[ALL] Kasowanie luzu na przekładni
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
[ALL] Kasowanie luzu na przekładni
Witam, potrzebuje informacji, co robi ta magiczna śruba ( u mnie zielona i plastikowa) na przekładni kierowniczej-pod serwem. Stukało mi czasami coś jakby w okolicach kół. Na postoju na wyłączonym silniku to już wogóle każda zmiana kręcenia kierownicą to stuk. Podczas jazdy chyba też przekładni. Dzis z ciekawości dokręciłem o ok 1/3 obrotu to śrube-jak niektórzy pisali i szok. Zero stuków! Ale jeszcz większy szok jak się przejechałem-wspomaganie działa znacznie lżej!!! Ktoś mi wyjaśni co robi ta śruba? Nie zwiększa ciśnienia na listwie czy co? Dodatkowo jak odpaliłem chyba słychać było lekki uślizg paska micro-v ale jest do wymiany-swoje przelatał. Dlatego pytam bo nie chce pompy zajechać... Co ciekawe kierownica wraca do położenia 'na wprost' niewiele wolniej- ale jeszcze się temu przyglądnę..
Edit:
Minimalnie cofnąłem śrubę że na wyłączonym silniku czasami stuknie. Pasek chyba nie z tego powodu piszczał minimalnie. Ale pompa nie jest słyszalna przy skręcaniu na postoju jak wcześniej, ktoś mi to wyjaśni? Jak to jest zbudowane?
Olej wymieniany ostatnio 3 razy bo podejrzane było buczenie pompy(a to były klocki)- więc oleju wymieniał nie będę
Edit:
Minimalnie cofnąłem śrubę że na wyłączonym silniku czasami stuknie. Pasek chyba nie z tego powodu piszczał minimalnie. Ale pompa nie jest słyszalna przy skręcaniu na postoju jak wcześniej, ktoś mi to wyjaśni? Jak to jest zbudowane?
Olej wymieniany ostatnio 3 razy bo podejrzane było buczenie pompy(a to były klocki)- więc oleju wymieniał nie będę
Ostatnio zmieniony 2011-08-15, 12:22 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
160+PS
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ta śruba rzeczywiście może skasować delikatny luz (tylko delikatny). Dociska ona listwę przekładni do koła zębatego kolumny kierowniczej/rozdzielacza. Dokręcać należy ją właśnie małymi skokami, co ok 20 stopni i sprawdzać siłę wspomagania wracanie koła kierownicy do wyprostu i owe stuki.
W tym wszystkim należy znaleźć kompromis, bo przeważnie by w ogóle nie stukało, trzeba mocno dokręcić co prowadzi do uszkodzenia uszczelnień i pierścieni teflonowych w przekładni. Jeśli po jeździe próbnej wszystko jest ok a pompa nie pracuje głośniej to możesz tak zostawić (lepiej by lekko stukało na zgaszonym silniku).
W tym wszystkim należy znaleźć kompromis, bo przeważnie by w ogóle nie stukało, trzeba mocno dokręcić co prowadzi do uszkodzenia uszczelnień i pierścieni teflonowych w przekładni. Jeśli po jeździe próbnej wszystko jest ok a pompa nie pracuje głośniej to możesz tak zostawić (lepiej by lekko stukało na zgaszonym silniku).
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
No właśnie teraz lekko stuka przy skręcaniu na postoju na wyłączonym silniku. Po zapaleniu zero. Auto lepiej się prowadzi, pompa ucichła... nic tylko czekać na wyciek mówisz? Odbija jak wcześniej, albo prawie tak samo... zostawić tak? Albo u mnie śruba się wykręciła-co jest niemożliwe, albo luz był spory i tak go skasowałem na amen, oby tylko magiel nie popełnił sepuku od nadmiaru szczęścia...
160+PS
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie popadaj w histerię nic ci nie pocieknie. Jeśli nie przesadziłeś i dokręciłeś tylko 1/3 obr. to jest OK. Skoro są same plusy i na zgaszonym lekko postukuje to znalazłeś kompromis.
Śruba sama się nie wykręca, jest na stożkowym gwincie co zabezpiecza przed wykręcaniem. Sprawa jest prosta, z czasem elementy się zużywają-teflony, listwa koło zębate itp, stąd powstający luz.
Dużo ludzi nie wie o tej śrubie i nie rusza jej, co po min. 14 latach uważam za błąd (chyba że nic się nie dzieje).
Jednak tak jak pisałem, nie należy jej nadużywać, bo mocno wyrobionej przekładni nie wyregulujesz tą śrubą, tylko więcej szkody można narobić.
Śruba sama się nie wykręca, jest na stożkowym gwincie co zabezpiecza przed wykręcaniem. Sprawa jest prosta, z czasem elementy się zużywają-teflony, listwa koło zębate itp, stąd powstający luz.
Dużo ludzi nie wie o tej śrubie i nie rusza jej, co po min. 14 latach uważam za błąd (chyba że nic się nie dzieje).
Jednak tak jak pisałem, nie należy jej nadużywać, bo mocno wyrobionej przekładni nie wyregulujesz tą śrubą, tylko więcej szkody można narobić.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=27459
J.A.G przedstawił tam odpowiednią fotke. Generalnie trzeba było się pochylić żeby zobaczyć śrubke pod serwem, jest zielona-wymacasz napewno Klucz 10 oczkowy najlepiej
J.A.G przedstawił tam odpowiednią fotke. Generalnie trzeba było się pochylić żeby zobaczyć śrubke pod serwem, jest zielona-wymacasz napewno Klucz 10 oczkowy najlepiej
160+PS
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
ciekawa sprawa z tą śrubą. U mnie też lekkie uderzenie jest w prawym kole przy skręcaniu w miejscu i myślałem, że to drążek a może to właśnie coś tą śrubką można wyregulować.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Byłem przypadkowo na diagnostyce z ciekawości co tam słychać i znajomy podniósł auto (podejrzewa rozwalone łożysko kolumny) i stwierdził że ciężko kręci się kołami(na podniesionym aucie), powiedział żeby sprawić czy to kolumna czy maglownica daje taki opór.. Martwić się czy tak ma być ? Spokojnie można poruszyć kołami na podniesionym aucie... Ale łożyska musze wymienić co mi się nie uśmiecha-rozpinanie wahacza
160+PS
-
- Mechanik
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle