[Q] Pływa / ciąga na nierównościach
- pawellike
- Mechanik
- Posty: 146
- Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sobolew
[Q] Pływa / ciąga na nierównościach
Wsadziłem w zawieszenie 600zł i mało mu... Wymieniłem obydwa wahacze górne z tyłu, kompletne McPhersony z przodu, ustawiłem zbieżność kół, wymieniłem przewody hamulcowe przód (od pompy abs do zacisków) i JEST COŚ ŹLE.
Otóż, winy szukam teraz w przednim zawieszeniu. Samochód ciężko utrzymać w linii prostej na jezdni. Wystarczy delikatna nierówność i auto ściąga na prawo bądź lewo. Gdy jadę na wstecznym i skręcę kolami, to coś stuknie porządnie. Mechanicy nie znaleźli żadnych luzów. HELP
Otóż, winy szukam teraz w przednim zawieszeniu. Samochód ciężko utrzymać w linii prostej na jezdni. Wystarczy delikatna nierówność i auto ściąga na prawo bądź lewo. Gdy jadę na wstecznym i skręcę kolami, to coś stuknie porządnie. Mechanicy nie znaleźli żadnych luzów. HELP
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez pawellike, łącznie zmieniany 4 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
pawellike, czy przy ustawianiu zbierznosci sprawdzono ci rowniez czy auto nie jest 4ro sladem?czy kola nie sa poprzesuwane wzgledem siebie?
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- pawellike
- Mechanik
- Posty: 146
- Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sobolew
Oczywiście, sam kazalem aby mechanik to sprawdził. Powiedział nawet, ze z ustawieniem zbieżności nie było problemów. (a i tak skasował na 120zł).Butterbean pisze:pawellike, czy przy ustawianiu zbierznosci sprawdzono ci rowniez czy auto nie jest 4ro sladem?czy kola nie sa poprzesuwane wzgledem siebie?
Felgi mam proste wszystkie, a opony to już parę razy zmieniałem i wraz jest tak samo.
Skąd mogą dochodzić stuki w przednim zawieszeniu, tak jak napisalem w 1-ym poście?
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Wymieniałeś samą kolumnę/zwrotnicę czy też amortyzator? Amortyzator może mieć duży luz na tłoku ale sprawność tłumienia może być ok.
Słyszałem też o przypadkach wybicia się gniazda sworznia wahacza w zwrotnicy (gdy słabo kiedyś był dokręcony sworzeń).
Trzeci sprawca to przekładnia, są na niej albo luzy albo duże przecieki wewnętrzne co zmniejsza precyzję kierowania i siłę wspomagania.
Słyszałem też o przypadkach wybicia się gniazda sworznia wahacza w zwrotnicy (gdy słabo kiedyś był dokręcony sworzeń).
Trzeci sprawca to przekładnia, są na niej albo luzy albo duże przecieki wewnętrzne co zmniejsza precyzję kierowania i siłę wspomagania.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Przemilczę... może ściągać po puszczeniu kiery w którąś stronę ale nie ciągać po drodze w prawo i lewo. Te stuknięcie to może niedokręcony wahacz do sanek/poduszek sanek miałem to samo, dokręciłem porządnie i przestało stukać.lipton pisze:moim zdaniem to jest normalne
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
W jaki sposób Panowie mechanicy zdiagnozowali brak luzów w zawieszeniu? Szarpaki czy wzrokowo? Czy po zmianie amorów i czego tam jeszcze objawy się nasiliły czy zmniejszyły? Jak długo masz taką dolegliwość? - było dobrze i się raptem stało czy jest tak odkąd pamiętasz?
Powiedz mi co się dzieje jak skręcisz mocno kołami i jedziesz po łuku? Przyczyn może być bardzo wiele, jedno jest pewne tak być nie może.
Powiedz mi co się dzieje jak skręcisz mocno kołami i jedziesz po łuku? Przyczyn może być bardzo wiele, jedno jest pewne tak być nie może.
Ostatnio zmieniony 2011-07-23, 17:08 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawellike
- Mechanik
- Posty: 146
- Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sobolew
Mechanicy sprawdzili zawieszenie metodą organoleptyczną, tj. na podnośniku, łapką poruszali kolejne elementy zawieszenia. Wymieniłem kompletny mcpherson wraz z amortyzatorem i jest bez zmian. Jezdzi się nim identycznie jak przed naprawą zawieszenia. Gdy skręce kołami w prawo/lewo i dodaję gazu, to nic nie słychać (czyli nie przegub). Dziwny dżwięk, jakby jakieś łączniki nie wiem...stabilizatora?
Aha i jeszcze jedno co zauważylem.Otóż strasznie na zakrętach auto wychyla się na boki i czlowiek ma wrażenie że go wysadza z fotela. Wina amortyzatorów? Czy czegoś więcej? Dodam, ze tylne klasyfikują sie do wymiany, bo autko na wertepach się buja gora dół jak łajba na morzu
Aha i jeszcze jedno co zauważylem.Otóż strasznie na zakrętach auto wychyla się na boki i czlowiek ma wrażenie że go wysadza z fotela. Wina amortyzatorów? Czy czegoś więcej? Dodam, ze tylne klasyfikują sie do wymiany, bo autko na wertepach się buja gora dół jak łajba na morzu