Strona 3 z 3

: 2016-04-11, 19:58
autor: Grzesiek_Cichy
Dworek, panewka. Zanim oddasz do regeneracji to zapytam czy płyn zmieniałeś?

: 2016-04-11, 20:12
autor: highzim
Moja pompa też buczała, wspomaganie działało elegancko może 10-15s po odpaleniu na zimnym później już nie. Pompę kupiłem nową od Grzesiek_Cichy, polecam też założyć filterek na wężu powrotnym bo stara pompa wywala opiłki w maglownice i o ile jej to nawet nie przeszkadza to dla bezpieczeństwa żeby nie ubić nowej pompy. Przy zmianie warto po założeniu pompy do silnika i przed założeniem węży i paska wlać płynu zarówno na jej wyjściu i wejściu, i pokręcić nią ręką delikatnie żeby nie odpalić jej na sucho. Później oczywiście odpowietrzanie i można odpalić silnik.

: 2016-04-12, 00:30
autor: Dworek
Płyn zmieniłem z zielonego na czerwony 5,5 roku temu, jak wymieniałem maglownicę - zamontowałem taką z V8, a że tam był płyn czerwony, to zalałem wsio czerwonym. Teraz magla regenerowałem minioną jesienią i zmieniłem znowu na zielony.
highzim, jak założyć ten filterek?

: 2016-04-12, 08:43
autor: highzim
Filterek kupisz na bodajże 12mm w każdym sklepie motoryzacyjnym. Założyć go trzeva na wąż powrotny który ma ok 50cm, idzie z chłodnicy płynu ( tej pozaginanej rurki ) do zbiornika. Ja taki z filtrona kupiłem w sklepie moto. Jeszcze go nie zamontowalem bo nie złożyłem silnika :P

: 2016-04-12, 14:56
autor: Grzesiek_Cichy
Dworek, układ wspomagania koniecznie zalewasz mineralnym zielonym płynem febi. Żaden żółty czy czerwony syntetyczny bo wykończysz i pompę i magiel....na oznaczeniu zbiorniczka nawet masz opis jaki olej( korek podpowiada kolor płynu) i napis "Mineral" po zalaniu całego układu z płukaniem warto podnieść cały przód na "kobyłki" i kręcisz od lewej do prawej po kilka razy ubytek uzupełniasz. Odpowietrzanie robi się na wyłączonej pompie i na nieobciążonym przodzie.

: 2016-04-12, 14:59
autor: Dworek
Taki sam, jak do gazu?

Grześku, płyn zmieniłem z zielonego na czerwony, bo zmieniałem magiel, który w V8 chodził na czerwonym płynie. Teraz magla zregenerowałem i zalałem z powrotem zielonym. Jeśli zalanie czerwonego płynu zarżnęło i pompę i magiel, to trwało to 5,5 roku :-) (wcześniej śle napisałem że 7-8 lat temu, i oczywiście płyn nie na żółty, tylko na czerwony)

: 2017-09-10, 19:15
autor: MaRuNiA
U mnie pompa wyje jak jest ciepło i po pprzejechani kilku km, jak się płyn zagrzeje poprzedni właściciel mowił że była wymieniana jakoś 2 lata wstecz. Mowił że po wymianie wyła tak samo jak przed( tylko jak jest ciepło lub jest juz płyn zagrzany i tylko przy skrecaniu ma np. parkingu). Nie wiem czy wymieniał płyn ale sądze że tak. Co proponujecie wymiane płynu? Jak chce skrecic stojąc w miejscu to aż czasem czuć duże wibracje na kiermanie i budzie. Podobno był regenerowany magiel. Może on już umiera?

: 2017-09-11, 08:55
autor: przemoprzem
Nie kupujcie "nowych" pomp - chyba że oryginał. Te nowe dziady mają słabą wydajność właśnie jak się płyn zagrzeje. Wjeżdżasz na parking, dajesz luz, a tu nima wspomagania dosłownie.

: 2017-09-11, 09:58
autor: Dworek
Ja mam zregenerowaną Laubera 120bar i jest OK. Zregenerowaną, czy nowa, w sumie sam nie wiem, bo jak zamówiłem, to powiedzieli że "właśnie zeszłą z produkcji", ale czy to znaczy wyprodukowanie od nowości, czy regenerację, nie wiem. Obstawiam jednak regenerację.