[ ALL] kompleksowa naprawa klimatyzacji

pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

[ ALL] kompleksowa naprawa klimatyzacji

Post autor: pablo90 »

witam,

chciałym ponownie uruchomic klimę w moim aucie. jezdze bez niej juz 3 lata - po awarii silnika i remoncie nie nabilem instalacji. kolo pasowe scielo klin na wale i silnik sie rozjechal. chcialbym zrobic wszystko zeby tego uniknac wiec dlatego dalsze korzystanie z klimy mialoby byc ostrozniejsze. mianowicie.. chcialbym sprawdzic sprezarke klimy i ewentualnie ja zregenerowac. nie chce zeby zbytnio obciazala silnik.
co jeszcze powinienem ogarnac oprocz samej szczelnosci ukladu?
znacie jakies serwisy regeneracji sprezarek? jakie mniej wiecej są to koszty?
chyba ze ma ktos z was na zbyciu sprezarke np po regeneracji?

z gory dzieki za informacje
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Z tego co widzę posiadasz audi 100 więc nie masz filtra kabinowego. Dobrze by było "wyrwać" parownik klimatyzacji z podszybia i wyczyścić go np Karcherem - ja tak robiłem u siebie, oczywiście z umiarem. Przez tyle lat zebrało się tam wiele brudnej masy, liści, pajęczyn itp itd. Ja dodatkowo, po umyciu zastosowałem preparat dezynfekujący w sprayu.

Pamiętaj o wymianie filterka "gwizdka" przy parowniku. W podszybiu jak odkręcisz cieńszy przewód to będziesz mógł wysunąć go szczypcami. Koszt w granicach 10-15zł.

Nowy osuszacz też przydałoby się założyć - koszt 50-100zł. Pamiętaj, że należy go zakładać bardzo szybko ponieważ wnętrze jest silnie higroskopijne i chłonie wilgoć z atmosfery.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

osuszacz jest chyba gdzieś w okolicach zbiornika z plynem do spyskiwacza, nie?
a co ze samą sprężarką?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

W benzynie osuszacz jest koło filtra powietrza, dzisiaj wymieniłem bo mój był w 2002 wymieniony w Niemczech. Przyznam, że jest różnica, 82pln Duński nissens.

Po pierwsze jedź do zakładu z maszynką do klimy i niech sprawdzą szczelność próżniowo. Jeśli będzie ok, to napełnią i klima powinna ruszyć. Masze sprężarki są na sprzęgle elektromagnetycznym, teoretycznie powinna być sprawna. Jak będzie banglać to reszta jest kosmetyką.
Ostatnio zmieniony 2014-06-10, 15:04 przez gumiss64, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

wszystko banglało wczesniej.. 3 lata temu ładnie mrozila... chodzi mi o to zeby uniknac obciązenia silnika - napędu - koło pasowe itp itd samą sprężarką.. nie chce ponownie zaliczyć takiego zonka jak pare lat temu ze robilem silnik.. co prawda wtedy kolo pasowe dosc mocno bilo na boki..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

pablo90, na pewno sprężarka nie spowodowała u Ciebie kapy silnika :mrgreen: Akcja ze ścinaniem klina na wale to wina zaniedbania przy składaniu rozrządu. Te koło nawet z biciem 2cm dobrze przykręcone powinno przecież się trzymać... Jak felgi mamy nie wyważone to przecież śruby z tego powodu się nie odkręcą. Klima jest po to, żeby ją latem katować a nie zamartwiać się o koło pasowe. Regularnie sprawdzać i tyle :ok:
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

wiem ze w sumie to nie miało wplywu na rozjechanie sie silnika. ale kolo biło, przykrecone zdecydowanie za lekko i do tego jeszcze doszło obciazenie ze sprezarki i sie zrobiła kupa.

dobra, czyli jesli z kolem pasowym jest wszystko ok to mam sie nie przejmowac regeneracja sprezarki, tylko wymienić osuszacz, wymyć parownik, sprawdzić szczelność i nabić układ? dodatkowo w spreżarce jest chyba jakies smarowanie?

prośba o opisanie mniej wiecej jak wyglada parownik albo o jakies pokazanie na fotce.
Ostatnio zmieniony 2014-06-10, 19:57 przez pablo90, łącznie zmieniany 2 razy.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

parownik to te czarne pudło w podszybiu(zdjęcie nie moje, pożyczone)

Obrazek
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

1. A czy łatwo wymienić łożysko klimatyzacji w sprężarce?
2. Wymiana oringów na łączeniach - to się normalnie rozkręca i skręca czy jest tutaj jakaś kosmiczna technologia?
3. Jak się dostać do dławika - zaworu rozprężnego? On jest w 100 (R12) pod czujnikiem wysokiego ciśnienia?

Też mam klimatyzację nieczynną, jest okazja kupić nową chłodnicę za 100 zł (beru) to myślę czy nie rozkręcić wszystkiego i nie wymienić przy okazji oringów i reszty dziadostwa.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

3 dlawik jest pod nakretka na cienszym przewodzie przy parowniku (na zdjeciu wyzej widac ta rurke)
2 rozkreca sie normalnie, skreca tez tylko zalecam ostroznosc poniewaz jest to aluminium i jak krzywo podejdzie nakretka to mozna gwint popierniczyc
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
andre1099
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2014-06-15, 11:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Choroszcz

Post autor: andre1099 »

Wtam
Może ktoś mi podpowie, po włączeniu klimy kompresor rozłączało po 3 sek. więc pomyślałem, że za mało czynnika. Pojechałem uzupełniłem i to samo, pokazuje błąd sprężarki ale ona rusza, przekaźnik też dobry, a może któryś czujnik padnięty? Szczelność jest, brak innych błędów. Co o tym sądzicie.
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

Czujnik cisnienia w podszybiu najprawdopodobniej pada zrob zworke w kostce I wtedy sprawdz
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
andre1099
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2014-06-15, 11:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Choroszcz

Post autor: andre1099 »

Przyczyna usunięta, okazało się że panel klimatronika był od diesela i tu cały problem był :-|
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

wystarczyło przekodować
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Czy u was zawsze po włączeniu sprawnej w 100% klimy włącza sie elektryczny wiatrak przy chlodnicy na full obroty ? -tzn nie odrazu ale tak po 10 sekundach - nieważne czy jest upal czy +20
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”