[100 C4] Błąd klimatronika 07.3 , brak ogrzewania.
- bartekszcz
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-10-10, 23:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żywiec
[100 C4] Błąd klimatronika 07.3 , brak ogrzewania.
W mojej setce posiadam klimatronik, ustawiam go na HI, albo inną "ciepłą" wartość, a tu dupa... z nawiewu leci lodowate powietrze.
Czasem, ale to bardzo rzadko, kiedy podkręcę auto na obrotach to przy ustawieniu nawiewu w sposób manualny, dmuchnie mi letnim powietrzem, ale bez szaleństw, staję na światłach albo zwalniam i znowu lód (nie odkryłem żadnej zależności, troszkę pracuje jak mu się chce).
Odpowietrzyłem nagrzewnicę, tak jak czytałem, ktoś napisał na forum, "stajesz przy masce od strony kierowcy, wychodzą tam dwie rurki i na jednej z nich jest zawór odpowietrzający..." faktycznie popuściłem go i pierwsze poszło powietrze, potem płyn.
Dodatkowo przy tych rurkach znajduje się silniczek, sterowany pneumatycznie, wyciągam przeźroczysty przewód(wężyk), nic nie syczy, silniczek nie zmienia polożenia ... (z tego co się orientowałem to jest to silniczek do sterowania klapami ciepłe/zimne powietrze tak ? ! ? !, jeśli się mylę to proszę o info ) nie widać żadnej reakcji, ani nic nie słychać po wyciągnięciu wężyka. Co teraz ?
Dodatkowo po wejściu w kody klimatronika (powiedzcie mi czy robię dobrze) recyrkulacja i nawiew górny(manual) wyświetla mi się c1, wchodzę w to powtórnie klikając przycisk recyrkulacji i wyświetla mi się kod - 07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa -
czy to też może być przyczyną ? gdzie umiejscowiony dokładnie jest ten czujnik ?
Dodatkowo pragnę nadmienić, że gdy na liczniku pokazuje mi między 90/100 st C temperatura płynu chłodniczego, to nagrzewnica nadal jest zimna (dotykałem ją ręką, na forum było napisane, że jakby działa to jej obudowa byłaby ciepła) - oczywiście ustawiłem klimatronik na HI i nawiew na max.
Zastanawia mnie czy nagrzewnica jest zapchana od syfu, czy nie działa - ale skoro czasem zdarza się jej dmuchnąć cieplejszym powietrzem (naprawdę bardzo rzadko i to tylko gdy ustawię w klimatroniku na recyrkulację ).
Proszę o szybką, pomoc, poradę.
Dupa mi odmarza u mnie -25 i zimniej, a tu ogrzewania nie ma.
PS mogą to być zimne luty ? jeśli tak to jak już wymontuję panel , to później bezproblemowo go wepnę na nowo , nie ma z tym żadnej filozofii ? ?
Czasem, ale to bardzo rzadko, kiedy podkręcę auto na obrotach to przy ustawieniu nawiewu w sposób manualny, dmuchnie mi letnim powietrzem, ale bez szaleństw, staję na światłach albo zwalniam i znowu lód (nie odkryłem żadnej zależności, troszkę pracuje jak mu się chce).
Odpowietrzyłem nagrzewnicę, tak jak czytałem, ktoś napisał na forum, "stajesz przy masce od strony kierowcy, wychodzą tam dwie rurki i na jednej z nich jest zawór odpowietrzający..." faktycznie popuściłem go i pierwsze poszło powietrze, potem płyn.
Dodatkowo przy tych rurkach znajduje się silniczek, sterowany pneumatycznie, wyciągam przeźroczysty przewód(wężyk), nic nie syczy, silniczek nie zmienia polożenia ... (z tego co się orientowałem to jest to silniczek do sterowania klapami ciepłe/zimne powietrze tak ? ! ? !, jeśli się mylę to proszę o info ) nie widać żadnej reakcji, ani nic nie słychać po wyciągnięciu wężyka. Co teraz ?
Dodatkowo po wejściu w kody klimatronika (powiedzcie mi czy robię dobrze) recyrkulacja i nawiew górny(manual) wyświetla mi się c1, wchodzę w to powtórnie klikając przycisk recyrkulacji i wyświetla mi się kod - 07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa -
czy to też może być przyczyną ? gdzie umiejscowiony dokładnie jest ten czujnik ?
Dodatkowo pragnę nadmienić, że gdy na liczniku pokazuje mi między 90/100 st C temperatura płynu chłodniczego, to nagrzewnica nadal jest zimna (dotykałem ją ręką, na forum było napisane, że jakby działa to jej obudowa byłaby ciepła) - oczywiście ustawiłem klimatronik na HI i nawiew na max.
Zastanawia mnie czy nagrzewnica jest zapchana od syfu, czy nie działa - ale skoro czasem zdarza się jej dmuchnąć cieplejszym powietrzem (naprawdę bardzo rzadko i to tylko gdy ustawię w klimatroniku na recyrkulację ).
Proszę o szybką, pomoc, poradę.
Dupa mi odmarza u mnie -25 i zimniej, a tu ogrzewania nie ma.
PS mogą to być zimne luty ? jeśli tak to jak już wymontuję panel , to później bezproblemowo go wepnę na nowo , nie ma z tym żadnej filozofii ? ?
Ostatnio zmieniony 2017-01-07, 21:44 przez bartekszcz, łącznie zmieniany 1 raz.
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
Ty masz problem w Żywcu? Przecież masz pod nosem fachowca z naszego forum. piotrple taki ma nick.
Już szukam namiaru zaraz ci podam
[ Dodano: |7 Sty 2017|, o 22:33 ]
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=12751
Tak go znalazłem a naprawa odbyła się zaraz po moim przyjeździe w sobotę popoludniu:szok:
Dodam że zrobilem ponad 100km w jedną stronę i zrobilbym to ponownie
http://allegro.pl/naprawa-paneli-klimat ... ml#thumb/2
Już szukam namiaru zaraz ci podam
[ Dodano: |7 Sty 2017|, o 22:33 ]
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=12751
Tak go znalazłem a naprawa odbyła się zaraz po moim przyjeździe w sobotę popoludniu:szok:
Dodam że zrobilem ponad 100km w jedną stronę i zrobilbym to ponownie
http://allegro.pl/naprawa-paneli-klimat ... ml#thumb/2
Ostatnio zmieniony 2017-01-07, 22:52 przez burdzio89, łącznie zmieniany 2 razy.
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
- bartekszcz
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-10-10, 23:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żywiec
Dzięki wielkie, w sumie coś mi tam obiło się o uszy, że ktoś w moich okolicach naprawia klimatroniki, dzięki. Najlepiej byłoby jakby w niedzielę też mógł mnie obsłużyć bo jadę wieczorem z powrotem na śląsk i ... nie chcę zamarznąć , ale pewnie będę musiał umówić się w tygodniu, Dzięki wielkie, jeszcze raz. Będę pisał co dalej z moim problemem.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
1.Albo zjebał ci sie zaworek podcisnieniowy otwierający przeplyw ciepłego płynu do nagrzewnicy - zaworek siedzy na przewodach na podszybiu przy nagrzewnicy, może wezyk spadł - zobacz -
2. albo masz zapowietrzony układ przy nagrzewnicy -> trzeba odpowietrzyc - zaworek odkrecasz w palcach a druga osoba gazuje silnikiem aby plyn poleciał ci tym zaworkiem - istrukcje jak to robić sa na forum - zaworek ten tez siedzi na wezach przy nagrzewnicy - obok tego zaworu o ktorym pisze wyżej
3 masz zamuloną nagrzewnice - demontujesz weże zasilajace nagrzewnice - podpinasz wąż gumowy z domu i działasz - płukanie pod ciśnieniem woda - ale w obecnych warunkach hardkorowa robota
ale 1 co odpowietrz nagrzewnice - czasami najprostrze sposoby dają najlepsze efekta
szczerze wątpie aby sterownik klimatronik - coś tu chrzanił - jak nie ma kodów błedów pod vag-comem to jest błedna droga.
2. albo masz zapowietrzony układ przy nagrzewnicy -> trzeba odpowietrzyc - zaworek odkrecasz w palcach a druga osoba gazuje silnikiem aby plyn poleciał ci tym zaworkiem - istrukcje jak to robić sa na forum - zaworek ten tez siedzi na wezach przy nagrzewnicy - obok tego zaworu o ktorym pisze wyżej
3 masz zamuloną nagrzewnice - demontujesz weże zasilajace nagrzewnice - podpinasz wąż gumowy z domu i działasz - płukanie pod ciśnieniem woda - ale w obecnych warunkach hardkorowa robota
ale 1 co odpowietrz nagrzewnice - czasami najprostrze sposoby dają najlepsze efekta
szczerze wątpie aby sterownik klimatronik - coś tu chrzanił - jak nie ma kodów błedów pod vag-comem to jest błedna droga.
Ostatnio zmieniony 2017-01-07, 22:57 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
AEL INSIDE
- bartekszcz
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-10-10, 23:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żywiec
układ odpowietrzałem popuszczałem zaworek przy pracującym silniku, tak jak pisałem, pierwsze słychać było powietrze, potem podszedł płyn. Może nie wystarczająco mocno odpowietrzyłem, jutro będę próbował dalej, poproszę kogoś o depnięcie po gazie może pomoże.Dodek pisze:1.Albo zjebał ci sie zaworek podcisnieniowy otwierający przeplyw ciepłego płynu do nagrzewnicy - zaworek siedzy na przewodach na podszybiu przy nagrzewnicy, może wezyk spadł - zobacz -
2. albo masz zapowietrzony układ przy nagrzewnicy -> trzeba odpowietrzyc - zaworek odkrecasz w palcach a druga osoba gazuje silnikiem aby plyn poleciał ci tym zaworkiem - istrukcje jak to robić sa na forum - zaworek ten tez siedzi na wezach przy nagrzewnicy - obok tego zaworu o ktorym pisze wyżej
3 masz zamuloną nagrzewnice - demontujesz weże zasilajace nagrzewnice - podpinasz wąż gumowy z domu i działasz - płukanie pod ciśnieniem woda - ale w obecnych warunkach hardkorowa robota
ale 1 co odpowietrz nagrzewnice - czasami najprostrze sposoby dają najlepsze efekta
szczerze wątpie aby sterownik klimatronik - coś tu chrzanił - jak nie ma kodów błedów pod vag-comem to jest błedna droga.
Przepłukiwanie nagrzewnicy to tak jak pisałeś hardcore, ewentualnie ten zaworek...
Co do błędów , sprawdziłem je tylko na klimatroniku jak pisałem wyskoczył tylko 07.3.
EDIT:
Co do tego zaworka, na załączonym przez Ciebie filmie słychać jak on syczy, u mnie nic nie słychać po wypięciu wężyka, cisza,również nie zmienia położenia... Czy jeśli on byłby zepsuty, nagrzewnica grzałaby ? obudowa nagrzewnicy powinna być tak czy siak ciepła ?
[ Dodano: |7 Sty 2017|, o 23:04 ]
Żałuję, że tak długo z tym zwlekałem.burdzio89 pisze:Ty masz problem w Żywcu? Przecież masz pod nosem fachowca z naszego forum. piotrple taki ma nick.
Już szukam namiaru zaraz ci podam
[ Dodano: |7 Sty 2017|, o 22:33 ]
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=12751
Tak go znalazłem a naprawa odbyła się zaraz po moim przyjeździe w sobotę popoludniu:szok:
Dodam że zrobilem ponad 100km w jedną stronę i zrobilbym to ponownie
http://allegro.pl/naprawa-paneli-klimat ... ml#thumb/2
Znalazłem to ogłoszenie na olx już daaawno i pomyślałem,a działa słabo bo słabo, ale działa. Było wiele innych ważnych rzeczy do roboty ... A teraz żałuję bo temperatura nie jest ciekawa, a mi tyłek marznie
Ostatnio zmieniony 2017-01-07, 23:08 przez bartekszcz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
sprawdz kody kompem
Aby dobrze odpowietrzyć ja zawsze odkrecam cały zbiorniczek wyrowawczyi unoszę go aby był jak nawyżej oczywiescie płyn w nim zalany jest na full - tj do full kreski i zawsze nagrzewnica jest super odpowietrzona- jc przy odpowietrzaniu musisz mieć obowiązkowo zawsze właczony nawiew na HI !!!!! wtedy otwiera sie ten zaworek podcisnieniowy i płyn zaczyna swobodnie krążyć w nagrzewnicy
Aby dobrze odpowietrzyć ja zawsze odkrecam cały zbiorniczek wyrowawczyi unoszę go aby był jak nawyżej oczywiescie płyn w nim zalany jest na full - tj do full kreski i zawsze nagrzewnica jest super odpowietrzona- jc przy odpowietrzaniu musisz mieć obowiązkowo zawsze właczony nawiew na HI !!!!! wtedy otwiera sie ten zaworek podcisnieniowy i płyn zaczyna swobodnie krążyć w nagrzewnicy
AEL INSIDE
- bartekszcz
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-10-10, 23:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żywiec
Dodek, mówisz o zbiorniczku wyrównawczym z płynem chłodniczym ???
- bartekszcz
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-10-10, 23:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żywiec
hah no dokładniejszej odpowiedzi nie mogłem dostaćDodek pisze:ten mocowany na 3 srubki na srubokret krzyżak
ok dzięki, jutro będę jeszcze z tym kombinował dziś nie chce mi się już marznąć, mam nadzieję że to to, co do tego zaworu to po ściągnięciu wężyka, nic nie syczy tak jak na filmie, nic nie zmienia położenia. tak jakby się zepsuł, już pytałem, ale spytam jeszcze raz.
Jeśli założylibyśmy, że padł akurat on, to czy nagrzewnica byłaby ciepła ? po dotknięciu jej ręką - jej znaczy się jej obudowy, czy wyczułbym jakąś wyższą temperaturę przy nastawie na HI ??
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
Moim zdaniem to silniczki klimatronika, tak jak u mnie było...
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
- bartekszcz
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-10-10, 23:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żywiec
Mogą i być one, nie wykluczam ale ...burdzio89 pisze:Moim zdaniem to silniczki klimatronika, tak jak u mnie było...
Czytałem również, że jeśli powstają zimne luty w klimatroniku to pomimo wyświetlania HI, klimatronik nie przekazuje info i nagrzewnica, nie grzeje powietrza, w sumie na razie to wielkie gdybanie postaram sie jutro coś więcej zrobić, aura nie jest sprzyjająca,a wszystkie plastiki sa tak zmrożone, że boję się, że może mi coś pęknąć przy rozbieraniu
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
Zimne luty to pod
przyciskami temperatury + - lub prędkością nawiewu. Kiedy przyciskasz by zmienić temperature a na ekranie nic sie nie dzieje wtedy wiadomo że trzeba je przelutować.
A kiedy wszysto działa na wyświetlaczu będzie to na 90% silniczek sterujacy klapą zimne-ciepłe.
U Piotrka nie bylem długo nie zostawiłem fortuny a profesjonalnie naprawił mi klime
przyciskami temperatury + - lub prędkością nawiewu. Kiedy przyciskasz by zmienić temperature a na ekranie nic sie nie dzieje wtedy wiadomo że trzeba je przelutować.
A kiedy wszysto działa na wyświetlaczu będzie to na 90% silniczek sterujacy klapą zimne-ciepłe.
U Piotrka nie bylem długo nie zostawiłem fortuny a profesjonalnie naprawił mi klime
Ostatnio zmieniony 2017-01-08, 00:20 przez burdzio89, łącznie zmieniany 1 raz.
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
- bartekszcz
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-10-10, 23:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żywiec
ok, z racji tego że potrzebuję to na już, to pokombinuję jutro, a i tak pewnie będę dzwonić do wspomnianego przez Ciebie Piotrka, dzięki wielkie
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
Nie ma za co Rzadko mi się zdarza żeby chwalić mechanika a ten mnie zadziwił wiedzą
I fachową obsługą ( robi to z zamkniętymi oczami)
I fachową obsługą ( robi to z zamkniętymi oczami)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
- bartekszcz
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2016-10-10, 23:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żywiec
Dziś odpowietrzyłem układ jeszcze raz już tak porządnie i grzeje, może grzeje to za mocno powiedziane, dmucha letnim powietrzem na szybę przy ustawieniu na HI, klapy sterujące ciepło/zimno nie ruszają się w ogóle, silniczek na wyjściu z nagrzewnicy również nie drgnie, ogólnie to jest kilka rzeczy, które wydają się być zepsute/ zapchane. Auto troszkę stało zanim je nabyłem, więc możliwe, że i te elementy są zastane.
Dzwoniłem do Piotrka, mam się umówić we wtorek na wizytę u niego, o ile będzie mieć czas w piątek,to myślę, że już w kolejny weekend będę się cieszyć gorącym nawiewem .
Na razie pozostaje mi jechać na Śląsk z takim nawiewem jaki mam.
Bd pisać co udało się naprawić. Dzięki wielkie.
Dzwoniłem do Piotrka, mam się umówić we wtorek na wizytę u niego, o ile będzie mieć czas w piątek,to myślę, że już w kolejny weekend będę się cieszyć gorącym nawiewem .
Na razie pozostaje mi jechać na Śląsk z takim nawiewem jaki mam.
Bd pisać co udało się naprawić. Dzięki wielkie.