Strona 1 z 2

[FWD] nowe tarcze + klocki - kilka pytań

: 2014-10-30, 22:56
autor: pablo90
Witam,

nie pozostaje mi nic innego tylko w najbliższym czasie zainwestować w tarcze + klocki. jezdze AAT na wtryskach 0,216. czasem, nie powiem, troszke chcialbym wiekszej sily hamowania ale dramatycznie nie jest.
czy mozna do c4 założyc jakieś większe tarcze? 312 mm? rozumiem ze musiałbym zmienic zacisk i jarzmo i tyle?
do tego nowe tarcze 312 i klocki tez do tych tarcz czy jak to wyglada?

proszę o informacje ! :)

: 2014-10-30, 23:13
autor: deep
Tak można zmienić heble min. na takie z c5 przedliftowej 312mm na żeliwnej zwrotnicy. Też przymierzam się do takiej operacji w swojej c4órce ;) No tylko u mnie najgorszy możliwy scenariusz - tarcze niewentylowane. Ty widzę masz 100 więc u Ciebie pewnie podobnie ale jeżeli nie to wymiana zacisków cię ominie - w wentylach 288 są takie same jak w 312. W moim wypadku trzeba również je wymienić (tarcze wentylowane są dużo grubsze od litych).
Coby nie było graty mam już zakupione - czyli zaciski, tarcze, jarzma i klocki. Czekam tylko na chwilę czasu i będę zmieniać :ok: Coś takiego dorwałem:
http://olx.pl/oferta/jarzma-tarcze-kloc ... 1bd2c176cf
Co prawda jakoś nie jestem przekonany do tych nawiercanych i nacinanych tarcz ale brałem co było. Co najważniejsze tarcze prawie nówki, klocki zresztą też (nawet 2 zestawy dostałem) i co najważniejsze zaciski po regeneracji ;)

PS. Niby mam tylko AARa pod maską ale już hebelki zdążyły mnie zawieść... przed skrzyżowaniem - co prawda miałem więcej szczęścia niż rozumu ale lepiej dmuchać na zimne :-P

: 2014-10-31, 08:14
autor: pablo90
Czyli jesli chce zostac przy tarczach litych to zacisk zostaje ten sam czy jak?
Nie zdarza mi sie tyle hamowan zeby wkladac wentylowane tarcze. Lite wystarcza.. czyli tarcze 312 klocki pod 312 (?) I co jeszcze do zmiany?

: 2014-10-31, 09:25
autor: hubos21
nie ma litych 312 na przód w Audi więc tylko wentylowane

deep zobacz też podciśnienie do serwa, AAR to wolnossak a jest Vaccum pompa, dużo ludzi się jej pozbywa

: 2014-10-31, 10:28
autor: pablo90
To musi byc tarcz 312x25 mm? 30mm chyba nie wejdzie przy ori zwrotnicy?

: 2014-10-31, 11:48
autor: hubos21
Tak, 312x25, do 30mm muszą być inne zaciski i faktycznie do Twojej zwrotnicy pasuje tylko jarzmo od Golfa IV R32 pod tarcze 334mm ale cena zabija i dostępność prawie żadna

: 2014-10-31, 12:18
autor: deep
hubos21, Co masz na myśli z tym wyrzuceniem Vaccum? Możesz rozwinąć, bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę ;)

PS. A i jakby co to numer potrzebnego jarzma pod 312mm to 451 ;)
W wypadku gdy posiadamy 288 wentylowane to zaciski i klocki zostają ;) W przeciwnym razie trzeba je zmienić. No i wiadomo będzie potrzebna też Ci tarcza odpowiedniego rozmiaru i to chyba na tyle :)

: 2014-10-31, 23:02
autor: hubos21
tzn. żeby podłączyć podciśnienie bezpośrednio do kolektora, nie widziałem oprócz AAR żadnego wolnossącego benzyniaka z vaccum pompą,

: 2014-11-01, 10:10
autor: deep
Wtedy będzie lepiej hamować? Masz może jakiś link z forum? Chętnie bym o tym poczytał, a niestety w google nie mogę nic znaleźć.

: 2014-11-01, 16:21
autor: hubos21
sprawdź czy ją masz bo raz, że nie wszystkie 2.3 chyba miały a dwa, że dużo ma usunięte

najpierw zmień przedni zestaw, który kupiłeś bo zwiększenie średnicy tarczy poprawi u Ciebie hamulce bardzo, tym bardziej, że masz lite tarcze jeszcze

: 2014-11-01, 18:03
autor: deep
Nie no vaccum mam na pewno ;) Ostatnio je nawet rozbierałem i uszczelniałem bo mi z niego olejem rzygało. Ale kurde ni cholery nie mogę znaleźć żadnych info na ten temat w googlu. Zarzuć jakimś kompendium wiedzy ;)

: 2014-11-01, 18:30
autor: hubos21
deep nie ma żadnej filozofii, po prostu chodzi o to, żeby mieć tylko podciśnienie z kolektora bez pompy Vaccum, bo ona może być nieszczelna, niesprawna i zobaczyć, czy bez niej jest różnica czy nie, sprawdzić zaworek zwrotny, w AARze podciśnienie idzie i z kolektora i z vaccum przez trójnik jak dobrze jeszcze pamiętam, nie wiem dlaczego w C4 tylko AAR ma pompę podciśnienia reszta benzyniaków nie ma

: 2014-11-01, 19:13
autor: Danielloo
hubos21 pisze:deep nie wiem dlaczego w C4 tylko AAR ma pompę podciśnienia reszta benzyniaków nie ma
mechaniczny wtrysk byłby za czuły na takie skoki podciśnienia stąd dodatkowa pompa

: 2014-11-01, 19:50
autor: deep
Przecie są też inne benzyniaki mechaniczne na kjetronicu ;)
A o jakieś info pytam po prostu, bo chciałbym poczytać opinie po takiej operacji, ewentualne za i przeciw itp itd. Czyli co odłączam wąż od vaccum i podpinam pod kolektor i to wszystko? Po tym wszystkim w teorii hample powinny lepiej łapać?

: 2014-11-01, 20:14
autor: hubos21
deep pisze:Przecie są też inne benzyniaki mechaniczne na kjetronicu ;)
A o jakieś info pytam po prostu, bo chciałbym poczytać opinie po takiej operacji, ewentualne za i przeciw itp itd. Czyli co odłączam wąż od vaccum i podpinam pod kolektor i to wszystko? Po tym wszystkim w teorii hample powinny lepiej łapać?
deep zerknij pod maskę, tam wąż od kolektora idzie do serwa przez trójnik który łączy się chyba z vaccum, już nie pamiętam ile lat temu ostatni raz zaglądałem pod maskę w 2.3 dlatego jak tak będzie to odepnij wąż z pompy i go zaślep, może coś się zmieni a może nie, załóż najpierw te 312, zmień płyn i zerknij na tylne zaciski