[Q] Czerwony bład hamulca

Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

[Q] Czerwony bład hamulca

Post autor: Marian-m110 »

Witam, wymieniłem pompę hamulca, odpowietrzyłem układ ale nie abs. Brak wiedzy no i podczas hamowania piszczy i świeci na czerwono. Proszę podpowiedzcie jak tego dokonać ponieważ myślę ze to jest przyczyną świecenia błędu hamulca. dziękuje za podpowiedz kolegom oraz pozdrawiam MN
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

1. Mało płynu hamulcowego w zbiorniczku
2. Czujnik wspomagacza siły hamowania nie podłączony itp.
3. Modułowi i pompie ABS'u coś może nie podobać się.

Pedał hamulca działa normalnie ? nie musisz używać DUŻEJ siły ?.
Czujnik (pływaczek) poziomu w korku płynu wspomagania kierownicy też generuje alarm związany z układem hamulcowym.
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Dzięki dopiero teraz zauważyłem że olej zielony jest poniżej dolnej kreski, jutro doleje i zobaczymy, płyn dot 4 jest ok pełno pedał miękko reaguje ale hamuje. Wymieniłem pompę bo na poprzedniej wchodził pedał bardzo nisko ale hamował. Dzięki za info
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Marian-m110, zdejmij wtyczkę z czujnika poziomu, zrób zworkę kawałkiem kabelka i patrz czy alarm znika.
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Witam.Może ktoś mógłby mi pomóc wtym temacie.Otóż chodzi o ABS.
Problem jest taki że po przekroczeniu prędkości rzędu 160-180 km/h zapala się wykrzyknik i kontrolka abs.Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie problem znika,jeżdżąc z normalną prędkościa sie nie pojawia wogóle.Ale dzisiaj jadąc autostradą postanowiłem go troche przepalić i znowu te kontrolki zaczeły migać :shock: Więc postanowiłem po przyjezdzie do domu nie gasić silnika tylko odrazu podpiąć pod kompa.
Wchodząc w ABS-pojawił się błąd 597-róznice w impulsach prędkości kół,a w silnik-625-sygnał prędkości nieprawidłowy.Niewiem co robić,czyściłem czujniki i dalej to samo,może uszk.sterownik?
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Możesz mieć uszkodzone lub zabrudzone pierścienie abs z przodu na przegubach, z tyłu na tarczach.
Sprawdź też ustawienie czujników :ok:

Kiedyś męczyłem się z jakąś kianką. Wywalało błąd któregoś czujnika i zapalał sie abs na desce. Powodem tego były uszczerbione dwa sąsiednie zęby na pierścieniu abs
(4 dni walki z podmianą czujników, a tu taka prosta rzecz:)
Ostatnio zmieniony 2014-01-08, 20:50 przez kiwi, łącznie zmieniany 1 raz.
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

a jak sprawdzić czy te czujniki są dobrze ustawione?
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Przednie, jeśli sie nie myle, powinny być ustawione pod kątem 45 stopni do góry w stronę silnika, no i w odpowiedniej odległości od pierścienia abs. Jeśli chodzi o tylne, to musi sie wypowiedzieć ktoś inny.

ps. odpala ci pompa abs przy słabym hamowaniu i małych prędkościach??(dojazd do skrzyżowania)
Ostatnio zmieniony 2014-01-08, 21:07 przez kiwi, łącznie zmieniany 1 raz.
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Może towiec bedzie wina zle ustawionych czujników,bo z przodu wymieniałem jeden i jakoś od tamtej pory jest ten cyrk,ale nieprzypuszczałem że to ustawienie kąta ma jakieś znaczenie.Czujnik włożyłem w otwór i tyle.ABS się załancza przy niedurzych predkościach jak złapie śliską nawierzchnie
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Zapnij vaga, wejdź w moduł abs i bloki wartości. Najlepiej zrobić to w dwójke.
Kierownik prowadzi, pasażer obserwuje wskazania wszystkich czterech czujników.
Tylko nie szalej( przy większych prędkościach vag się rozłączy z modułem abs, powolutku ruszaj i wyhamowuj samochód)

ps. a najlepiej przyjrzyj się temu czujnikowi, który wymieniałeś :-)
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

pawlo12, mozliwe ze masz roznice w kolach..chodzi o wielkosc...
wywala kontorlke i blad jesli kola jednej osi są wieksze niz drugie..blad wyskoczy w okreslonej sytuacji czyli predkosci...zaleznie od roznic...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Koła mam raczej takie same,bo na zime mam stalówki 195/65r15,na lato orgonalne alumy 205/55r16 i na jednych i drugich dzieje sie to samo,właśnie gdzieś od wymiany tego czujnika w kole :-|
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

180km/h ????? Gdzie ty kolego tak szybko jeździsz?? Ja już nie mam punktów do stracenia :)
P.S. Wg mnie tak jak było pisane, możesz mieć którąś z opon bardziej zdartą i stąd ta różnica w prędkości. Najlepiej podmienić koła na np zimowe i spróbować.


OT. Miałem raz sytuacje bardzo podobną ( i występowało przy mniejszych prędkościach bo było to w bravo) Powodem zapalania abs był wylany i całkowicie NIE trzymający tylny amortyzator. Biorąc na logikę to koło podskakiwało i po pewnym czasie waliło błędami. Po wymianie amorków problem więcej nie powrócił. Ale wtedy to już był hartkor :)
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Nie wiem jak musiałyby być zdarte opony żeby wywalało takie błędy-to nie są tak hiperdokładne czujniki panowie. W wywalony amortyzator już uwierzę choć i on kiedy tak często powodował błędy to musiał być nieźle zużyty. Ja obstawiam pierścień albo bardziej czujnik tym bardziej jak go wymieniałeś-zależy czy czujnik kupowałeś najtańszy czy lepszy, jego kąt ustawienia też jest ważny. Ustaw go tak jak na kole obok.
A6 C4 1.9 ON:):)
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

może sterownik pompy abs się zepsuł?
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”