[A6 C4] Wymiana tarcz i klocków tylnych

Goły
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa/Legionowo

[A6 C4] Wymiana tarcz i klocków tylnych

Post autor: Goły »

Witam,

Szukałem, szukałem i znalazłem podobny temat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1714&start=0 - jednak jak się okazało po zdjęciu koła, mam inny zacisk i nie do końca wiem jak go rozebrać, żeby się dostać do klocków. A mianowicie nie widzę żadnych dwóch śrub z tyłu tarczy do odkręcenia przy pomocy imbusa 7-mki, jak opisano we wrzuconym howto. Czy w związku z tym zacisk jest trzymany przy pomocy śrub od jarzma, zaznaczonych poniżej?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Masz inny zacisk bo w podanym linku jest wymiana przednich klocków, a Ty wymieniasz z tyłu :) Zaciski przód/tył różnią się diametralnie.

Jeśli chcesz wymienić klocki to odkręcasz śruby na klucz 13mm. Śruby są zaznaczone na drugim zdjęciu które tu wkleiłeś. Z pewnością będzie potrzebny drugi klucz (15mm o ile dobrze pamiętam). Pamiętaj o odpowiednim smarze do układów hamulcowych :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Goły
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa/Legionowo

Post autor: Goły »

Racja, dzięki za info ;)
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

kornikbp pisze:Pamiętaj o odpowiednim smarze do układów hamulcowych
Który:
1. Miedziowy
2. Litowy
3. ATE ATE Bremszylinder-Paste http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... aste-180-g
4 silikonowy

Chodzi mi o smarowanie prowadnic zacisków, bo pod tłoczek to chyba nic nie trzeba dawać?
Ostatnio zmieniony 2014-07-02, 21:49 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Ja stosowalem u siebie Wurth o taki:

http://allegro.pl/wurth-smar-do-mechani ... 37319.html

Dalem go pod gumki prowadnic, po uprzednim wymyciu zmywaczem rowniez Wurtha. Dodatkowo oczyscilem i nasmarowalem smarem miedziowym miejsce, gdzie klocek styka sie z jarzmem i zacisk od wewnątrz
:ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Zawsze używam smaru miedzianego i nie ma żadnego problemu nic się nie zacina nie zapieka w prowadnicach.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Kupiłem ATE Plastilube do prowadnic zacisków (szpilek) a cylinderki na płyn.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Fok3r
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 83
Rejestracja: 2013-03-03, 12:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Fok3r »

Mam pytanie, czy przy wymianie tarcz tył potrzeba wymieniać lożysko ?? Czy potrzeba odkęcić tą główną śrube w środku tarczy?? Czy ona jest innaczej trzymana ??
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Fok3r, przy wymianie tarcz wymiana łożyska nie jest konieczna.
Tarcza zejdzie po odkręceniu zacisku i jarzma.
Fok3r
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 83
Rejestracja: 2013-03-03, 12:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Fok3r »

dzieki :)
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

śrubę główną też trzeba odkręcić
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Fok3r pisze:Czy potrzeba odkęcić tą główną śrube w środku tarczy??
hubos21 pisze:śrubę główną też trzeba odkręcić
Do czego? Do wymiany łożyska czy piasty oczywiście. Ale do wymiany tarczy ? :shock:
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

GTR34 pisze:
Fok3r pisze:Czy potrzeba odkęcić tą główną śrube w środku tarczy??
hubos21 pisze:śrubę główną też trzeba odkręcić
Do czego? Do wymiany łożyska czy piasty oczywiście. Ale do wymiany tarczy ? :shock:
wiodcznie w A6 jest inaczej ale 100tka chyba tak jak A4 przed liftem ma tarcze przykręcaną z łożyskiem
Ostatnio zmieniony 2014-10-04, 22:15 przez hubos21, łącznie zmieniany 3 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

hubos21 pisze:
GTR34 pisze:
Fok3r pisze:Czy potrzeba odkęcić tą główną śrube w środku tarczy??
hubos21 pisze:śrubę główną też trzeba odkręcić
Do czego? Do wymiany łożyska czy piasty oczywiście. Ale do wymiany tarczy ? :shock:
wiodcznie w A6 jest inaczej ale 100tka chyba tak jak A4 przed liftem ma tarcze przykręcaną z łożyskiem
piszesz "chyba"... no to się upewnij bo wprowadzimy kogoś w błąd. W 100 c4 czy a6 c4 czy nawet v8 d11 nie trzeba odkręcać nic poza kołem, zaciskiem i jarzmem.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Mam 100 C4 i robiłem tylne hamulce - nie trzeba śruby głównej odkręcać.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”