetlacz i zamieniamy.
Z manuala do automatu- analogicznie jak wyżej, wyjmujemy zaślepkę a wsadzamy wyświetlacz, podłączamy kostkę i wszystko. Bo jest to osobna instalacja do tego wyświetlacza, w żaden sposób nie połączona z samymi zegarami.
juice88x
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-11-28, 12:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: juice88x »

Bardzo dziękuje wszystkim za szybką odpowiedź :)
Co do różnicy w pojemnościach czy będe musiał coś przeprogramować tajemniczym Vagiem ?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Powiem ci tak, widzę, że masz setkę. A zegary z setki były analogiczne, czyli przebieg na kółkach itp. I tam nic Vagiem nie zrobisz, dopiero w A6 już są zegary elektroniczne, z wyświetlaniem przebiegu itp. i te zegary można przekodowywać vagiem, kasować inspekcje olejową/ustawiać itp.
Czyli tak:
1.Jeśli chcesz zmienić zegary na te z setki ( z przebiegiem na kółkach) to musisz szukać zegarów albo od 2.6 albo od 2.8, są takie same. Z innych motorów ci nie podejdą, bo ich się nie da zakodować.
2.Jeśli chcesz zmienić na zegary z A6, czyli już z przebiegiem wyświetlanym elektronicznie to kupujesz od jakiego silnika chcesz, podciągasz sobie linie K do zegarów, podłączasz zegary, zapinasz Vag i przekodowujesz sobie na swój silnik.
Podsumujmy, opcja 1 jest taka, że kupujesz zegary, wyjmujesz swoje, zakładasz drugie, podpinasz kostki i tyle. Wszystko działa. Opcja 2 wymaga już podciągnięcia lini K i przekodowania zegarów, czyli roboty więcej ale warto.
Ostatnio zmieniony 2012-11-28, 13:38 przez GTR34, łącznie zmieniany 2 razy.
juice88x
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-11-28, 12:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: juice88x »

Czyli wywaliłem 50 zł w błoto kupując analogowe od 2.3 automata chyba ze przełorzę samo nalicznie kilometrów ;p
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nic ci to nie da :-/ I tak źle będzie pokazywało prędkość i obroty silnika. No chyba, że w swoich zegarach masz zepsute naliczanie kilometrów i z tych zegarów z 2.3 przełożysz sam prędkościomierz do swoich, wtedy będzie pokazywać poprawnie i nabijanie kilometrów również będzie działać. Powiedz jeszcze jaką ma skalę prędkościomierz od 2.3 ? do 240km/h czy 280km/h ?
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

GTR34, a licznik od sety czasami nie posiada zworek które się przestawiało w zależności od silnika (bo w moich starych licznikach były jakieś tajemnicze zworki z opisem tdi 5, 4 i coś tam jeszcze) ?
Obrazek
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Wiem, że były jakieś zworki w liczniku 100, ale tam było chyba, że się przestawiało kraj i takie pierdoły, co do przestawiania ilości garów i typu silnika czy to benzyna/TDI to nie wiem, możliwie ale szczerze mówiąc wątpię.
juice88x
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-11-28, 12:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: juice88x »

Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi. Wymieniłem sam prędkościomierz i wszycho działa :D Powymieniałem żaróweczki wszystko teraz się ładnie podświetla teraz zostały żaróweczki w klimatroniku i w guziczkach bo nie wszystkie świecą.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Witam wkleję się z moim małym pytaniem czy ktoś wie może do czego jest kontrolka której mała niebieska wtyczka po prawej stronie licznika?? Wtyka jest na dwa przewody i podłączona do niej była żarówka z fioletowymi przewodami. Butterbean pewnie już nie może czytać tych wszystkich moich pytań Ale to po prostu mnie irytuje , a za razem intryguje bo nie wiem... A ja lubię wiedzieć :-P Foto owej kontroleczki
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 60043be93d

Z góry dzięki za odp. bo na razie jest w miejscu check'a. A jakoś nie chce mi się wierzyć że tylko ja ją mam :mrgreen:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

A to nie jest kontrolka załączenia świateł pozycyjnych/mijania? Tylko że u mnie jest to z innego źródła zasilane.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

J.A.G pisze:kontrolka załączenia świateł pozycyjnych/mijania
u mnie też tak jest :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”