[A6 C4] Brak kontrolki chłodzenia na AC

Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

A daj masę na T lub R . Jeden powinien pokazać na zegarach max temp silnika a drugi zobaczysz czy to nie kontrolka właśnie. Może ten opis pinów jest zły bo mam go z innego forum.
Może brak masz pinu + a nie C bo w nowych czujnikach są już tylko 3piny i są one zamienne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No więc tak, zrobiłem tak jak mówiłeś i nic, podawałem masę na każdy pin i zero jakiejkolwiek reakcji, nawet wskaźnik temperatury cieczy nie drgnął po podaniu masy na jego pin, więc zakładam, że po podaniu plusa dopiero by ruszył, ale nie próbowałem. To w takim razie jakim cudem wskaźnik działa jak jest podpięta kostka do czujnika :?: Jak na żadnym pinie tam nie ma plusa w kostce, w tym momencie zgłupiałem :-?
Awatar użytkownika
Mecenas
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kreis Rastenburg

Post autor: Mecenas »

Czy poradziłeś sobie kolego z tym problemem?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Niestety jeszcze się z tym nie uporałem.. I nie mam pojęcia co jest walnięte ale na 100% coś w zegarach. Na starych wszystko chodziło.
Awatar użytkownika
Mecenas
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kreis Rastenburg

Post autor: Mecenas »

Mam chyba ten sam problem, muszę jeszcze przetestować ciśnienie oleju ale zbyt niskiego poziomu płynu u mnie również nie wskazuje.

Odezwij się jak coś wymyślisz, ja również nie zapomnę napisać o ewentualnym rozwiązaniu problemu.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak, jak rozwiąże problem, na pewno się tą informacją podzielę. Masz zegary z AC/BC czy zwykłe ? Jeśli masz z AC to najprościej zrób tak:
Odepnij kostkę od czujnika poziomu płynu chłodzenia w zbiorniczku i kawałkiem kabelka lub druta zewrzyj obydwa piny ze sobą. Potem odkręć zegary, wyjmij zieloną kostkę od zegarów i zdejm obudowę. Na pin 3 tej kostki ma dochodzić masa po zwarciu pinów w kostce od czujnika zbiorniczka. Jeśli dochodzi, to przyczyny musisz szukać również w zegarach, jeśli nie to gdzieś przerwa w kablach.
Czy działa ci kontrolka od ciśnienia oleju sprawdzasz tak:
Zdejmujesz wsówkę z czujnika ciśnienia oleju i zwierasz gdzieś do masy przy silniku, dalej odpinasz kostkę 14 pinową czarną od AC w zegarach, i sprawdzasz czy na pin 12 owej kostki ( kabelek biały) dochodzi masa po zwarciu wsuwki czujnika ciśnienia do masy. Jeśli dochodzi i kontrolka ciśnienia świeci to wszystko ok. Jeśli dochodzi a kontrolka ciśnienia milczy, problemu szukasz w zegarach. Jeśli nie dochodzi, to przyczyny szukasz w kablach. To by było chyba na tyle.
Awatar użytkownika
Mecenas
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kreis Rastenburg

Post autor: Mecenas »

Dzięki za instrukcję - przeczytałem wcześniejsze posty więc nie trzeba było :)

Mam wymienione zegary na czek z "kompem".
Po przeczytaniu dziś Twojego postu naszła mnie obawa że mimo iż wyświetla mi OK nie miałem zaufania do prawdziwych parametrów testu i aktualnych wskazań.

Postąpiłem w.g. wskazówek poprzednich postów. Na zapłonie odłączałem wtyczki, masowałem - cuda wianki a na wyświetlaczu cały czas OK.

Niechcący nawet wyrwałem przewód od temperatury wody.
Ale dzięki temu problem u siebie rozwiązałem.

Po ponownym połączeniu urwanych przewodów chciałem sprawdzić czy będzie pracował wskaźnik temperatury no i aby to zrobić uruchomiłem silnik by się trochę zagrzał.

Czekając na wychył postanowiłem raz jeszcze powyciągać wtyczki i zobaczyć co się będzie działo.

Jak się okazało u mnie wszystkie komendy wyświetlane są dopiero na uruchomionym silniku. A więc po wypięciu wtyczki od ilości płynu i zmasowaniu go - wyskakuje obrazek z płynem chłodniczym, to samo dotyczy ciśnienia oleju z ciekawości też wypiąłem wtyczkę od klocków - również wyświetliło komendę o hamulcach choć ta jako jedyna świeciła na samym zapłonie.

Sprawdź u siebie co będzie się działo na uruchomionym silniku.

Pz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Mecenas, Jesteś wielki, przed chwilą przyszedłem z garażu z wielkim bananem na gebie. Na odpalonym silniku wszystko działa !! Ale tłuk ze mnie, że sprawdzałem zawsze na zapłonie.. Ale cóż, człowiek uczy się przez całe życie.. Plusik poleciał. Dzięki.
Awatar użytkownika
Mecenas
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kreis Rastenburg

Post autor: Mecenas »

Spoko - jak napisałem, to był czysty przypadek ale cieszę się że u mnie i u Ciebie problem rozwiązany.
Pz.

[ Dodano: 2012-11-11, 16:59 ]
Mam jednak jeszcze jedno pytanie.
Czy jak wzbudziłeś kontrolkę braku płynu lub ciśnienia oleju odezwał Ci się brzęczyk w zegarach?
Pytam gdyż u mnie nie było żadnego powiadomienia dźwiękowego - jedynie wizualne.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Teoretycznie powinien on się odezwać, ale niestety u mnie milczy bo ten głośniczek jest martwy. Kombinuje właśnie z czego by tu dobrać taki buzzerek i przylutować do zegarów.
Awatar użytkownika
Mecenas
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kreis Rastenburg

Post autor: Mecenas »

Teoretycznie się odzywa :)

Właśnie wymieniłem to cudo od dźwięków na działające.

Wymieniłem na oryginał z innych zegarów.

Teraz hula - wkurza tylko jak żółty "komornik" zaczyna świecić :)

Przy tej operacji dobrze zaopatrzyć się w odsysacz cyny - o połowę mniej nerwów przy wymianie. Sama operacja nie powinna przekroczyć 30 minut z wymontowaniem i zamontowaniem zegarów w aucie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”