[Q] problem przy hamowaniu prawy tyl

edsoN
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-30, 00:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

[Q] problem przy hamowaniu prawy tyl

Post autor: edsoN »

Witam,
to znowu ja :)
pojawil sie problem przy hamowaniu, ale tylko powyzej 40-50km/h.
Hamujac calym samochodem telepie i ewidentnie to wychodzi z prawego tylu.
Tarcze klocki nowe, wszystko poczyszczone itp. Nie mam kiedy podjechac na warsztat i licze na was :)
przy przyspieszaniu czy skrecaniu wszystko ok takze naped wykluczam...
ktoras tuleja w wachaczu? cos z macpersonem ? dzwieku tez zadnego nie wydaje tylko jakby samochod w turbulencje wpadal
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

edsoN pisze:Tarcze klocki nowe, wszystko poczyszczone itp.
Każdy tak twierdzi a potem wychodzi, że tarcze wypaczone i brudne piasty. Jedyne co by zostawało, to krzywa piasta albo z pozoru prosta ale rozhartowana miejscowo tarcza. Zaciski masz ciasne czy rozklekotane na prowadnicach?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
edsoN
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-30, 00:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

Post autor: edsoN »

ciasne, tam sie wszystko dobrze trzyma.

chyba namierzylem problem bo udalo sie wczesniej z roboty wrocic i pojechalem na stacje diagnostyczna, okazalo sie ze: lewy amor 24% a prawy 18% :| Czyli nie zywe...
tuleje wszystkie cale takze nie zostaje nic jak wymiana amorow

dam znac po wymianie (moze uda sie w tym tyg.) czy to byla ich wina czy jeszcze cos
bedzie dla potomnych :)
edsoN
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-30, 00:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

Post autor: edsoN »

wymiana amorow nie pomogla... jakby jest lepiej ale dalej to samo
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

edsoN, może tarcza nie jest dobrze dokręcona do piasty?
Ostatnio zmieniony 2013-04-30, 19:40 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
edsoN
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-30, 00:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

Post autor: edsoN »

przed wymiana tarcz bylo to samo a tarcza jest przeciez tylko dokrecana przez sruby kola
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Sorry, zasugerowałem się innym autem, bo ostatnio właśnie z tym walczyłem w volviaku i przyczyna tkwiła w problemie jak napisałem wyżej.
edsoN
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-30, 00:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

Post autor: edsoN »

jedyne co zostalo to polos, cala reszta sprawdzona/wymieniona...
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

edsoN, a opony masz 4 takie same? Tzn zużycie ich itd. Mi przy hamowaniu trzepało autem jak miałem już stare i zmęczone kapcie.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

edsoN, miałem podobny problem. Wymiana sworzni przednich wahaczy (znaczy się całe wahacze). O połowę mniejsze drgania. "Telepanie" ustało po zmianie kół na letnie - powód bicie opony (po prostu pojawił się guzek na oponie). Tak jak napisał mati_A6, sprawdź zużycie wszystkich opon, czy jest mniej/więcej takie samo. Później przy hamowaniu ściągało mnie w jedną stronę - powód - stojącą prowadnica hamulca tylnego. Nie zaszkodzi wjechać na szarpaki i sprawdzić dobrze przód.
edsoN
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-30, 00:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

Post autor: edsoN »

z przodu mam wszystko wymienione oprocz amorow i hamulcy :> w pon-wt. bede jeszcze raz wszystko sprawdzal, moze cos sie odkrecilo ?:P

opony przednie mam do wymiany, na tyle siedza calkiem swieze Micheliny

juz mam dosc heh
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

edsoN, to może być powód. Postaraj się założyć 4 takie same najlepiej komplet 4 opon z takim samym zużyciem lub dobrać coś w miarę równego. U mnie trzepało przy hamowaniu silnikiem, przy hamowaniu hamulcem, podczas przyspieszania, jazdy ze stałą prędkością, buczało, huczało i inne dziwności. Założyłem letnie i jak ręką odjął. W quattro nawet różne ciśnienie w oponach będzie mieć znaczenie.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

edsoN, a czy np, po ostrym hamowaniu nie wpadłeś w jakąś kałużę? Powodem takiego drżenia mogą być skrzywione tarcze a nawet i jedna.
edsoN
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-30, 00:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

Post autor: edsoN »

ehh w koncu sie udalo, po kilku krotnym sprawdzeniu i podmianie metoda prob i bledow wyszlo na to ze to wina prowadnic w zaciskach z tylu...

stare wygladaja dobrze itd ale cos z nimi nie tak :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”