[A6 C4] Sygnał temperatury oleju

lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

[A6 C4] Sygnał temperatury oleju

Post autor: lipton »

Witam chciałem zapytać czy za sygnał temp oleju odpowiada wtyczka 4 pinowa z jednym pinem ? taki pojedynczy kabel za dodatkowymi zegarami
Obrazek
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

lipton,tak
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

na starych i na nowych zegarach po czasie stało sie tak że trzeba stuknąć w szybkę żeby się wskazówka podniosła... wina tezy w kostce ? może być zaśniedziała czy coś ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

witam

Głupie pytanie ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
W którym miejscy montuje się czujnik temp oleju (beczułkę) ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

lipton pisze:na starych i na nowych zegarach po czasie stało sie tak że trzeba stuknąć w szybkę żeby się wskazówka podniosła
Też czasem się to zdarzy. Czyściłem szczoteczką i contact sprayem wtyczki i mimo to nadal występuję. Moim zdaniem to ustrój pomiarowy się przywiesza.

[ Dodano: 2012-08-07, 17:28 ]
:arrow: Casian,

Temperatura oleju mierzona przy pompie
Ciśnienie oleju mierzone po przeciwległej stronie bloku motóru

Oba identyko jak w AAN. Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Dzisiaj próbowałem powalczyć z instalacjami do zegarów 7 budzikowych, linie "K" udało się ładnie poprowadzić, ale niestety nie wiem jak wyjść z podłączeniem czujnika temp oleju. Jak rozumiem czujnik wkręcamy , patrząc od przodu auta, z lewej strony gdzieś koło filtra oleju w blok (niestety nie miałem kanału więc tu gdybam). I tu pytanie którędy macie poprowadzoną wiązkę ?
Ostatnio zmieniony 2012-08-08, 14:40 przez Casian, łącznie zmieniany 2 razy.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Tak, czujnik wkręcasz w obudowę pompy i filtra oleju. Wiązka przy AAN leci (przynajmniej u mnie tak jest) w metalowej rurce pod spodem silnika.

Uściślijmy, beczułką zwykło się nazywać czujnik pomiaru ciśnienia a nie temperatury oleju.
"Beczułkę" masz np. tu : http://www.audiczesci.sklepna5.pl/towar ... oleju.html
Ostatnio zmieniony 2012-08-08, 15:41 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tutaj macie jak to wygląda u mnie w AEL'u, czujnik temperatury oleju widoczny na foto.

Obrazek
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Uszczeleczka troszku się poci :P:P:P
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

mój błąd z nazwą.. Mnie chodzi dokładnie o taki czujnik:

Obrazek

Korzystając ze zdjęcia kolegi GTR34 domniemam właśnie że czujnik jest po lewej stronie silnika. Ale nie jestem już pewny czy pod silnikiem jest tam jakaś metalowa rurka którą można poprowadzić instalację od czujnika.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

kk84, a no trzeba będzie się tym zająć :-/
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

:arrow: Casian, jeżeli gwint M22X1.5 to czujnik temperatury. Czujniki ciśnienia mają gwinty M10X1
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

ale zadyma... czujnik jest na pewno od mierzenia temp oleju. Kupiony u Naszego Guru. Pytanie brzmiało jak poprowadzić instalacje od tego czujnika do zegarów :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Casian pisze:Pytanie brzmiało jak poprowadzić instalacje od tego czujnika do zegarów
Mądrze. Z dala o źródeł temperatury, unikać wilgoci. Używam albo koszulek olejowych na przewód albo silikonowych. Oba rodzaje odporne na płyny obecne w komorze silnika i temp ponad 200*C.
Żeby nie robić pajęczyny to podłap się do głównej wiązki gdzieś w okolicy filtra oleju dodatkowym przewodem w koszulce i już.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kk, przewód do tego czujnika nie idzie w metalowej rurce pod miską, na pewno nie. W rurce jest to +12V i wzbudzenie do alternatora o ile dobrze kojarzę. Do czujnika dochodzi z lewej str z wiązki, z klaksonem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”