[100 c4]wahacze przednie

Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Co sie może stać, albo na co może źle wpłynąć jeżeli byśmy podkładki przy gumach stabilizatora wyklepali na płasko ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

JA tak jeżdże już dawno i nie ma problemów. Tylko nie wyklepałem ich na płasko całkiem :ok:
Tylko po takiej operacji zbierzność musiałem ustawiać bo koło poszło do przodu względem auta :roll:
160+PS
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Panowie mam te gumy co końcówka stabilizatora w nie wchodzi do wymiany o ktorych juz tu byla mowa, i niby diagnosta nic nie mowil o calych wahaczach, ale tak sie zastanawiam ze moze by od razu cale wahacze wymienic?
Wytlumaczcie mi jak człowiekowi, który nigdy nic sam przy zawieszeniu nie robił, jak rozpoznać luzy wahaczy u nas?
Jestem w stanie samodzielnie te gumy wymienić? Posiadam jakieś tam zdolności manualne, ale właśnie sam przy zawieszeniu nigdy nie robiłem.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dasz radę, może okazać się potrzebna pomoc drugiej osoby żeby naciągnąć odpowiednio stabilizator, bo zapewne będziesz ponosił jedną str na raz. Jak wyjmiesz wahacz, to od razu zobaczysz czy jest luz na nim. Tak bez demontażu tez da się wybadać.
W/g moich obserwacji sworzeń wahacza jeśli ma całą nieuszkodzoną gumę osłaniającą, to jest ciasny i nic mu nie dolega, tuleja wahacza ta od wewnątrz jeśli jest wybita, od razu widać gołym okiem że popękana.
Grzesiek pisze:niby diagnosta nic nie mowil o calych wahaczach, ale tak sie zastanawiam ze moze by od razu cale wahacze wymienic?
Wiesz, to co diagnosta czasami wyłapie jest błędne a to co czasami nie wyłapie i twierdzi że jest ok, faktycznie jest do wymiany, zależy od człowieka. Weź pod uwagę że może ma rację, po co ci wymiana całego wahacza, gumy stab LMO kosztują ok 20zł/szt więc x4 to 80zł, wahacz LMO to już ponad 300zł ale za szt... TRW jeszcze za ok 250zł znajdziesz, inne niż TRW, LMO w/g mnie to "surowiec wtórny" po 50tyś.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
AutoShop
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-01-13, 14:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: AutoShop »

Na stacji diagnostycznej tak to już jest. Ja też jak prosiłem diagnostę żeby sprawdził co mi lekko puka to mówi że wsio ok. I weź tu się dogadaj ;)
Co do wahaczy to TRW 255zł ale OPTIMAL za 170zł . W promocji jest teraz DELPHI 212zł

Pozdrawiam,
Waldemar
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Panowie czy któryś z Was coś takiego testował http://moto.allegro.pl/wahacz-wahacze-a ... 70547.html
Warto czy lepiej odpuścić sobie temat?
Ostatnio zmieniony 2013-02-21, 09:18 przez tomi308, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Odpuść temat..
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Zdecydowanie odpuść. Swoje łożyska reklamują jako bardziej wytrzymałe i przeznaczone do sportowej jazdy, dla mnie one w poprzedniej B3 padły po 6-mcach normalnego użytkowania "sportowego" 1.9D :-D
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

Odpuściłem.Udało mi się kupić Lemfordera w dobrej cenie.Mam nadzieję że wytrzyma nasze drogi.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Nie oczekuj cudów :D
160+PS
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Jeśli chodzi o poduszki amortyzatorów to dla lemfordera robi je corteco - pewnie tutaj tulejki też są corteco. Poduszki dwa razy tańsze corteco niż lemforder. Wahaczy niestety nie robią. Znajomy do peugeota 206 kupił jakiś tani zestaw wahaczy - plastelina dosłownie, auto pływało niesamowicie, po tygodniu zregenerował stare.

Te hans prajs, oriinal imperial itp to są buble na handel, żeby handlarz mógł napisać, że nowe zawieszenie itp.
Ostatnio zmieniony 2013-02-23, 10:15 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Hincó pisze:Nie oczekuj cudów :D
Mówisz o LMO? Znajdź coś lepszego... To jest producent części OE do wielu marek na świecie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Sorry ale mam lmo i mimo ze zrobilem na nich 40tys to od 5 tys maja luzy. Wczesniej mialem febi czy trw i jak byly nowe wrzucilem im kalamitki i smarowalem od czasu do czasami i wytrzymaly tyle samo. Teraz do lmo zaloze kalamitki i moze bedzie lepiej...
A np w rodziców a4 na zawiasie lmo od tego samego sprzedawcy jeżdzi juz 80-90tys 5lat i jest git... Tylko ze tam jest 1,6 i lekkie sandały...
Lmo sa najlepsze wg mnie ale w moim przypadku załozenie ich nie oznacza konca problemow z zawiasem...
Bo co im przyznac moge to to ze oslonki sworzni nie pekaja jak u konkurencji ale co z tego jak sworzen chwyta luz... :E
A po zakupie auta kupilem cos jak dachstein to poduszki momentalnie sie zerwały a sworznie miały pół milimetra mniejsza średnice przez co wybiły otwory w zwrotnicy i musiałem je zmieniać...

Jag, tak czy siak potwierdzam ze lepszego od lmo nie miałem :ok:
A testowal ktos meyle?
Ostatnio zmieniony 2013-02-23, 11:55 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
160+PS
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

na Febi zrobiłem 50tys, jak zaczęło się trochę luźniej robić wymieniłem same tuleje i u mnie pojeżdżą jeszcze trochę

może też zależy to od tego w jakim stanie są drogi.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

ja testuje teraz.. i po 2 latach sa na śmietnik.. I właśnie chciałem kupić LMO a tu taka historia..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze”