[FWD] Ręczny nie odbija do końca, brak sprężyn dźwigni ręczn
- Grzesiek
- C4 Autorytet
- Posty: 271
- Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piski
No to ja u siebie w samochodzie ich nie mam, myślałem że wyleciały czy coś i że dlatego mi ręczny nie odbija, więc zamówiłem regenerowane zaciski z firmy Auto Grotek, myślałem że w nich będą bo miały być kompletne, a tu niespodzianka, przychodzą ładnie wymalowane zaciski, ale bez sprężynek. I teraz nie wiem czy mam im robić za to aferę? Czy gdzieś idzie takie sprężynki dostać? Dźwigienka odbija się sama i bez sprężynki, ale w samochodzie jak to się zapcha syfem to pewnie już nie będzie tak fajnie chodzić i będę miał znowu to samo...
Ostatnio zmieniony 2016-02-06, 15:36 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- Grzesiek
- C4 Autorytet
- Posty: 271
- Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piski
Facet na forum A6 napisał, że w C4 ich nie było, ale otwory na ich zamontowanie są, więc można włożyć, ale dźwigienka powinna chodzić bez. W C5 że już zawsze były i te od C5 pasują do C4. Są w internecie w cenie w okolicach 30 zł więc zamówię chyba po prostu takie i spróbuję założyć. Jak już mam te zaciski to nie będę kombinował z alu. Ale dzięki chłopy za odpowiedzi.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Grzesiek, ja w swojej byłej C4 miałem sprężyny, zaciski w audi 80 też miałem sprężynki, w zacisku od golfa III Gti też miałem sprężynki a zaciski są oczywiście te same! Chyba nie do końca prawdą jest że C4 ich nie miało....chyba że system zacisków girling i lucas miały swoje inne rozwiązania w tym temacie to jeszcze mógłbym się zgodzić. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2016-02-06, 18:47 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Każde C4 jakie widziałem miało te sprężyny.Grzesiek_Cichy pisze:nie do końca prawdą jest że C4 ich nie miało
Są dwa rodzaje zacisków i montażu omawianej sprężyny. Inna sprężyna jest w zacisku, który ma dźwignię ręcznego prostopadłą do piasty i inna jest do zacisku w którym dźwignia ręcznego jest zamontowana równolegle do piasty.Grzesiek_Cichy pisze:system zacisków girling i lucas miały swoje inne rozwiązania
Z tego co się dowiedziałem w firmie regenerującej zaciski - na ile to jest wiarygodne trudno stwierdzić - że w C4 były wyłącznie zaciski z dźwignią równoległą do piasty, a zaciski z dźwignią ręcznego zamontowaną prostopadle do piasty pochodzą z modelu C3.
Ja mam setkę z '92 i zacisk rzekomo pochodzący z C3
Tak czy inaczej żadna firma oferująca się na znanym portalu aukcyjnym nie wymienia dźwignie ręcznego, ponieważ - według opinii właścicieli firm regenerujących - one nie korodują.
PS. Gdybym nie rozbierał zacisku i nie widział skorodowanej dźwigni to pewnie uwierzyłbym w to od razu
Ostatnio zmieniony 2016-02-07, 10:36 przez hexman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiek
- C4 Autorytet
- Posty: 271
- Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piski
Ale u mnie dźwignie w tych zaciskach to widać, że są nowe. Tylko sprężyn nie ma. A może w quattro były a w FWD nie?
Wam powiem, że jak przeglądam allegro to w przypadku zacisków z dźwignią równoległą do piasty to najczęściej chyba nie ma tych sprężynek. A przecież niemożliwe żeby tak każdemu wypadały. Wydaje mi się, że nie mogło być tak, że zawsze były. W zaciskach z prostopadłą dźwigienką widać je częściej.
I powiem więcej. Nie znalazłem ani jednego zdjęcia, które przedstawiałoby zacisk taki jak mój (czyli taki jak na początku tego tematu) z zamontowanymi sprężynkami. Ale skoro już je kupiłem, to czy ktoś mógłby wytłumaczyć/narysować jak powinny być założone? Albo najlepiej zrobić zdjęcie u siebie jak to wygląda. Bo nie jestem pewny jak one powinny siedzieć, a chciałbym to jutro założyć na koło. Coraz bardziej się przekonuje, że one są tam zbędne.
Wam powiem, że jak przeglądam allegro to w przypadku zacisków z dźwignią równoległą do piasty to najczęściej chyba nie ma tych sprężynek. A przecież niemożliwe żeby tak każdemu wypadały. Wydaje mi się, że nie mogło być tak, że zawsze były. W zaciskach z prostopadłą dźwigienką widać je częściej.
To nieprawda. Widzę po zaciskach, które mi przysłali, że dźwigienka dobrze odbija sama i bez sprężynki. Sprężynka może jedynie pełnić funkcję pomocniczą.hexman pisze: Muszą, w końcu one pełnią rolę "odciągacza". Bez nich dźwignia nie odbije do końca.
I powiem więcej. Nie znalazłem ani jednego zdjęcia, które przedstawiałoby zacisk taki jak mój (czyli taki jak na początku tego tematu) z zamontowanymi sprężynkami. Ale skoro już je kupiłem, to czy ktoś mógłby wytłumaczyć/narysować jak powinny być założone? Albo najlepiej zrobić zdjęcie u siebie jak to wygląda. Bo nie jestem pewny jak one powinny siedzieć, a chciałbym to jutro założyć na koło. Coraz bardziej się przekonuje, że one są tam zbędne.
Ostatnio zmieniony 2016-02-10, 16:09 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2016-01-26, 18:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 43300
Grzesiek, u mnie też nie było sprężynek...
Udałem się do pobliskiego sklepu z częściami tylko do VW,Audi,Skoda,Seat i kupiłem 2 szt. sprężynek coś ok 16 zł sztuka tyle że są one trochę większe niż Twoje...
Założyłem je tak jak znalazłem na jakimś foto używanego zacisku...
Skoro są miejsca na sprężynki w zaciskach, więc powinny one być moim zdaniem...
Poszperaj dobrze w grafice w wujku Google...
Podobno jak czegoś nie ma w internecie to to nie istnieje
Powodzenia
Udałem się do pobliskiego sklepu z częściami tylko do VW,Audi,Skoda,Seat i kupiłem 2 szt. sprężynek coś ok 16 zł sztuka tyle że są one trochę większe niż Twoje...
Założyłem je tak jak znalazłem na jakimś foto używanego zacisku...
Skoro są miejsca na sprężynki w zaciskach, więc powinny one być moim zdaniem...
Poszperaj dobrze w grafice w wujku Google...
Podobno jak czegoś nie ma w internecie to to nie istnieje
Powodzenia
SQ9MPS
- Grzesiek
- C4 Autorytet
- Posty: 271
- Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piski
Dzięki MichaleBielsko, za odpowiedź, ale konia z rzędem temu kto znajdzie w internecie zdjęcie takiego zacisku z założonymi sprężynkami:
Nie mylić z takim zaciskiem:
ani z takim:
Jakoś je tam sobie zasadziłem, ale raczej tylko dla picu. Te dźwigienki jak są w dobrym stanie to mają chodzić bez sprężynek i wątpię żeby takowe w oryginale tam były.
Nie mylić z takim zaciskiem:
ani z takim:
Jakoś je tam sobie zasadziłem, ale raczej tylko dla picu. Te dźwigienki jak są w dobrym stanie to mają chodzić bez sprężynek i wątpię żeby takowe w oryginale tam były.
Ostatnio zmieniony 2016-02-11, 11:12 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 5 razy.