[ALL] Powracający problem z nieodbijającym zaciskiem przedni

arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

[ALL] Powracający problem z nieodbijającym zaciskiem przedni

Post autor: arwam »

witam.
mam problem z moim coupe , i szczerze mówiąc już mi ręce opadają do niego,
wcześniej miałem problem również z trzymającymi zaciskami ale na tyle jeszcze przed zmianą hamulca, po wymianie gumek i przesmarowaniu nie pomagało trzymało raz jedna raz drugie, a czasem oba, zwiększyłem naciąg wstępny samoregulatora, i to skutecznie rozwiązało problem z trzymaniem tylnych zacisków, ale przeniósł się problem na przód więc standardowo wymiana gumek, czyszczenie zacisków prowadnic, pomogło, przynajmniej tak mi się wydawało...


problem powrócił już po tym jak zmieniłem przednie heble ale trzyma już tylko prawy zacisk, wcześniej trzymał raz jeden a raz drugi, taraz konkretnie jeden,
w zacisku jużtrzy razy gumki wymieniłem, tłoczek jest cały nie uszkodzony, nie ma wżerów.
jarzma mają wyrównane prowadzenie klocków, tak że klocki chodza w prowadzeniu jak po maśle,
nawet zacisk jak jest rozsunięty jeszcze przed skasowaniem luzów, po zmianie klocków, po zamontowaniu sprężynek przesuwa się w palcach.
co ciekawe jak złapie, to jeśli zdemontujemy zacisk z auta bez wciakania tłoczka, to w rękach nie idzie go wcisnąć z ruszenie go z miejsca nawet przyżądem do zacisków idzie z wyraźnym oporem, ale jak już ruszy z miejsca idzie wpalcach.
w pompce hamulcowej też były gumki zmieniane, płyn hamulcowy Girling, wymieniony i układ wypłukany 3l płynu.

po zmianie hamulców problem jest tylko w jednym przednim prawym zacisku, ma ktoś pomysł co jest przyczynążeby wyeliminować przyczynę a nie objaw, bo mi już tylko po głowie chodzi wadliwy( skrzywiony? ) zacisk
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

A przewody elastyczne olądałeś :?:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

są nowe TRW
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

pompa miałem to u klijenta w vento. po wymianie pompy problem przestał istnieć. Też wymienialiśmy zaciski reperaturki i przewody.. Ostatnia rzecz pompa i ustało.
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Albo same tłoczki... po coś je wkładają do zestawów naprawczych :-)
II V-ce Mister zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Cyzio, na tłoczkach nie ma wżerów rys czy tym podobnych zresztąprzy czyszczeniu przejechane papierkiem wodnym 800, 1200, 2000, i 2500.
zmieniłem firmę gumek i zakupiłem smar z TRW do tłoczków i narazie już ponad 400km za mną, i na tylko 18l :)
a hamulce jak narazie zimne, trzeba teraz za tylne tarcze się wziąć i klocki :)
też będzie chyba alhambra albo przednie tarcze audi A4 1.6 280mm :)

już raz miałem te hamulce na tyle i wiem czego się po nich spodziewać,

prawdopodobnie przeyczyną był nie właściwy smar dołączany do reperaturek i poprostu zamiast smarowaćw pewnym momencie zaczynał robić za klej
Ostatnio zmieniony 2013-10-20, 16:24 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

arwam,

No to gitarrka że ogarnąłeś :ok:

Mnie czeka regeneracja dzwigienki od ręcznego także też troszkę będzie zabawy :ok:
Gumki znalazłem z autofrena, dzwigienkę i sprężynę znalazłem w DE (budweg) a smar to przeważnie ATE używam :-P
arwam pisze:narazie już ponad 400km za mną, i na tylko 18l
Na 18l paliwa przejechałeś 400km ? To co Ty tam KERS masz ? :P ;)
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

arwam pisze:400km za mną, i na tylko 18l
to daje 4,5L/100km, naprawdę tak mało?
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

quattrdomasz, aat na autostradzie przy prędkości 80-90 zjadał mnie 4,78 ale trzeba miec cierpliwość :-P
Obrazek
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Cyzio, weź Frenkit mimo że w tej samej fabryce klepane to z Autofrena ostatnio mieli lipną partię tylnych reperaturek gdzie był za duży oring na trzpień gwintowany , i próba wciśnięcia kończyła się uszkodzeniem oringu.
co do spalania to nie wiem Czy wiecie ale Coupe ma lepszą areodynamikę, to raz a dwa że jest lżejsze, no i już jakieś dwa tyg pomykam na zimówkach.
a po trzecie większość mojej jazdy jest w miarę płynna.
przedni zacisk mo minimlanie jeszcze czasem przytrzymuje ale nieznacznei bo tarcza tylko letnia, ale podejrzewam że problem jak pisał Młody zniknie po zmianie pompy.
leży już z LT z podwójnym serwem, tylko potrzebuję trochę czasu żeby przenieść pompę ABS do przodu


a tak po za tym mam skrzynkę FHN czyli chyba najdłuższą piątkę z audi, i turbo które nie zatyka wydechu :)
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

arwam pisze:Cyzio, weź Frenkit mimo że w tej samej fabryce klepane to z Autofrena ostatnio mieli lipną partię tylnych reperaturek gdzie był za duży oring na trzpień gwintowany
A powiem Ci, że sprawdziłem specjalnie zamówienie i jednak frenkita wziąłem :-P
Coś mi się musiało po ten tegować ;-)
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Tłoczek powinien wyjść swobodnie czy trzeba go krecić ?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

przedni chodzi w obydwie strony, w tylnym zacisku trzeba wkręcać przy wciskaniu tłoczka, można go wypchnąć za pomocą kompresora lub za pomocą ciśnienia płynu, też, a można go wykręcać, jeśli chcesz rozmontować zacisk do regeneracji, to proponuję się posłużyć ciśnieniem. pamiętaj tylko aby podłożyć cienką drewnianą deseczkę aby tłoczek nie wystrzelił.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

No bo u mnie tłoczek się kręci ale wogole nie wychodzi do przodu. W takim razie będę musiał użyć jakiegoś ciśnienia
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

chodzi o to że sięnie wysywa? o którym mówisz zacisku?
jeśli przednim to normalne, jeśli o tylnym, to jeśli kręcisz w lewo to MUSI się wysuwać tłoczek, prezy kręceniu w prawo często trzeba pomagać i dociskać lekko tłoczek żeby się chował, jednocześnie kręcimy i naciskamy na tłoczek, jeśli przy kręceniu w lewo tłoczek w tylnym zacisku się nie wysuwa to znaczy że albo wyskoczył Ci z rowka seger który utrzymuje w całości samoregulator, albo masz złamany trzpień od samoregulacji.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”