[100 C4] [AAT] Reanimacja ogrzewania postojowego
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
[100 C4] [AAT] Reanimacja ogrzewania postojowego
W związku z tym, że w ostatnim czasie pokonuję krótkie odcinki samochodem(5km) postanowiłem odpalić webasto. Wiem tyle, że:
-mam dodatkowy wężyk w pływaku w zbioniku
-mam dodatkowy kabel w panelu klimatronika
-mam drugi akumulator w bagażniku
-mam dodatkowe przewody doprowadzone od układu chłodzenia w kierunku nadkola od strony kierowcy.
Przy próbie odpalenia ogrzewania, słyszę tyknięcie przekaźnika, sterownik pokazuje, że ogrzewanie jest włączone, odlicza czas i nic się nie dzieje. Domyślam się, że powinien się odpalić jakiś piecyk i że będzie go słychać. U mnie nic takiego się nie dzieje. Zanim oddam to do jakiegoś serwisu chciałbym sam sprawdzić parę rzeczy bezpieczniki, przekaźniki, kable, czy model ogrzewania, ale nie wiem, gdzie tego szukać.
-mam dodatkowy wężyk w pływaku w zbioniku
-mam dodatkowy kabel w panelu klimatronika
-mam drugi akumulator w bagażniku
-mam dodatkowe przewody doprowadzone od układu chłodzenia w kierunku nadkola od strony kierowcy.
Przy próbie odpalenia ogrzewania, słyszę tyknięcie przekaźnika, sterownik pokazuje, że ogrzewanie jest włączone, odlicza czas i nic się nie dzieje. Domyślam się, że powinien się odpalić jakiś piecyk i że będzie go słychać. U mnie nic takiego się nie dzieje. Zanim oddam to do jakiegoś serwisu chciałbym sam sprawdzić parę rzeczy bezpieczniki, przekaźniki, kable, czy model ogrzewania, ale nie wiem, gdzie tego szukać.
Ostatnio zmieniony 2013-04-15, 19:08 przez dechpo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michaelo
- Czeladnik
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-06-08, 19:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Widzę, że nie posiadasz fabrycznego ogrzewania postojowego. (To nic nie szkodzi:))
Masz zegar produkcji Eberspacher, to i zapewne piecyk również tego producenta.
A jeśli nie jest to montaż fabryczny to piecyk może być zamontowany gdziekolwiek (w komorze silnika). Więc najłatwiej zlokalizujesz go śledząc dodatkowy przewód paliwowy lub przewody wodne. Najprawdopodobniej będzie on zlokalizowany pod lewą przednią lampą, między kołem a zderzakiem. Gdybyś go szukał od spodu auta to najpierw powinieneś dostrzec mały układ wydechowy...
Masz zegar produkcji Eberspacher, to i zapewne piecyk również tego producenta.
A jeśli nie jest to montaż fabryczny to piecyk może być zamontowany gdziekolwiek (w komorze silnika). Więc najłatwiej zlokalizujesz go śledząc dodatkowy przewód paliwowy lub przewody wodne. Najprawdopodobniej będzie on zlokalizowany pod lewą przednią lampą, między kołem a zderzakiem. Gdybyś go szukał od spodu auta to najpierw powinieneś dostrzec mały układ wydechowy...
I V-ce Mister zlotu '12
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
No i ogrzewanie ogarnięte Co było? Oczywiście bezpiecznik... który był w sumie dobry, ale gniazdo zaśniedziało i to mnie zmyliło, trochę czasu zmarnowane, ale przy okazji znalazłem dziurę w wężyku doprowadzającym ropę i zobaczyłem co gdzie jest i jak to działa. Mam jeszcze pytanie, mianowicie po ok. 30-40 minutach chodzenia rozładowuje mi akumulator (ten z kanapy), myślałem, że ogrzewanie korzysta tylko z tego w bagażniku, jak to właściwie jest? A i klimatronik i nawiewy odpala tak po 5 minutach chodzenia, czy to normalne?
Mam jeszcze jedno pytanko, zauważyłem, że można odpalić ogrzewanie na włączonym silniku. Czy ma sens dogrzewanie w ten sposób silnika przez pierwsze powiedzmy 5-10 minut jazdy?
Mam jeszcze jedno pytanko, zauważyłem, że można odpalić ogrzewanie na włączonym silniku. Czy ma sens dogrzewanie w ten sposób silnika przez pierwsze powiedzmy 5-10 minut jazdy?
Ostatnio zmieniony 2013-04-04, 22:34 przez dechpo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2013-05-19, 10:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zabrze
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
a podaj jakie aku się wpasowało bo ja przerobiłem kilka z zasobów warsztatowych i żaden nie chciał się zmieścić w stelażu
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS