Strona 1 z 1

[ALL] Zmiana pompy i wymiana plynu

: 2018-07-15, 14:32
autor: Rafal200
Witam panowie strasznie buczy mi pompa i leje chce wymienic na druga i mam pytanie obecnie mam zalany plyn czerwony chcial bym zmienic na zielony febi ..nic sie niestanie nieporoszczelnia?

: 2018-07-15, 16:00
autor: kosmaty
CZESC
Pompa padla bo sie zatarla czy padly lozyska?? Audi zalewa zielonym uklady wspomagania a czerwony to atf 220. Jezeli chodzi o uklad to sie nie roszczeni

: 2018-07-15, 18:23
autor: Rafal200
Nie wiem nieznam sie wyje strasznie i napewno jakis simering poszedl no wiem ze zielonym bo ten czerwony podobno zaboja pompy?

: 2018-07-16, 08:54
autor: q_dancer1
Podobno, u mnie działa :p

: 2018-07-16, 09:10
autor: lukaszz2369
Sprawdziłem po specyfikacji i powinieneś mieć taki olej G 004 000 M2. Czyli wychodzi że zielony swag syntetyk. Jeżeli będziesz wymieniał olej to dobrze wypłucz bo te oleje nie lubią się mieszać i może się zrobić piana.

: 2018-07-16, 19:03
autor: Rafal200
Lukaszz2369 umnie pisze na zbiorniczku wyrownawczym mineral g002000 i kupilem juz febi zielony o nr 06162 bedzie git? I jeszcze mam jedno pytanie w jaki sposob najlepiej ten plyn zmienic ?

: 2018-07-16, 19:16
autor: zast23
Kolor płynu nie ma znaczenia. Ważne zeby był mineralny. U siebie na początku mialem płyn Febi 06162 "zielony", na którym wspomaganie chodziło ciężej. Teraz mam zalany Mobil ATF 220 "czerwony" mineralny. Mobil jest bardziej gęsty od Febiego. Wspomaganie działa lżej i nic się nie poci

: 2018-07-16, 19:48
autor: lukaszz2369
Rafal200 pisze:Lukaszz2369 umnie pisze na zbiorniczku wyrownawczym mineral g002000 i kupilem juz febi zielony o nr 06162 bedzie git? I jeszcze mam jedno pytanie w jaki sposob najlepiej ten plyn zmienic ?
Ja u siebie mam zielony mineralny febi i jeżdżę kilka lat i jest ok. Co do wymiany to najlepiej podnieść przód żeby kola nie dotykały ziemi. Odkręcić przy zbiorniku wąż od powrotu żeby mógł olej zlatywać do jakiegoś pojemnika. Jedna osoba siedzi w samochodzie i kręci kierownicą w lewą i prawą stronę, a druga na bieżąco dolewa olej żeby pompa na sucho nie chodziła. Ja u siebie zużyłem 2l na przepłukanie układu i ok 1l weszło w układ. Metoda marnująca trochę płynu ale ma się pewność że ma się świeży olej.

: 2018-07-16, 23:42
autor: Rafal200
Robic to na odpalonym silniku rozumiem ?? A nie lepiej jedna litre wymienic pojezdzic niech wyplucze i pozniej np za 2 dni znowu wymienic ?? A i olej zmieniac na uszkodzonej pompie czy zalozyc sprawna i dopiero wymieniac ?

: 2018-07-17, 09:54
autor: lukaszz2369
Rafal200 pisze:Robic to na odpalonym silniku rozumiem ?? A nie lepiej jedna litre wymienic pojezdzic niech wyplucze i pozniej np za 2 dni znowu wymienic ?? A i olej zmieniac na uszkodzonej pompie czy zalozyc sprawna i dopiero wymieniac ?
Tak na odpalonym. W moim przypadku pozmieszaniu nie wielkiej ilości czerwonego oleju z zielonym wszystko się spieniło. Także musiałem cały układ dobrze wyczyścić. Możesz sprobowac wymieszać obydwa oleje w jakimś słoiku i zobaczyc czy nie będę się pienić. Jeszcze dochodzi kwestia opiłków skoro pompa już wyje to możliwe że jest przytarła. Możesz upuścić ze zbiorniczka płynu i zobaczyć czy na sitku nie ma jakiegoś syfu. Ja wymieniałem płyn na nowej pompie.

: 2018-07-17, 16:29
autor: Rafal200
Spoko jutro biore sie za wymiane a przy zmianie pompy jest moze jakis patent bo mysile zrobic tak odkrecic stara pompe to zejdzie troche plynu zaloze nowa i odpale to ona bedzie przez chwile na sucho chodzic

: 2018-07-17, 18:50
autor: lukaszz2369
Nic jej nie powinno się stać jak trochę na sucho pochodzi :ok:

: 2018-07-20, 01:40
autor: Rafal200
Witam wymienilem narazie jest git.a i zapomnialem na smierci kół podniesc przy wymianie plynu chwile pompa pojeczala ale raczej jest dobrze