[ ALL] Jak posługiwać się klimatronikiem?

void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

[ ALL] Jak posługiwać się klimatronikiem?

Post autor: void »

Czy mógłby ktoś opisać jak posługiwać się klimatronicem w C4? Co dany przycisk powoduje? Na razie potrafię ustawić nawiew na szyby, zmienić siłę oraz temperaturę. Pytanie do kolegów z Grudziądza, gdzie nabijacie i odgrzybiacie klimę? ;)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Zaczynając od lewej guzik z szybką wiadomo nawiew na szybe wali na max, niżej auto czyli sam reguluje gdzie dmuchac i z jaką siłą ustawiasz tylko temp. Pod lewym ekranem + i - do ustawiania temp, prawy siła nadmchu, guziki po prawo górny nawiew na szybe środkowy nawiew na kratki, ze strzałeczką w dół na nogi i ostatni z samochodzikiem to obieg zamknięty czyli powietrze ciągnie z kabiny :P To tyle :-P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

No to już potrafisz 80% :-P , pozostło ci:
- obieg zamknięty/wewnętrzny, przycisk z zawiniętą strzałką i autem. Przydatny gdy ktoś wywalił prze chwilą obornik na mijanym polu albo auto przed tobą kopci niemiłosiernie no i latem żeby szybciej się schłodziło wnętrze.
- ato nastawa, przycisk AUTO, w tym trybie ustawiasz sobie temp i reszta pozostaje w gestii sterownika, sam ci ustawi siłę nadmuchu, miejsce nadmuchu i załączy kompresor by uzyskać zadaną temperaturę.
- kompresor, przycisk z płatkiem śniegu/śnieżynką, manualne wł i wył kompresora.
Poniżej ok 5*C kompresor się nie włączy ani manualnie, ani w trybie auto.
W brew pozorom klima bardzo przydaje się w dni deszczowe, wilgotne, przełom jesień/zima z dodatnimi temp, wtedy masz osuszone powietrze i czyste od skroplonej pary szyby wew auta. Piątka ludzi wsiada zmoknięta po deszczu do auta a czyby są suche :)
Jest jeszcze diagnostyka :arrow: Klimatronik
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

void, kolego a ty skąd?? Ja mogę coś polecić ;) Tak jak Adi napisał nic trudnego ;) raptem parę guzików ;)
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

J.A.G pisze:- kompresor, przycisk z płatkiem śniegu/śnieżynką, manualne wł i wył kompresora.
Co daje możliwość manualnego wyłączenia / włączenia kompresora dla mnie jako użytkownika?
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

void pisze:manualnego wyłączenia / włączenia kompresora
Daje możliwość włączenia/ wylączenia klimatyzacji przy każdym z ustawień nadmuchu (czy to na nogi, na pasażera, szybę czy kombinacje tych ustawień). Dodatkowo kiedy wciśniesz przycisk "Auto" klimatyzacja (jeżeli temp. bd powyżej 5st) włączy się, więc wtedy jeżeli nie potrzebujesz klimy możesz ją wyłączyć zostawiając automatyczny nadmuch bez klimy.
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

A najbardziej to chyba daje możliwość zmniejszenia spalania :-P Gdy jest ciepło ale nie na tyle by ci było niewygodnie i gorąco, to wyłączasz kompresor. Włączony to obciążenie dla silnika a więc i wyższe spalanie.
Wyprzedzę pytanie, spalanie z kompresorem wzrasta o ok 1-2L/100km w trasie, przeważnie do 1L. W mieście odpowiednio więcej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Dzięki za wyjaśnienie :). Jeszcze jedno pytanie : tradycyjna "dmuchawa" dogrzeje wnętrze poniżej 5 stopni ?
Ostatnio zmieniony 2014-03-21, 08:17 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

:?: Możesz jaśniej?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

void włączony kompresor chłodzi wnętrze. Za grzanie odpowiada nagrzewnica. Tradycyjna dmuchawa tak jak w instalacji bez klimatyzacji ogrzewa wnętrze poprzez powietrze przelatujące przez zagrzaną płynem chłodzącym nagrzewnicę. Czyli przy wyłączonym kompresorze klimy auto zachowuje się jak z tradycyjnym układem grzewczo-wentylacyjnym.
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

J.A.G pisze: Możesz jaśniej?
GreenGreen już wyjaśnił :-)
GreenGreen pisze:Czyli przy wyłączonym kompresorze klimy auto zachowuje się jak z tradycyjnym układem grzewczo-wentylacyjnym.
Dla tego układu jakie funkcje z panelu klimatronica działają? Tzn. czy jak kompresor jest wyłączony, to mogę panelem ustawić siłę nawiewu oraz czy ma grzac czy chłodzić?
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

Bez względu na to czy kompresor jest włączony czy nie przy włączonej funkcji AUTO regulujesz tylko temperaturę. Jeśli funkcję AUTO wyłączysz lub zmienisz siłę nawiewu lub jego kierunek funkcja AUTO się wyłącza i masz pełną kontrolę nad siłą i kierunkiem nawiewu.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

void pisze:tradycyjna "dmuchawa"
Ostro lecicie panowie, ja już się gubię ale dobrze, że jest zielony pilot i on rozumie :-)
Void, zapomnij o tradycyjnej dmuchawie, układach grzewczo wentylacyjnych itd :mrgreen: , włączony kompresor służy jedynie schłodzeniu powietrza (przy okazji ubocznie osusza je), będzie na dworze 30*C ustawisz na panelu 28, to będzie 28, ustawisz 18, będzie 18.
Jak kompresor nie jest włączony (wyłączysz go śnieżynką) nie schładza, będzie na dworze 30, to za chiny nie będzie w kabinie 20 gdy tak ustawisz temp na panelu, nadal będzie 30 (a przeważnie latem w aucie szklarnia się robi, wiec dużo więcej :-P )
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

W takim razie co zimą ogrzeje wnętrze?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

:facepalm: Powietrze, za pośrednictwem silnika, płynu chłodniczego i nagrzewnicy - jak w każdym innym (przeciętnym) aucie z klima i bez klimy (kompresora).
Przy klimie masz niejako dwie "nagrzewnice", przez obie przepływa powietrze do kabiny. Jedna, jak już tak mówimy, "tradycyjna" nagrzewająca powietrze i druga chłodząca a precyzyjniej to parownik dla kompresora. Układ odpowiednio steruje specjalnymi klapkami wykorzystując daną nagrzewnicę bardziej lub mniej, miesza sobie powietrze jak kucharz zupę z przyprawami żeby na końcu nie była za słona :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2014-03-22, 19:42 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”