Strona 1 z 2

[FWD] Ściąganie na lewą stronę po zrobieniu zbieżności

: 2012-10-04, 09:54
autor: waldemark
Witam,
Właśnie odebrałem auto od mechanika ( wymieniona końcówka drążka lewa, wahacz lewy, gumy na stabilizatorze). Pojechałem na zbieżność i wszystko jest ok niby. Ale podczas jazdy dalej ściąga na lewą stronę jak ściągało przed wymianą i zbieżnością. Sprawdzane były mocowania górne amortyzatorów ( jest ok). Gdzie mogę szukać przyczyny takiego zachowania? Mechanicy twierdzą że wszystko jest ok, sądzę że trzeba ich naprowadzić na problem i będzie prościej ale nie wiem czego teraz się przyczepić. Istnieje możliwość że w jednym kole kończy się łożysko i będzie taki efekt?
Dzięki za sugestie.

: 2012-10-04, 09:57
autor: Dawid2542
waldemark, hmm a koła sprawdzałeś na wyważarce? spróbuj przeżucić prawą na lewą, chyba że masz kierunkowe to przód na tył i wtedy się przejedź,

: 2012-10-04, 10:05
autor: waldemark
Kół nie sprawdzałem, ale podczas jazdy nic nie telepie, kierownica nie rzuca. Ale spróbować można. :)

: 2012-10-04, 11:20
autor: ryba80
Sprawdź czy podczas przyspieszania i puszczania gazu jest tak samo. Miałem kiedyś podobny problem i okazało się że były zużyte tuleje pod ławą (sankami), po odkręceniu osłony silnika było widać na szarpakach jak wszystko tańczy.

: 2012-10-04, 13:27
autor: GTR34
Najpierw zacznij od kół, najlepiej przemień tylne koła na przód. Dopiero po tym jak dalej będzie źle, będziemy szukać problemu gdzie indziej..

: 2012-10-04, 14:13
autor: Casian
U mnie tez ten sam problem jest.. Wymieniłem zawieszenie z przodu bez rezultatu. Założyłem nowe opony i łozysko bez zmian, opony wyważone, zbieżność ustawiona... Brak reakcji, ściąga na lewo.. Ale mam luz na maglownicy.. myślałem że to jest właśnie przyczyna. Ale przeczytałem o tych tulejach na sankach a tego nie spr.. Tylko nie bardzo wiem jak jak to wykonać " Sprawdź czy podczas przyspieszania i puszczania gazu jest tak samo" .. Mam przez to rozumieć że przyśpieszam , puszcza kiere, i spr czy ściąga.. .. Puszczam gaz, lecę na obrotach i kontroluje czy jest tak samo ? Dobrze myślę ? Czy autor miał co innego na myśli ? A jeżeli ściągałoby w dwóch wariantach to co wtedy ? na trzepaki i spr te tuleje czy inaczej można je skontrolować ?

: 2012-10-04, 14:56
autor: przemoprzem
Haha, właśnie to samo przerabiam u siebie :). U mnie auto leci w prawo.

Co zrobione:
- wymiana wybitego drążka kierownicy lewego
- wymiana gum drążka stabilizatora przedniego

- po wymianie gum stabilizatora mechanik dał ciała i nie ustawił chyba zbieżności opony przycięło od wewnątrz.
- Pojechałem na stację diagnostyczną, na kontrolę zbieżności to było +20 - wynik sporo poza skalą, na trzepaczce amortyzatory przód jak pamiętam 65% oraz 74%, ale nie pamiętam która strona ile, fakt auto deczko się buja przodem, choć nie mam doświadczenia z innym audi 100 więc nie wiem czy to nie jest standard, że auto płynie jak ponton :)
- podniósł auto za sanki, tak żeby przód był w powietrzu - zero luzów.
- zrobiona zbieżność (+3 ok jak dobrze pamiętam)
- kąt pochylenia koła w normie

- byłem drugi raz na stacji diagnostycznej, drugi inny diagnosta nie stwierdzili żadnych luzów, łożyska amortyzatorów w normie

- pojechałem do znajomego wulkanizatora, sprawdził wyważenie opon - na jednej trzeba było sporo dołożyć, zamienił stronami koła - opony kierunkowe, więc de facto ścięcie znowu było od wewnątrz.

W każdym razie jak auto leciało w prawo tak leci. Jak puszczę gaz - mam automat - to od razu auto idzie w prawo, cały czas muszę kontrować kierownicę w lewo. Dziś chyba pojadę do znajomego na podnośnik kolumnowy żeby sanki były zluzowane - bo chyba jedynie to mi zostało. Faktycznie czasem czuć jak auto przodem chodzi tak w prawo-lewo, normalnie jakby ktoś pod kątem prostym pchał auto z boku.

: 2012-10-04, 15:27
autor: various
Panowie ja mam pełną geometrię zrobioną ale opony nierówno starte i nic się z tym nie zrobi :)

: 2012-10-04, 16:40
autor: J.A.G
various pisze:nic się z tym nie zrobi
Zrobi, wymień tuleje sanek, te z przodu i te z tyłu, wybite wpływają znacznie na "lizanie" opon.
Bez szarpaków na stacji ciężko wyczaić że są wybite, ostatnio zauważyłem że zlizało mi oponę, robiąc przegląd wlazłem z chłopem do kanału i jedna z tych przednich latała jak samolot. Tuleje są już wymienione, ponownie zrobię geometrię na dniach i jestem pewny że przestanie zjadać opony, już nie ciąga tak na koleinach jak wcześniej.

: 2012-10-04, 16:48
autor: various
J.A.G, przy okazji poszarpię, ale zlizanie opon wynika raczej z geometrii (a raczej jej braku), na której auto cały czas jeździło ;)

: 2012-10-04, 18:55
autor: J.A.G
Zgadza się, zła geometria zjada opony i właśnie gdy te tuleje są wybite, w trakcie jazdy masz "bujanie" całą geometrią koła mimo najlepszego ustawienia w warsztacie, szczególnie na koleinach bo wtedy są mocno naciągane te tulejki w ławie/sankach.

: 2012-10-04, 20:52
autor: przemoprzem
No właśnie ja mam sporą jazdę w koleinach. Kierownica jest jakby wyrywana, niby opony 205, ale nie chce mi się wierzyć, żeby audi zrobiło tak kiepskie przednie zawieszenie. Jak zdiagnozować te tuleje - byłem na diagnostyce i nic, dziś byłem u kolesia co robił tuleje i się zarzeka, że tuleje sanek dobre....

Jeśli chodzi o samodzielną wymianę - tylne te poduszki to podobno można z podnośnika, ale przednie tuleje trzeba wprasować - czyli sanki do wyjęcia?

: 2012-10-04, 22:25
autor: msk
Mnie dla odmiany raz w lewo, raz w prawo... Ale te sanki 'mię' zainteresowały. Przegląd mam za miesiąc to zwrócę uwagę żeby mi i to sprawdzili.

Po za tym mnie po szarpakach powiedzieli że mam minimalny luz na sworzniu od dolnego wahacza i to po złożeniu z i tak dużą tolerancją kąta pochylenia koła może się składać na ściąganie. Czyżby mnie 'oszukaly' ? Bo ponton to muszę zrzucić niestety na oponę 225 :-P

--edt--
W sumie opon to mnie w ogóle nie zjada :|

: 2012-10-05, 07:36
autor: Dawid2542
ja jak miałem tuleje wywalone to podczas ruszania czyli... jedynka, puszczam sprzęgło, głosne stuk ( przesunięcie sie sanek do przodu) i dopiero samochód rusza, po puszczeniu gazu znowu głośny stuk , czyli sanie mi latały przód i tył, po dźwignięciu samochodu lewarkiem sanie zostały z motorem na zoli :mrgreen:

: 2012-10-05, 08:00
autor: wolfik0
U mnie był ten sam efekt podczas ruszania czy najechania na jakiś krawężnik - stuk :-P