[FWD] Servotronic
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
ok tłumacze setki z servotronicem miały sterownik w nogach pasażera nad tunelem grzania nóg w A6 zmieniono w przekaźnik na podszybiu taki jak znalazłeś
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Dziś udało sie odpalić samochód, i mam servotronic Ale nie działa Zostaje na max wspomaganiu cały czas co wiadomo podczas jazdy jest nie fajne. Po wyjęciu przekaźnika zaczyna chodzić toporniej czyli magiel i zawór ok. Czyli wina sterownika/przekaźnika lub nie dostaje sygnału z zegarów. I tak jak sprawdzić sygnał prędkości? I czy dobrze kminie jak sprawdzić sterownik czyli podpiąć zasilenie pod +12 mase i +12 po stacyjce, i jak podam +12 pod pin sygnału prędkości to na pinach idących do magla powinno pojawić się napięcie?
[ Dodano: 2014-02-11, 15:31 ]
Nikt nie wie jak to sprawdzić? Szkoda wywalić kasy na darmo na nowy koszt 520zł.. Opcje są dwie albo nie dostaje sygnału prędkości albo nie przetwarza go bo coś sie upaliło w środku bo jak jest włożony ma max wspomaganie, jak sie wyjmie utwardza sie jak przy dwóch pakach także lipa Z tym że tempomat bierze sygnał z tego samego miejsca czy jak? CZy w kostce licznika są oddzielne piny na servo i tempo i jest zimny lut na servo? Tempo działa
[ Dodano: 2014-02-11, 15:31 ]
Nikt nie wie jak to sprawdzić? Szkoda wywalić kasy na darmo na nowy koszt 520zł.. Opcje są dwie albo nie dostaje sygnału prędkości albo nie przetwarza go bo coś sie upaliło w środku bo jak jest włożony ma max wspomaganie, jak sie wyjmie utwardza sie jak przy dwóch pakach także lipa Z tym że tempomat bierze sygnał z tego samego miejsca czy jak? CZy w kostce licznika są oddzielne piny na servo i tempo i jest zimny lut na servo? Tempo działa
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Posiedzialem dziś z mojej miernikiem. Sygnal vss dochodzi do przekaznika podczas krecenia kolem skacze 10v albo 0.8v z tym ze dobrze czy zle? Gdzies czytalemm ze powinno byc albo 0 albo 5v.. a na postoju 12.. w kazdym razie jakis sygan dochodzi takze modul padl.. Da sie go jakos sprawdzic? I czy o odejda inne np z c5 czy nie ma szans? Z numerem 4a0907307a ciezko znalesc. . Za to 4d0907307a jest sporo na alle.. narazie go wyciągnąłem calkiem na parkingu będzie ciężej za to w drodze normalnie wreszcie. .
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Temat ogarnięty, zostawiam coś dla potomnych
Servo u mnie jednak działa, lecz wspomaganie jest i tak zbyt silne, nie zamyka zaworu nigdy na zero dlatego założyłem przełącznik odcinający zawór
Ale tak jak ktoś też będzie chciał sobie sprawdzić to i owo
Przekaźnik
pin 31 masa
pin 15 +12 po zapłonie
pin oznaczony V - sygnał prędkości
w1 i w2 kable do zaworu w maglu, w1+, w2-
I tak sygnał prędkości jest prostokątny do sprawdzenia wartości potrzebny oscyloskop, żeby aby sprawdzić czy w ogóle jest styka miernik, sygnał podczas kręcenia kołem będzie latał u mnie zmieniało sie 10v lub 0,8v.
Dalej przekaźnik ma wbudowany procesor zamieniający sygnał impulsowy na nisko napięciowe sterowanie zaworkiem które odbywa sie przez zmianę natężenia, i tu nie wiem czy dla nas podobne wartości będą ale na forum jaguara podawali że na postoju jest to max 854mA a podczas jazdy min 15mA czyli jak sie max utwardzi. U siebie w mierniku miałem niestety max do 200mA także nie mogłem sprawdzić lecz na postoju było koło 6v, a ze wzrostem prędkości malało także ok
Servo u mnie jednak działa, lecz wspomaganie jest i tak zbyt silne, nie zamyka zaworu nigdy na zero dlatego założyłem przełącznik odcinający zawór
Ale tak jak ktoś też będzie chciał sobie sprawdzić to i owo
Przekaźnik
pin 31 masa
pin 15 +12 po zapłonie
pin oznaczony V - sygnał prędkości
w1 i w2 kable do zaworu w maglu, w1+, w2-
I tak sygnał prędkości jest prostokątny do sprawdzenia wartości potrzebny oscyloskop, żeby aby sprawdzić czy w ogóle jest styka miernik, sygnał podczas kręcenia kołem będzie latał u mnie zmieniało sie 10v lub 0,8v.
Dalej przekaźnik ma wbudowany procesor zamieniający sygnał impulsowy na nisko napięciowe sterowanie zaworkiem które odbywa sie przez zmianę natężenia, i tu nie wiem czy dla nas podobne wartości będą ale na forum jaguara podawali że na postoju jest to max 854mA a podczas jazdy min 15mA czyli jak sie max utwardzi. U siebie w mierniku miałem niestety max do 200mA także nie mogłem sprawdzić lecz na postoju było koło 6v, a ze wzrostem prędkości malało także ok