[A6 C4] Brak kontrolki chłodzenia na AC
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
A daj masę na T lub R . Jeden powinien pokazać na zegarach max temp silnika a drugi zobaczysz czy to nie kontrolka właśnie. Może ten opis pinów jest zły bo mam go z innego forum.
Może brak masz pinu + a nie C bo w nowych czujnikach są już tylko 3piny i są one zamienne.
Może brak masz pinu + a nie C bo w nowych czujnikach są już tylko 3piny i są one zamienne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
No więc tak, zrobiłem tak jak mówiłeś i nic, podawałem masę na każdy pin i zero jakiejkolwiek reakcji, nawet wskaźnik temperatury cieczy nie drgnął po podaniu masy na jego pin, więc zakładam, że po podaniu plusa dopiero by ruszył, ale nie próbowałem. To w takim razie jakim cudem wskaźnik działa jak jest podpięta kostka do czujnika Jak na żadnym pinie tam nie ma plusa w kostce, w tym momencie zgłupiałem
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Tak, jak rozwiąże problem, na pewno się tą informacją podzielę. Masz zegary z AC/BC czy zwykłe ? Jeśli masz z AC to najprościej zrób tak:
Odepnij kostkę od czujnika poziomu płynu chłodzenia w zbiorniczku i kawałkiem kabelka lub druta zewrzyj obydwa piny ze sobą. Potem odkręć zegary, wyjmij zieloną kostkę od zegarów i zdejm obudowę. Na pin 3 tej kostki ma dochodzić masa po zwarciu pinów w kostce od czujnika zbiorniczka. Jeśli dochodzi, to przyczyny musisz szukać również w zegarach, jeśli nie to gdzieś przerwa w kablach.
Czy działa ci kontrolka od ciśnienia oleju sprawdzasz tak:
Zdejmujesz wsówkę z czujnika ciśnienia oleju i zwierasz gdzieś do masy przy silniku, dalej odpinasz kostkę 14 pinową czarną od AC w zegarach, i sprawdzasz czy na pin 12 owej kostki ( kabelek biały) dochodzi masa po zwarciu wsuwki czujnika ciśnienia do masy. Jeśli dochodzi i kontrolka ciśnienia świeci to wszystko ok. Jeśli dochodzi a kontrolka ciśnienia milczy, problemu szukasz w zegarach. Jeśli nie dochodzi, to przyczyny szukasz w kablach. To by było chyba na tyle.
Odepnij kostkę od czujnika poziomu płynu chłodzenia w zbiorniczku i kawałkiem kabelka lub druta zewrzyj obydwa piny ze sobą. Potem odkręć zegary, wyjmij zieloną kostkę od zegarów i zdejm obudowę. Na pin 3 tej kostki ma dochodzić masa po zwarciu pinów w kostce od czujnika zbiorniczka. Jeśli dochodzi, to przyczyny musisz szukać również w zegarach, jeśli nie to gdzieś przerwa w kablach.
Czy działa ci kontrolka od ciśnienia oleju sprawdzasz tak:
Zdejmujesz wsówkę z czujnika ciśnienia oleju i zwierasz gdzieś do masy przy silniku, dalej odpinasz kostkę 14 pinową czarną od AC w zegarach, i sprawdzasz czy na pin 12 owej kostki ( kabelek biały) dochodzi masa po zwarciu wsuwki czujnika ciśnienia do masy. Jeśli dochodzi i kontrolka ciśnienia świeci to wszystko ok. Jeśli dochodzi a kontrolka ciśnienia milczy, problemu szukasz w zegarach. Jeśli nie dochodzi, to przyczyny szukasz w kablach. To by było chyba na tyle.
- Mecenas
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kreis Rastenburg
Dzięki za instrukcję - przeczytałem wcześniejsze posty więc nie trzeba było
Mam wymienione zegary na czek z "kompem".
Po przeczytaniu dziś Twojego postu naszła mnie obawa że mimo iż wyświetla mi OK nie miałem zaufania do prawdziwych parametrów testu i aktualnych wskazań.
Postąpiłem w.g. wskazówek poprzednich postów. Na zapłonie odłączałem wtyczki, masowałem - cuda wianki a na wyświetlaczu cały czas OK.
Niechcący nawet wyrwałem przewód od temperatury wody.
Ale dzięki temu problem u siebie rozwiązałem.
Po ponownym połączeniu urwanych przewodów chciałem sprawdzić czy będzie pracował wskaźnik temperatury no i aby to zrobić uruchomiłem silnik by się trochę zagrzał.
Czekając na wychył postanowiłem raz jeszcze powyciągać wtyczki i zobaczyć co się będzie działo.
Jak się okazało u mnie wszystkie komendy wyświetlane są dopiero na uruchomionym silniku. A więc po wypięciu wtyczki od ilości płynu i zmasowaniu go - wyskakuje obrazek z płynem chłodniczym, to samo dotyczy ciśnienia oleju z ciekawości też wypiąłem wtyczkę od klocków - również wyświetliło komendę o hamulcach choć ta jako jedyna świeciła na samym zapłonie.
Sprawdź u siebie co będzie się działo na uruchomionym silniku.
Pz.
Mam wymienione zegary na czek z "kompem".
Po przeczytaniu dziś Twojego postu naszła mnie obawa że mimo iż wyświetla mi OK nie miałem zaufania do prawdziwych parametrów testu i aktualnych wskazań.
Postąpiłem w.g. wskazówek poprzednich postów. Na zapłonie odłączałem wtyczki, masowałem - cuda wianki a na wyświetlaczu cały czas OK.
Niechcący nawet wyrwałem przewód od temperatury wody.
Ale dzięki temu problem u siebie rozwiązałem.
Po ponownym połączeniu urwanych przewodów chciałem sprawdzić czy będzie pracował wskaźnik temperatury no i aby to zrobić uruchomiłem silnik by się trochę zagrzał.
Czekając na wychył postanowiłem raz jeszcze powyciągać wtyczki i zobaczyć co się będzie działo.
Jak się okazało u mnie wszystkie komendy wyświetlane są dopiero na uruchomionym silniku. A więc po wypięciu wtyczki od ilości płynu i zmasowaniu go - wyskakuje obrazek z płynem chłodniczym, to samo dotyczy ciśnienia oleju z ciekawości też wypiąłem wtyczkę od klocków - również wyświetliło komendę o hamulcach choć ta jako jedyna świeciła na samym zapłonie.
Sprawdź u siebie co będzie się działo na uruchomionym silniku.
Pz.
- Mecenas
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kreis Rastenburg
Spoko - jak napisałem, to był czysty przypadek ale cieszę się że u mnie i u Ciebie problem rozwiązany.
Pz.
[ Dodano: 2012-11-11, 16:59 ]
Mam jednak jeszcze jedno pytanie.
Czy jak wzbudziłeś kontrolkę braku płynu lub ciśnienia oleju odezwał Ci się brzęczyk w zegarach?
Pytam gdyż u mnie nie było żadnego powiadomienia dźwiękowego - jedynie wizualne.
Pz.
[ Dodano: 2012-11-11, 16:59 ]
Mam jednak jeszcze jedno pytanie.
Czy jak wzbudziłeś kontrolkę braku płynu lub ciśnienia oleju odezwał Ci się brzęczyk w zegarach?
Pytam gdyż u mnie nie było żadnego powiadomienia dźwiękowego - jedynie wizualne.
- Mecenas
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kreis Rastenburg
Teoretycznie się odzywa
Właśnie wymieniłem to cudo od dźwięków na działające.
Wymieniłem na oryginał z innych zegarów.
Teraz hula - wkurza tylko jak żółty "komornik" zaczyna świecić
Przy tej operacji dobrze zaopatrzyć się w odsysacz cyny - o połowę mniej nerwów przy wymianie. Sama operacja nie powinna przekroczyć 30 minut z wymontowaniem i zamontowaniem zegarów w aucie.
Właśnie wymieniłem to cudo od dźwięków na działające.
Wymieniłem na oryginał z innych zegarów.
Teraz hula - wkurza tylko jak żółty "komornik" zaczyna świecić
Przy tej operacji dobrze zaopatrzyć się w odsysacz cyny - o połowę mniej nerwów przy wymianie. Sama operacja nie powinna przekroczyć 30 minut z wymontowaniem i zamontowaniem zegarów w aucie.