[A6 C4] [ALL C4 TDI] dodawanie tempomatu w AAT, różnice A6 C
- Rikimaru
- Mechanik
- Posty: 220
- Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
[A6 C4] [ALL C4 TDI] dodawanie tempomatu w AAT, różnice A6 C
A mi nasz admin wraz z św. pamięci Andrzejem założyli tempomat i działa, przerabiałem to i w AAT działa bez zarzutu w innych samochodach też
//dodano tagi
Casian
//dodano tagi
Casian
Ostatnio zmieniony 2015-09-14, 19:55 przez Rikimaru, łącznie zmieniany 1 raz.
Los się musi odmienić
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Dawid2542, różnica jest taka, że masz inny sterownik niż w A6 . Tu może być problem.
Tempomat jest prościej dołożyć niż klimę więc by nie ograniczać się zbytnio, to nie przywiązywałbym takiej wagi do tempomatu. Lepiej znaleźć lepszy egzemplarz i później tempomat dołożyć, niż szukać i odrzucać potencjalne auta za jego brak.
Tempomat jest prościej dołożyć niż klimę więc by nie ograniczać się zbytnio, to nie przywiązywałbym takiej wagi do tempomatu. Lepiej znaleźć lepszy egzemplarz i później tempomat dołożyć, niż szukać i odrzucać potencjalne auta za jego brak.
Ostatnio zmieniony 2012-03-26, 18:58 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Dawid2542, na pewno jest inny ponieważ w A6 zlogujesz grupę 011 a 100 już nie . Kod do silnika był tam do ael-a do aat jest inny .
Ostatnio zmieniony 2012-03-26, 20:30 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rikimaru
- Mechanik
- Posty: 220
- Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
Ktoś dziwnie poskładał ten temat.
Robione miałem dokładnie jak w tamtym temacie.
Tu macie pomocne linki :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=742169
http://www.vwgolf.pl/porady/mk3-tdi-tem ... -niz-10zl/
no i ten z a6 klubu oczywiście temat trzeba przeczytać.
Robione miałem dokładnie jak w tamtym temacie.
Tu macie pomocne linki :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=742169
http://www.vwgolf.pl/porady/mk3-tdi-tem ... -niz-10zl/
no i ten z a6 klubu oczywiście temat trzeba przeczytać.
Los się musi odmienić
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Witam
Mam w planie podczas zakładania BC do swojej 100 C4 ('94) założyć również tempomat ale szczerze powiedziawszy trochę zgupiałem czytając te tematy:
http://www.audimania.eu/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=96149
W skrócie piszą tam, że do Audi 100 C4 z silnikiem AAT (+ 6 biegowa skrzynia ARX manualna, ale to tylko informacyjnie jakby było ważne) nie da się założyć tempomatu, ponieważ podczas kodowania VAGiem sterownika wyskakuje błąd. W opisie do AEL podany jest kod VAGowski do tego właśnie silnika a nikt nie wspominał o AAT.
Jako że "czołgałem" się już trochę po swoim samochodzie zauważyłem (i o dziwo naprawiłem) dwa czujniki położenia pedału sprzęgła i hamulca (rozwierne z tego co pamiętam), które nie miałem pojęcia do czego mogły służyć skoro nie było różnicy przed i po naprawie. Po zainteresowaniu się tematem tempomatu wpadło mi do głowy że mogą one służyć do rozłączania tempomatu (którego autko nie posiada).
Mając w pamięci te czujniki pedałów przyszło mi do głowy jeszcze pytanie czy próba uruchomienia tempomatu z poziomu samego VAGa (bez rezania czegokolwiek innego) będzie wystarczającą informacją że się da/się nie da założyć tempomat?
Bo po co kupować wydawać kasę na manetkę z tempomatem skoro nie mam pewności o jego działaniu?
Mam zapytanie czy ktoś z okolic Wałbrzych/Świdnica/Wrocław miałby VAGa i chciałby mi pomóc? Do swojego będę miał dostęp niestety dopiero za ponad miesiąc : (
Pozdrawiam
Michał
Mam w planie podczas zakładania BC do swojej 100 C4 ('94) założyć również tempomat ale szczerze powiedziawszy trochę zgupiałem czytając te tematy:
http://www.audimania.eu/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=96149
W skrócie piszą tam, że do Audi 100 C4 z silnikiem AAT (+ 6 biegowa skrzynia ARX manualna, ale to tylko informacyjnie jakby było ważne) nie da się założyć tempomatu, ponieważ podczas kodowania VAGiem sterownika wyskakuje błąd. W opisie do AEL podany jest kod VAGowski do tego właśnie silnika a nikt nie wspominał o AAT.
Jako że "czołgałem" się już trochę po swoim samochodzie zauważyłem (i o dziwo naprawiłem) dwa czujniki położenia pedału sprzęgła i hamulca (rozwierne z tego co pamiętam), które nie miałem pojęcia do czego mogły służyć skoro nie było różnicy przed i po naprawie. Po zainteresowaniu się tematem tempomatu wpadło mi do głowy że mogą one służyć do rozłączania tempomatu (którego autko nie posiada).
Mając w pamięci te czujniki pedałów przyszło mi do głowy jeszcze pytanie czy próba uruchomienia tempomatu z poziomu samego VAGa (bez rezania czegokolwiek innego) będzie wystarczającą informacją że się da/się nie da założyć tempomat?
Bo po co kupować wydawać kasę na manetkę z tempomatem skoro nie mam pewności o jego działaniu?
Mam zapytanie czy ktoś z okolic Wałbrzych/Świdnica/Wrocław miałby VAGa i chciałby mi pomóc? Do swojego będę miał dostęp niestety dopiero za ponad miesiąc : (
Pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 2012-05-14, 20:54 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
To powiedz czemu w setce i a6 EDC do silnika AAT posiada oznaczenie: 4A0 907 401 E i są tacy co twierdzą że w A6 z silnikiem AAT da się załączyć tempomat i im to działa?
Zgodzę się że silnik AAT do 31/10/1993r był uzbrojony w EDC o oznaczeniu 4A0 907 051 X
Może stąd się bierze przekonanie że w setce nie da się złączyć tempomatu bo tamto EDC nie obsługiwało tej funkcji?
Dla tego właśnie szukam kogoś z VAGiem z okolic dolnośląskiego ażeby to sprawdzić i mieć pewność.
EDT:
Z ciekawostek ETKI: przewiduje manetki z tempomatem dla samochodów 07/93 do 07/94 co pokrywa się troszkę z wycofaniem EDC.
Jak uda mi się to założyć nie omieszkam poinformować ; )
EDT2:
@various: przepraszam, miałem otwartą edycję i nie zauważyłem że już ktoś odpisał.
Zgodzę się że silnik AAT do 31/10/1993r był uzbrojony w EDC o oznaczeniu 4A0 907 051 X
Może stąd się bierze przekonanie że w setce nie da się złączyć tempomatu bo tamto EDC nie obsługiwało tej funkcji?
Dla tego właśnie szukam kogoś z VAGiem z okolic dolnośląskiego ażeby to sprawdzić i mieć pewność.
EDT:
Z ciekawostek ETKI: przewiduje manetki z tempomatem dla samochodów 07/93 do 07/94 co pokrywa się troszkę z wycofaniem EDC.
Jak uda mi się to założyć nie omieszkam poinformować ; )
EDT2:
@various: przepraszam, miałem otwartą edycję i nie zauważyłem że już ktoś odpisał.
Ostatnio zmieniony 2012-05-15, 18:12 przez msk, łącznie zmieniany 2 razy.
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Wygląda to teoretycznie tak, że EDC które posiada tylko grupę 000 w VAGu to te ubogie, bez opcji tempomatu a te które posiada wszystkie bloki pomiarowe to już te nowe, z tempomatem (wersja oprogramowania ta sama co AEL). Jednak wg. ELSY nie ma ograniczeń odnośnie tempomatu, co okaże się fizycznie na spocie bo będziemy próbowali odpalić tempomat w 100
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
various, kurde żebym ja to pamiętał jaki ja mam numer kompa w aucie tzn samą końcową literkę, sam rezając tempomat w aucie nie dało się go zaprogramować i kupiłem nawet kompa z inną literką na końcu, podmieniłem i niestety trzymało mnie immo i nie dało się odpalić,
various, czy dałbyś radę opanować podmiankę kompa u mnie w aucie jeśli na ORI nie dało rady by tego uruchomić?
various, czy dałbyś radę opanować podmiankę kompa u mnie w aucie jeśli na ORI nie dało rady by tego uruchomić?
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Immo idzie opanować i szło by go odpalić na innym sterowniku.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13