[ALL] Gumka przy maglownicy:)

Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ja powiem inaczej, nigdy nie jest za późno, zmieniaj na minerał, bo ci pocieknie jak mocz po kolanach u żula.
pawlo12 pisze:Sprawdzałem jaki mam olej w przekładni;ATF IID-co onim sądzicie?
Ładny, fajny i pewnie dobry... tyle tylko, że nie do ukł wsp w Audi 100/A6 C4 :!:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

tylko że ten płyn to też niby minerał,tylko kolor nietaki ;-)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To fakt, może być i czerwony mineralnym ale jest jakby nie było typu ATF, one mają inne właściwości, gęstość, lepkość, temp płynięcia itd. Może ci nie rozpuści uszczelniaczy jak syntetyk ale swoimi wł. przyśpieszy zużycie pompy czy rozdzielacza w przekładni.
Dla pewności zmień na zielony, typowy do ukł wspomagania. Chyba, że chcesz być forumowym testerem wytrzymałości ukł wsp :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Przekonałeś mnie :ok: wymienie ten płyn przy okazji zmiany tej gumy.Narazie poza rozerwaną gumą wszystko jest ok,kierownica chodzi lekko,tylko zastanawia mnie fakt jak ja wcisne tą nową gume od strony pasażera bez odkręcania przekładni,bo jak tam zagladałem to jest ciasno że końca magla niewidze :-| może jak troche silnik ogołoce to zobacze więcej ;-)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

U mnie był czerwony płyn jak kupiłem audice.... po wymianie na prawidłowy rozwyła się pompą, później rozpadła a teraz do wymiany mam magiel bo cieknie i to ostro.... na 300km wylatuje 200ml płynu :evil:
()()()() Jedna rodzinka VW
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

u mnie gumka pękła na dwie części i lekko leci płyn sobie na skrzynię ile kosztuje regeneracja magla tak orientacyjnie ?
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

u mnie na dzikim wschodzie 250złotówek płaciłem 4lata temu
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

No to teraz mam młynek w głowie z tym płynem :mrgreen: jedni mówią żeby zmienić na zielony a inni straszą że po wymianie sie rozleci wszystko?może tylko tą gume wymienić i olać tą zmiane płynu bo sam juz teraz niewiem :-(
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Ja mam u siebie SWAG zielony płyn zalany
Dzięki za info lento
Ostatnio zmieniony 2013-12-30, 20:29 przez karol89, łącznie zmieniany 1 raz.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

pawlo12 pisze:jak ja wcisne tą nową gume od strony pasażera bez odkręcania przekładni
Źle zrozumiałeś kolegów, przekładnię czy chcesz czy nie musisz odkręcić, co najwyżej nie musisz jej demontować z komory silnika ale ja na 100% wolał bym ją wyjąć.
wolfik0 pisze:U mnie był czerwony płyn jak kupiłem audice.... po wymianie na prawidłowy rozwyła się pompą, później rozpadła a teraz do wymiany mam magiel bo cieknie i to ostro.... na 300km wylatuje 200ml płynu :evil:
Nie widzisz tu paradoksu? Skoro coś jest prawidłowe, to nie może być nieprawidłowe/złe...
Ja inaczej bym taki zbieg wydarzeń odebrał - ATF wykończył mi ukł wsp a nie zmiana.
Jeśli w aucie po zakupie odkryję, że w skrzyni manualnej był olej hydrauliczny a po wymianę na przekładniowy padnie skrzynia, to znaczy że winny był przekładniowy :?:

[ Dodano: 2013-12-30, 21:36 ]
lento pisze:u mnie na dzikim wschodzie 250złotówek płaciłem 4lata temu
Sam kpl naprawczy kosztuje 150-200zł więc gdzie zarobek warsztatu? Taka porządna będzie oscylować w granicach 700-800zł, taka regeneracja zapewnia nawet wytoczenie nowego pierścienia teflonowego prowadzącego listwę w obudowie którego nie ma w kpl naprawczym. Zapytaj Kk84 to ci powie jak wyszedł na regeneracji za parę stów taniej...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Skoro trzeba całą przekładnie odkręcić to już lepiej ją wyciagnąć tak jak radzisz.Czyli do odkręcenia;
-drążki kierownicze przy przekładni
-śruby w komorze silnika mocujące przekładnie
-mocowanie do kolumny kierowniczej wewnątrz auta
-przewody wspomagania idące do maglownicy
Akurat tego nigdy nie robiłem,ale wszystko przy aucie robie sam i wtedy znam swoje auto na wylot ;-)
Ale dziękuje bardzo za wskazówki. :ok:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

pawlo12 pisze:śruby w komorze silnika mocujące przekładnie
Te przy serwie hamulcowym najbardziej cię rozwścieczą :]
Przewody hydro odkręcasz jak już odkręcisz i odsuniesz nieco przekładnię od nadwozia, inaczej nie dojdziesz kluczem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Może serwo też sciągnąć,będzie lepszy dostęp :lol:
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

pawlo12, Na pewno, ale dostęp do czwartej śruby serwa jest piękny..
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Witam poraz kolejny.Właśnie zabrałem sie za wymiane tej gumy.
Udało się bez wyciągania maglownicy ;-)
Ale niestety musiałem ją odkrecić od nadwozia,ale obyło sie bez wyciągania serwa.
-Najpierw zanurkowałem pod kierownice i odkręciłem krzyżak
-spuściłem płyn ze wspomagania
-odkręciłem śruby mocujące magiel do nadwozia-ta pod serwem kiepskie dojście
-z lewej strony śruba przelotowa przez przekładnie a pod spodem nakrętka której niewidać :-)
-no i te przewody ciśnieniowe-dojście masakra
-przekładnie odchyliłem,ściągnełem osłone drążka z lewej strony,przełożyłem magiel przez wiązke i skierowałem do otworu w nadkolu od pasażera.Po ściągnięciu starej gumy która darła się jak papier nałożyłem nową,ciężko szła,wyglądało to jak naciąganie zamałego kond.... :-D ,więc pomogłem sobie sprajem do opon i poszła z poślizgiem na swoje miejsce :mrgreen: Wszystko oczywiście przed montażem wyczyściłem,umyłem benzyną ekstrakcyjną.Robota rzeczywiście niełatwa bo bardzo ciasno i trzeba sie nagimnastykować,ale warto bo można zaoszczędzić na wymianie przekładni,bądz robocie jak ktoś sobie sam wymieni ;-) Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-05, 18:20 przez pawlo12, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”