[A6 C4] Wymiana tarcz i klocków tylnych
-
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2013-01-15, 00:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa/Legionowo
[A6 C4] Wymiana tarcz i klocków tylnych
Witam,
Szukałem, szukałem i znalazłem podobny temat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1714&start=0 - jednak jak się okazało po zdjęciu koła, mam inny zacisk i nie do końca wiem jak go rozebrać, żeby się dostać do klocków. A mianowicie nie widzę żadnych dwóch śrub z tyłu tarczy do odkręcenia przy pomocy imbusa 7-mki, jak opisano we wrzuconym howto. Czy w związku z tym zacisk jest trzymany przy pomocy śrub od jarzma, zaznaczonych poniżej?
Szukałem, szukałem i znalazłem podobny temat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1714&start=0 - jednak jak się okazało po zdjęciu koła, mam inny zacisk i nie do końca wiem jak go rozebrać, żeby się dostać do klocków. A mianowicie nie widzę żadnych dwóch śrub z tyłu tarczy do odkręcenia przy pomocy imbusa 7-mki, jak opisano we wrzuconym howto. Czy w związku z tym zacisk jest trzymany przy pomocy śrub od jarzma, zaznaczonych poniżej?
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Masz inny zacisk bo w podanym linku jest wymiana przednich klocków, a Ty wymieniasz z tyłu Zaciski przód/tył różnią się diametralnie.
Jeśli chcesz wymienić klocki to odkręcasz śruby na klucz 13mm. Śruby są zaznaczone na drugim zdjęciu które tu wkleiłeś. Z pewnością będzie potrzebny drugi klucz (15mm o ile dobrze pamiętam). Pamiętaj o odpowiednim smarze do układów hamulcowych
Jeśli chcesz wymienić klocki to odkręcasz śruby na klucz 13mm. Śruby są zaznaczone na drugim zdjęciu które tu wkleiłeś. Z pewnością będzie potrzebny drugi klucz (15mm o ile dobrze pamiętam). Pamiętaj o odpowiednim smarze do układów hamulcowych
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Który:kornikbp pisze:Pamiętaj o odpowiednim smarze do układów hamulcowych
1. Miedziowy
2. Litowy
3. ATE ATE Bremszylinder-Paste http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... aste-180-g
4 silikonowy
Chodzi mi o smarowanie prowadnic zacisków, bo pod tłoczek to chyba nic nie trzeba dawać?
Ostatnio zmieniony 2014-07-02, 21:49 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Ja stosowalem u siebie Wurth o taki:
http://allegro.pl/wurth-smar-do-mechani ... 37319.html
Dalem go pod gumki prowadnic, po uprzednim wymyciu zmywaczem rowniez Wurtha. Dodatkowo oczyscilem i nasmarowalem smarem miedziowym miejsce, gdzie klocek styka sie z jarzmem i zacisk od wewnątrz
http://allegro.pl/wurth-smar-do-mechani ... 37319.html
Dalem go pod gumki prowadnic, po uprzednim wymyciu zmywaczem rowniez Wurtha. Dodatkowo oczyscilem i nasmarowalem smarem miedziowym miejsce, gdzie klocek styka sie z jarzmem i zacisk od wewnątrz
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Kupiłem ATE Plastilube do prowadnic zacisków (szpilek) a cylinderki na płyn.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
wiodcznie w A6 jest inaczej ale 100tka chyba tak jak A4 przed liftem ma tarcze przykręcaną z łożyskiemGTR34 pisze:Fok3r pisze:Czy potrzeba odkęcić tą główną śrube w środku tarczy??Do czego? Do wymiany łożyska czy piasty oczywiście. Ale do wymiany tarczy ?hubos21 pisze:śrubę główną też trzeba odkręcić
Ostatnio zmieniony 2014-10-04, 22:15 przez hubos21, łącznie zmieniany 3 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
piszesz "chyba"... no to się upewnij bo wprowadzimy kogoś w błąd. W 100 c4 czy a6 c4 czy nawet v8 d11 nie trzeba odkręcać nic poza kołem, zaciskiem i jarzmem.hubos21 pisze:wiodcznie w A6 jest inaczej ale 100tka chyba tak jak A4 przed liftem ma tarcze przykręcaną z łożyskiemGTR34 pisze:Fok3r pisze:Czy potrzeba odkęcić tą główną śrube w środku tarczy??Do czego? Do wymiany łożyska czy piasty oczywiście. Ale do wymiany tarczy ?hubos21 pisze:śrubę główną też trzeba odkręcić
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Mam 100 C4 i robiłem tylne hamulce - nie trzeba śruby głównej odkręcać.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837