[Q] AAN cieknąca pompa dwusekcyjna wspomagania

Awatar użytkownika
fuso
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Capital-G

[Q] AAN cieknąca pompa dwusekcyjna wspomagania

Post autor: fuso »

witam

Od dwóch miesięcy borykam się z problemem cieknącej pompy dwusekcyjnej , płyn ucieka pompa się zapowietrza i wspomaganie hebli nie działa jak należy

pompa cieknie na zaślepce

Obrazek

i każdy wymieniony oring po wyjęciiu wygląda tak samo

Obrazek

przedyskutowałem sprawę ze znajomym zajmującym się hydrauliką siłową i podpowiedział mi żebym złożył to na miedzi, miedź polepszyła wspomaganie (nie zapowietrza się układ) i nie wyświetla mi już błędu wspomagania hebli ale płyn nadal ucieka :(

więc wpadłem na pomysł żeby spuścić olej z układu odtłuścić gwint i oprócz miedzi uszczelnić tą zaślepkę na gwincie klejem
i tu pytanie czy ktoś już taki patent stosował i czy zdało egzamin , czy może jest jakaś opcja której nie wziąłem pod uwagę

z góry dzięki za pomoc
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

fuso, u mnie ten wyciek był zwiastunem końca żywota pompy. Oryginalnie pod zaślepką jest podkładka miedziana i dalej oring. Możesz spróbować z klejem do gwintów ale długiego życia nie wróżę temu rozwiązaniu.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kiedyś na AKP koleś miał podobny problem, nie wiem czy mu się pompa skończyła ostatecznie ale znalazł jakiś o-ring który trzymał, tzn zrobili mu na zamówienie pod wymiar w jakiejś firmie w PL.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

W ASO dostępne były kiedyś ori zestawy naprawcze razem z tą śrubą "+", możesz spytać, czy jeszcze mają...
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Niby są pod nr 026145541 korek + oring ale dla tego łepka na AKP wywalało i te z ASO. Może być że u ciebie będzie podobnie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Wywalanie oringu ma swój powód typu niedrożność w układzie i sekcja tłoczkowa sobie nabija ciśnienie (a potrafi wygenerować SPORE) i najsłabszy element układanki poddaje się.
Mając opróżniony układ z płynu sprawdź na pompie stan śruby mocującej przewód pompa <-> akumulator. Pełni ona rolę dławika i BYĆ MOŻE jest przytkany czymś, dalej to już tylko zawór zwrotny w akumulatorze ciśnienia :roll: ...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dławik jest w przewodzie do gruszki ale fakt, śruba może za to odpowiadać, bo ma filtr w postaci sitka, jak się przytkało syfem to będzie tak jak Krzysiek pisze.
A czy przypadkiem w samej pompie w sekcji hebli nie ma zaworu przelewowego jak na wspomagania? Może on się zawiesił i wywala oring.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, mam ori przewód i nie ma w nim dławika, śruba drążona ma tak dobrane średnice otworów, że to ona pełni rolę dławika przepływu. W razie "W" mogę zrobić przekrój przewodu pompa <-> gruszka i zestawić z śrubo dławikiem :-).
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To dlaczego po zakuciu nowego przewodu na starych końcówkach metalowych i śrubach cykała mi pompa/przewód? Na 100% jest w nim dławik. Tak samo przewód do wsp kier ma w połowie dławik. Mi patafiany nie wstawiły w zakuty przewód tego dławika i cykało a stary przewód znikł w śmietniku.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, gruszka cykała bo na moje przepływ był za duży, ale mówię Cie Jacek, ori przewód i dławika nie mam :/. Co ciekawe przewód pompa <-> magiel zakuwałem też i też dławika nie było, i prawie z łapami do zakuwacza wystartowałem, że mi dławik zwinął na co pokazał mi stary przewód :oops: ...

Co ciekawe mało kto zna parametry/wymiary tego dławika, są przecież fanatycy co chcą mieć wszystko jak w ori. Jak przestanie lać deszcz to ruszę do warsztatu oblookać ten przewód.
Awatar użytkownika
fuso
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2012-10-27, 11:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Capital-G

Post autor: fuso »

ok czyli na poczatek musze rozebrac caly uklad bo z tego co piszecie to wcale nie w pompie musi byc przyczyna wywalania tego oringa
[ |8 \\S4=( ( )( )( ) )===// 8| ]
AUDI 100 C4 S4 (AAN) Turbo Quattro
Franky Garage
" don't break late , break less ! "
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

fuso pisze:wcale nie w pompie musi byc przyczyna wywalania tego oringa
Dokładnie.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

to teraz ja mam takie pytanie. Smuto mi się dziś z rana zrobiło, kiedy kierownica chodziła jak bez wspomagania - po przejechaniu kilku km chodziła normalnie ale ciężej niż dotychczas. Do dodatkowo takimi skokami. Wcześniej mogłem kręcić paluszkiem. Czy ktoś może powiedzieć co tym razem dolega mojej niuni i czego zwiastunem jest objaw?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Olej hydrauliczny wymieniałeś kiedyś? Może syf jakiś kiedyś wpadł i dostał się teraz do rozdzielacza i blokuje przepływ albo pompa ma dość.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

okazuje się że magiel dał dupy, cieknie i płynu ubywa. Stoję przed dylematem - oddać do regeneracji czy kupić zestaw naprawczy i dać swojemu mechanikowi (ma doświadczenie) w regeneracji, ale jeśli dla przykładu trzpień będzie miał wżerki to sobie nie poradzi.
Czy ktoś ma doświadczenie z zestawami naprawczymi? który lepszy/gorszy?
Czy przy serwotronicu potrzebuje jeszcze jakieś uszczelki dodatkowe?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”