Strona 1 z 9

[100 C4] Demontaż nagrzewnicy

: 2011-10-29, 20:56
autor: Casian
Jak w temacie. Prawdopodobnie poszła mi nagrzewnica, jako że nigdy jej nie wymieniałem chciałbym sie dowiedzieć jak sie do niej dostać czy cała deske trzeba rozmontowywać ? Czy może od komory silnika można się do niej dostać. Mile widziane jakieś małe fotostory jeżeli ktoś posiada :)

Dzięki z góry za wszelką pomoc :)

: 2011-10-29, 22:31
autor: Rikimaru
Casian, trochę zmęczony jestem po :zdrowko: poszukaj na forum a6 tam ktoś ładnie opisał jak się demontuje nagrzewnicę, trzeba rozebrać trochę tunel ale nagrzewnice wyciąga się od strony silnika.

: 2011-10-30, 20:46
autor: J.A.G
Na AKP coś było. Ogólnie roboty w cholerę i na cały dzień. Tu może też się przydać http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=188

[ Dodano: 2011-10-30, 20:49 ]
Wywalać musisz dwa schowki kierowcy i pasażera, tunel, kokpit środkowy rozłączasz kolanka nawiewów i demontujesz od str silnika cały zespół wentylatora w którym ona siedzi. Wyczyść od razu silniczki od klap.

: 2011-10-31, 00:07
autor: Hincó
J.A.G, oprócz kolanek nawiewów na nogi coś jeszcze trzeba rozłączać? ja tylko te odłączałem i od strony silnika linke od regulacji brutalnie wypiąłem , kokpitu czy tunelu nie ruszałem ;> Albo czegoś nie pamietam :roll:

: 2011-10-31, 06:14
autor: Casian
Widzę że to nie jest taka prosta sprawa... Jakiej firmy warto kupić nagrzewnice żeby za chwile nie rozbierać tego ustrojstwa?

: 2011-10-31, 17:05
autor: J.A.G
Hincó, kolanka plastikowe, dolne gumowe, i dalej zależy czy masz klimatronik czy linki to konsoli środkowej całej nie trzeba wyjmować choć to dużo ułatwia sprawę, trzeba wyjąć radio lub panel klimy i rozpiąć za nimi złącza silników klap (czerwona i niebieska). Pod maską to widać co trzeba rozpiąć - wtyczki, przewody podciśnienia, gumę przed wentylatorem i węże nagrzewnicy. Wyjmując cały zespół wentylatora lepiej mieć 2 osobę do pomocy, jest dużo łatwiej.
Casian, Każda będzie taka sama z nazw nic ci niemówiących. Ja kupiłem za 50 czy 60zł nawet nie wiem co to było ale grzeje dobrze. Jest tu kolega garo który kupił Nissen'a, niby średnia półka ale kosztuje chyba coś ok 150zł.

: 2011-11-01, 02:19
autor: Hincó
J.A.G, ja mam manual nagrzewnice i dlatego konsoli nie ruszałem.

: 2011-11-01, 06:46
autor: Casian
Czyli reasumując:

Aby wyjąć nagrzewnice w aucie z climatronikiem potrzeba rozkręcić osłonę lewarka, wyjąć panel klimy, radio, przełączniki na środkowej desce, cały zespół nawiewów środkowych rozłączyć ( w tym miejscu należy przeczyścić klapy nawiewów). Następnie od strony komory silnika, zdemontować osłony plastikowe, wyjąć mechanizm wycieraczek, rozłączyć przewody do nagrzewnicy i tą całą dużą puszkę co jest na podszybiu ? Dobrze to kminie ?

: 2011-11-01, 08:03
autor: Domel
Nie wiem czy w setce to samo ale w a6 c4 robilem to tydzień temu.
Mam klimatronik.

1. Okręcam półkę pod kierownicą, (5 czy 6 śrubek), zchodzi bardzo lekko, masz dostęp do węży które rozprowadzają powietrze na boki, zciągasz je.
2. Od strony pasażera nie odkręcałem schowka, położyłem się głęboko, otworzyłem go nad sobą i już miałem dostęp. Ta sama akcja z wężami od powitrza.
3. Pod maską demontujesz plastiki, podszybie, silnik wycieraczek żeby mieć dobry dostęp.
4. Demontujesz wszystkie wężyki podciśnienia (zrób sobie zdjęcia albo opisz żeby potem dobrze założyć tak jak były), odkręcasz opaskę na nagrzewnicy, odkręcasz węże od nagrzewnicy, rozłączasz kostki.
5. Nagrzewnicę wyciągasz do siebie, będzie ciężko bo jest przyklejona, ja podważałem lekko żeby nie połamać ale pomogło, odchodziło powoli.
6. Jak Ci się uda wyciągnąć wszystko to uważaj na kostki, niebieską i czerwoną, u mnie kabli starczyło na tyle żeby wyjąć nagrzewnicę (z całą obudową) jakieś pół metra, wtedy odpiąłem te kostki (uważaj żeby nie porwać kabli) no albo jak wolisz to tak jak pisał J.A.G., zdemontuj klimę i radio i zrób to między punktem 3 a 4.
7. Jak rozkręcasz całą obudowę żeby dostać się do nagrzewnicy to szukaj cierpliwie śrubek, kilka (chyba 3) jest bardzo głęboko, reszta widoczne bardziej, generalnie nie szarp się bo jeśli odkręcisz wszystko to pójdzie delikatnie rozpołowienie ( ja zostałem z jedną i już prawie połamałem obudowę przez podważanie :mrgreen: )
8. Wyjmujesz starą nagrzewnicę, wkładasz nową ( o ile będzie miała taki sam wymiar to no problem, ja musiałem mocować ją dodatkowo bo było lekko krótsza a niby pod model brana)
9. Po zamocowaniu składasz całość z powrotem, ja się bawiłem trochę z klapkami, wtedy przyda się ktoś do pomocy żeby to zgrać bo klapki latają luźno, ciężko trafić ww otwory. Tutaj uważaj żeby wkładać je dobrą stroną tak jak były wcześniej (ja pomyliłem jedną i nie mogłem podłączyć niebieskiego cięgna bo mocnowanie wystawało na tą samą stronę co czerwone, także też zwracaj uwagę).
10. Złożysz i z powrotem do auta. Też powoli cierpliwie wkładaj, bez nerwów żeby nie połamać.

podsumowując:
-przygotuj sobie całe popołudnie ( mi poszło w 4 godziny )
-taśmę dwustronną, silikon (uszczelniałem wszystko tak jak było przy wyciąganiu)
-na koniec roboty DOBRZE odpowietrz układ i ciesz się ciepłem :)

: 2011-11-01, 17:54
autor: J.A.G
Dodam że nagrzewnica przy króćcach w tym zespole (duża puszka :-) ) jest uszczelniona jakimś kitem/gumą, cholera wie co to i po włożeniu nowej, trzeba to ładnie zapaćkać silikonem żeby ją uszczelnić.
Poprzez czyszczenie miałem na myśli czyszczenie silników które sterują klapami. W komutatorze zbiera się pył ze szczotek i z czasem mogą być one nieruchawe ;-)
Opis czyszczenia jest w moim linku do przetłumaczonej strony.

Dobrze mieć taśmę dwustronną jak pisze kolega ale lepiej jest użyć uszczelki okiennej bo nie przykleja się do zespołu i łatwiej manewrować wkładając puszkę.
Naklejasz to zamiast ori szczeliwa puszka-nadwozie.

[ Dodano: 2011-11-01, 18:02 ]
Dla orientacji masz tu fotkę wyjętej "puszki" oraz dziury w aucie po jej wyjęciu ;-)
ObrazekObrazek
To białe przy króćcach to właśnie świeży silikon na nowej nagrzewnicy i tam trzeba uszczelnić.

: 2011-11-01, 18:52
autor: Casian
Panowie ale tak szczerze, bo zaczynam myśleć że ta wymiana mnie przerośnie, da się to zrobić z niedużymi umiejętnościami mechanicznymi ? Czy raczej zlecić to komuś ? Ze środkiem powinienem sobie dać rade ale z komory silnika wygląda to dość skomplikowanie..

: 2011-11-01, 19:12
autor: J.A.G
Da radę ale trzeba mieć cierpliwość, czas przede wszystkim i dokładnie wszystko skręcić jak było.
Drugie tyle czasu zajmuje wyczyszczenie samych silniczków, więc cały dzień murowany.

: 2011-11-01, 20:11
autor: Casian
J.A.G pisze:Da radę ale trzeba mieć cierpliwość, czas przede wszystkim i dokładnie wszystko skręcić jak było.
Drugie tyle czasu zajmuje wyczyszczenie samych silniczków, więc cały dzień murowany.
A te silniczki to sie znajdują w tej czarnej skrzynce ? czy za klapami na konsoli środkowej ?

: 2011-11-01, 20:13
autor: J.A.G
J.A.G pisze:Tu może też się przydać
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=188
Jak pisałem, masz tam wszystko w tym temacie.

: 2011-11-01, 20:22
autor: Casian
J.A.G pisze:
J.A.G pisze:Tu może też się przydać
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=188
Jak pisałem, masz tam wszystko w tym temacie.
Lekko zagmatwany manual z powodu tłumaczenia, ale zapytam tylko o kilka rzeczy:

Jak ściągnąć środkowy panel, piszą tam ze z jakimś drutem to trzeba pociągnąć ?
Jakim smarem, olejem trzeba czyścic te silniczki ?