[A6 C4] Sygnał temperatury oleju

kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dziwna sprawa :-| bo u mnie właśnie jest upakowany w rurce razem ze sterowanie rozrusznika, dalej "włazi" w wiązkę od 4-pin, krokowca, dodatkowej pompy obiegowej i jej włącznika.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Mówimy o czujniku temp oleju czy ciśnienia?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Miszmasz się zrobił. Casian i ja mówimy o czujniku temperatury oleju.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

No tak, i on u mnie jest wpięty przewodem jak pisałem. Mała poprawka, sprawdziłem przed chwilą, w rurce idzie tylko +12V, nic więcej.
Czujnik temp oleju jest przy pompie olejowej u dołu silnika blisko miski i koła pasowego wału, może mylisz z cz. ciśnienia?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Gra idzie o czujnik temp oleju. Musze podłączyć po prostu zegar w długim liczniku.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Trochę zboczyliśmy ;). Pin nr. 2 w czteropinowym czarnym gnieździe w części dodatkowych zegarów. Prowadzenie wiązki jak napisał Jag.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Miałem dzisiaj okazję na szybko zaglądnąć pod auto i niestety ale w okolicach filtra oleju nigdzie nie widziałem miejsca na ten czujnik. Czy on jest bardziej z tyłu silnika, bliżej skrzyni biegów ? Bo po zdjęciu kolegi GTR34 nie mogę skojarzyć miejsca.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Casian, Na samym przodzie silnika, w okolicach koła pasowego wału i tutaj jak belka chłodnicy, wkręcony w korpus pompy olejowej.. Jak chcesz to cykne dokładniejsze zdjęcie później ..
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

GTR34 pisze:Casian, Na samym przodzie silnika, w okolicach koła pasowego wału i tutaj jak belka chłodnicy, wkręcony w korpus pompy olejowej.. Jak chcesz to cykne dokładniejsze zdjęcie później ..
Jeżeli istnieje taka możliwość to bardzo chętnie.

[ Dodano: 2012-08-21, 23:07 ]
kk84 pisze:
Casian pisze:Pytanie brzmiało jak poprowadzić instalacje od tego czujnika do zegarów
Mądrze. Z dala o źródeł temperatury, unikać wilgoci. Używam albo koszulek olejowych na przewód albo silikonowych. Oba rodzaje odporne na płyny obecne w komorze silnika i temp ponad 200*C.
Żeby nie robić pajęczyny to podłap się do głównej wiązki gdzieś w okolicy filtra oleju dodatkowym przewodem w koszulce i już.
Sorry że odgrzebie, ale dzisiaj w końcu przyjrzałem się którędy puszcze przewód od czujnika. Ale mam problem gdyż szukam tych koszulek olejowych lub silikonowych i nigdzie nie mogę tego znaleźć :( Podpowiedzcie gdzie takie coś dostanę w jakich sklepach tego szukać ?
Na necie to widzę że w elektrycznych ale czy o takie właśnie chodzi ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Przemo, pierwszy przykład z googla : http://www.selmex.pl/go.live.php/PL-H53 ... -ospu.html

Koszulka olejowa to koszulka olejowa :)

[ Dodano: 2012-08-21, 23:24 ]
Casian pisze:Na necie to widzę że w elektrycznych ale czy o takie właśnie chodzi ?
Tak.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Casian, zakładałem do swojej sety taki czujnik.
z przodu na samym dole pompy olejowej masz wkrecona taka śrubę szersciokątna, rozmiaru nie pamietam.
wykrecasz to, wypada stamtąd jakas sprężyna i jeszcze coś, wszystko wkładasz tam gdzie było tylko tą srubę zastępujesz czujnikiem.

kabel pociągnąłem koło pompy i wychodzi mi zaraz w okolicach wiązki od prawej lampy a dalej z cała wiązka na scianie grodziowej idzie do puszki z przekaznikami i gniazdami OBD a nastepnie wpada do wnętrza i do zegarów..
co ciekawe wskaźnik temp oleju jest jakoś połączony z wskaznikiem temp cieczy.
mam zegary od a6. nie dzialal mi czujnik temp cieczy a oleju tak. temp. oleju na trasie wynosila ok 140 stopni. założylem nowy czujnik temp cieczy i nagle olej na trasie max 90- 100 stopni..

jeśli chodzi o koszulki to u mnie w Kielcach elektronicznym bez problemu termokurcz w rozmiarze nawet do 2 cm srednicy sie dostanie. w krakowie to juz nie jest takie proste
Ostatnio zmieniony 2012-08-22, 16:52 przez pablo90, łącznie zmieniany 2 razy.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

pablo90 pisze:Casian, zakładałem do swojej sety taki czujnik.
z przodu na samym dole pompy olejowej masz wkrecona taka śrubę szersciokątna, rozmiaru nie pamietam.
wykrecasz to, wypada stamtąd jakas sprężyna i jeszcze coś, wszystko wkładasz tam gdzie było tylko tą srubę zastępujesz czujnikiem.
Więc wg podpowiedzi (wcześniejsze zdjęcie) znalazłem tą śrubę wykręciłem i tak jak pablo90 napisał wyleciała sprężyna i takie cos metalowego. Ale.. Tam jest gwint na śrube 10 lub 12 i ten cały czujnik to tam by wpadł a nie wkręciłby się.. Więc lekka konsternacja, do domu spr o co biega na ETCE. Spr nr czujnika 049 919 563B wychodzi że to jest czujnik od temp oleju, więc niby OK. Tylko o co biega z tym że ja mam gwint 8 w czujniku a pod tą śrubą jest 10 bądź 12? Czy znowu źle coś popatrzyłem ? Czy u mnie może być inny czujnik ?
Ostatnio zmieniony 2012-08-31, 20:28 przez Casian, łącznie zmieniany 2 razy.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Casian, masz taki czujnik jak zaprezentowałeś na poprzedniej stronie ?

mój wyglądał właśnie tak, tylko na końcu miał wkręcaną śrubkę na którą zarobiłem oczko z kabla..
to co odkręciłeś to właśnie to, taka spora sprężyna w środku. tam musi wejść czujnik być może nie ten który kupiłeś po prostu.
w etce na rysunku czujnik wchodzi w pompę oleju czy gdzieś indziej ? bo być może jest jeszcze jakiś inny czujnik temperatury ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

czujnik byl wykrecany z gornej czesci silnika...wiec sa dwa czujniki temperatury oleju?bez sensu troche skoro to idzie do zegarka tylko.napewno bylo to wykrecane z 2.5tdi.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

No to czekam na mądra głowę która to wyjaśni :) Bo aż jestem ciekaw :mrgreen:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”