[ ALL] Jak posługiwać się klimatronikiem?
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Pomorskie
[ ALL] Jak posługiwać się klimatronikiem?
Czy mógłby ktoś opisać jak posługiwać się klimatronicem w C4? Co dany przycisk powoduje? Na razie potrafię ustawić nawiew na szyby, zmienić siłę oraz temperaturę. Pytanie do kolegów z Grudziądza, gdzie nabijacie i odgrzybiacie klimę?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Zaczynając od lewej guzik z szybką wiadomo nawiew na szybe wali na max, niżej auto czyli sam reguluje gdzie dmuchac i z jaką siłą ustawiasz tylko temp. Pod lewym ekranem + i - do ustawiania temp, prawy siła nadmchu, guziki po prawo górny nawiew na szybe środkowy nawiew na kratki, ze strzałeczką w dół na nogi i ostatni z samochodzikiem to obieg zamknięty czyli powietrze ciągnie z kabiny To tyle
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
No to już potrafisz 80% , pozostło ci:
- obieg zamknięty/wewnętrzny, przycisk z zawiniętą strzałką i autem. Przydatny gdy ktoś wywalił prze chwilą obornik na mijanym polu albo auto przed tobą kopci niemiłosiernie no i latem żeby szybciej się schłodziło wnętrze.
- ato nastawa, przycisk AUTO, w tym trybie ustawiasz sobie temp i reszta pozostaje w gestii sterownika, sam ci ustawi siłę nadmuchu, miejsce nadmuchu i załączy kompresor by uzyskać zadaną temperaturę.
- kompresor, przycisk z płatkiem śniegu/śnieżynką, manualne wł i wył kompresora.
Poniżej ok 5*C kompresor się nie włączy ani manualnie, ani w trybie auto.
W brew pozorom klima bardzo przydaje się w dni deszczowe, wilgotne, przełom jesień/zima z dodatnimi temp, wtedy masz osuszone powietrze i czyste od skroplonej pary szyby wew auta. Piątka ludzi wsiada zmoknięta po deszczu do auta a czyby są suche
Jest jeszcze diagnostyka Klimatronik
- obieg zamknięty/wewnętrzny, przycisk z zawiniętą strzałką i autem. Przydatny gdy ktoś wywalił prze chwilą obornik na mijanym polu albo auto przed tobą kopci niemiłosiernie no i latem żeby szybciej się schłodziło wnętrze.
- ato nastawa, przycisk AUTO, w tym trybie ustawiasz sobie temp i reszta pozostaje w gestii sterownika, sam ci ustawi siłę nadmuchu, miejsce nadmuchu i załączy kompresor by uzyskać zadaną temperaturę.
- kompresor, przycisk z płatkiem śniegu/śnieżynką, manualne wł i wył kompresora.
Poniżej ok 5*C kompresor się nie włączy ani manualnie, ani w trybie auto.
W brew pozorom klima bardzo przydaje się w dni deszczowe, wilgotne, przełom jesień/zima z dodatnimi temp, wtedy masz osuszone powietrze i czyste od skroplonej pary szyby wew auta. Piątka ludzi wsiada zmoknięta po deszczu do auta a czyby są suche
Jest jeszcze diagnostyka Klimatronik
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- quattrdomasz
- Mechanik
- Posty: 152
- Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Daje możliwość włączenia/ wylączenia klimatyzacji przy każdym z ustawień nadmuchu (czy to na nogi, na pasażera, szybę czy kombinacje tych ustawień). Dodatkowo kiedy wciśniesz przycisk "Auto" klimatyzacja (jeżeli temp. bd powyżej 5st) włączy się, więc wtedy jeżeli nie potrzebujesz klimy możesz ją wyłączyć zostawiając automatyczny nadmuch bez klimy.void pisze:manualnego wyłączenia / włączenia kompresora
--> POWER!!!
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
A6 C4 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
A najbardziej to chyba daje możliwość zmniejszenia spalania Gdy jest ciepło ale nie na tyle by ci było niewygodnie i gorąco, to wyłączasz kompresor. Włączony to obciążenie dla silnika a więc i wyższe spalanie.
Wyprzedzę pytanie, spalanie z kompresorem wzrasta o ok 1-2L/100km w trasie, przeważnie do 1L. W mieście odpowiednio więcej.
Wyprzedzę pytanie, spalanie z kompresorem wzrasta o ok 1-2L/100km w trasie, przeważnie do 1L. W mieście odpowiednio więcej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Pomorskie
Dzięki za wyjaśnienie . Jeszcze jedno pytanie : tradycyjna "dmuchawa" dogrzeje wnętrze poniżej 5 stopni ?
Ostatnio zmieniony 2014-03-21, 08:17 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
void włączony kompresor chłodzi wnętrze. Za grzanie odpowiada nagrzewnica. Tradycyjna dmuchawa tak jak w instalacji bez klimatyzacji ogrzewa wnętrze poprzez powietrze przelatujące przez zagrzaną płynem chłodzącym nagrzewnicę. Czyli przy wyłączonym kompresorze klimy auto zachowuje się jak z tradycyjnym układem grzewczo-wentylacyjnym.
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Pomorskie
GreenGreen już wyjaśniłJ.A.G pisze: Możesz jaśniej?
Dla tego układu jakie funkcje z panelu klimatronica działają? Tzn. czy jak kompresor jest wyłączony, to mogę panelem ustawić siłę nawiewu oraz czy ma grzac czy chłodzić?GreenGreen pisze:Czyli przy wyłączonym kompresorze klimy auto zachowuje się jak z tradycyjnym układem grzewczo-wentylacyjnym.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ostro lecicie panowie, ja już się gubię ale dobrze, że jest zielony pilot i on rozumievoid pisze:tradycyjna "dmuchawa"
Void, zapomnij o tradycyjnej dmuchawie, układach grzewczo wentylacyjnych itd , włączony kompresor służy jedynie schłodzeniu powietrza (przy okazji ubocznie osusza je), będzie na dworze 30*C ustawisz na panelu 28, to będzie 28, ustawisz 18, będzie 18.
Jak kompresor nie jest włączony (wyłączysz go śnieżynką) nie schładza, będzie na dworze 30, to za chiny nie będzie w kabinie 20 gdy tak ustawisz temp na panelu, nadal będzie 30 (a przeważnie latem w aucie szklarnia się robi, wiec dużo więcej )
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Powietrze, za pośrednictwem silnika, płynu chłodniczego i nagrzewnicy - jak w każdym innym (przeciętnym) aucie z klima i bez klimy (kompresora).
Przy klimie masz niejako dwie "nagrzewnice", przez obie przepływa powietrze do kabiny. Jedna, jak już tak mówimy, "tradycyjna" nagrzewająca powietrze i druga chłodząca a precyzyjniej to parownik dla kompresora. Układ odpowiednio steruje specjalnymi klapkami wykorzystując daną nagrzewnicę bardziej lub mniej, miesza sobie powietrze jak kucharz zupę z przyprawami żeby na końcu nie była za słona
Przy klimie masz niejako dwie "nagrzewnice", przez obie przepływa powietrze do kabiny. Jedna, jak już tak mówimy, "tradycyjna" nagrzewająca powietrze i druga chłodząca a precyzyjniej to parownik dla kompresora. Układ odpowiednio steruje specjalnymi klapkami wykorzystując daną nagrzewnicę bardziej lub mniej, miesza sobie powietrze jak kucharz zupę z przyprawami żeby na końcu nie była za słona
Ostatnio zmieniony 2014-03-22, 19:42 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13