[ALL] [100 / A6 / S6] Serwo z Audi A8 D2
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
cięgno trzeba zrobić tak, żeby była możliwość regulacji bo jak będzie za mały luz na pedale to po nagrzanie hamulce będą trzymać a jak za duży to przy naciśnięciu będzie trzeba skasować duży luz co będzie odczuwalne jak niski hamulec, ja zrobiłem to jeszcze inaczej nad pedałem hamulca jest w stelażu otwór i tam sobie wkręciłem taki ogranicznik, którym wyregulowałem idealnie ten luz tak, że jest na mm od blokowania i hamulec jest bardzo wysoki i czuły za to pedał hamulca jet na wysokości pedału sprzęgła, jak zaczniesz robić to będziesz wiedział o co chodzi, za pierwszym razem zazwyczaj nie wychodzi i trzeba poprawiać jak nie wiesz co z czym
Ostatnio zmieniony 2016-04-13, 16:51 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
trzeba było fote zrobić Serwo zamówione jak dojedzie to będę myślał Ale dzięki za podpowiedz.hubos21 pisze:cięgno trzeba zrobić tak, żeby była możliwość regulacji bo jak będzie za mały luz na pedale to po nagrzanie hamulce będą trzymać a jak za duży to przy naciśnięciu będzie trzeba skasować duży luz co będzie odczuwalne jak niski hamulec, ja zrobiłem to jeszcze inaczej nad pedałem hamulca jest w stelażu otwór i tam sobie wkręciłem taki ogranicznik, którym wyregulowałem idealnie ten luz tak, że jest na mm od blokowania i hamulec jest bardzo wysoki i czuły za to pedał hamulca jet na wysokości pedału sprzęgła, jak zaczniesz robić to będziesz wiedział o co chodzi, za pierwszym razem zazwyczaj nie wychodzi i trzeba poprawiać jak nie wiesz co z czym
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
zapewne napiszę muszę jeszcze dorwać wtyczkę do czujnika z A4 do serwa by było jak należy.Dodek pisze:tomasz84, jak zamontujesz opisz wrażenia na żywca
wymianę planuję na początek maja.
EDIT:
Wstępne oględziny zrobione...dziś poległem.
Potrzeba klucza 13 nasadka najlepiej głębsza - wystają trochę śruby. Do tego długie cienkie przedłużki 2 x 20 cm i 1, 2 krótkie by można było odkręcić ta jedna śrubę. Jak się dobrze przypatrzy to po oderwaniu izolacji widać ja między pedałem sprzęgła a częścią jego podstaw. Można tam przełożyć cienka przedłożke. Mi niestety zabrało z 10cm by to odkręcić. Jak tylko dopadne dłuższą przedłużke to zrobię drugie podejście.
EDIT:
Serwo (8E0612105N) założone, nowy płyn hamulcowy (DOT-4) zalany, układ odpowietrzony. Co do samej zamiany serwa: przewody miedziane są zarobione końcówkami 10.1 (audi 100 C4 ABC) serwo (8E0612105N) ma wejscie do pompy na końcówki 12.1. Więc potrzeba dwie redukcje z 12.1 na 10.1 by to połączyć.
Co do samego demontażu serwa - przy odpowiednio długich przedłużkach 4 śruby miałem wykręcone w 5 minut. Więcej zabawy jest z włożeniem "nowego" serwa w przypadku ABC trzeba wygiąć przewód paliwowy i trochę przerobić rurkę odmy przy serwie. Przełożyć trzeba też czujnik poziomu płynu hamulcowego bo jest inny.
Co do zmiany po wymianie serwa w moim odczuciu jej nie ma. Auto hamuje tak samo jak hamowało. I mam wrażenie że pedał bierze troche niżej niż na starej. Chyba że się odpowietrza abs? jeżeli tak to w jaki sposób? Nie robiłem testów z dużych predkośći bo nie miałem okazji.
Ostatnio zmieniony 2016-05-07, 13:58 przez tomasz84, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2017-12-20, 17:03
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kielce
Czes troszkę odświeżyć temat
A więc do rzeczy, zakupiłem ostatnio serwo od A8 D2, podmieniłem, wszystko poszło chyba łatwiej i szybciej niż się spodziewałem ale... Po odpaleniu auta, świst z okolicy pedała Myślę sobie kupiłem uszkodzone serwo, a więc długo nie myśląc zakupiłem kolejne i szybka podmiana. Efekt końcowy taki sam, w akcie desperacji kupiłem kolejne, sprzedający gwarantował 100% sprawności. Doszło i szybki montaż efekt znowu taki sam, syczy a siła hamowania niezbyt satysfakcjonująca bo słabiej niż na seryjnym. dramat auto uziemione 2 tydzień ale nic, miałem serwo jeszcze z a6 c5 2.8 które na bank działało bo osobiście je wyciągałem kiedyś z auta. Podmiana do mojej C4 i na pewnym odcinku wciskania hamulca znowu syczy
Moje pytanie brzmi co może być nie tak? 4 serwa i wszystkie uszkodzone?
Może ktoś z Was przerabiając ten temat miał jakies podobne problemy?
Co mogę sprawdzić jeszcze? podciśnienia? zaworki? zły montaż serwa? mogłem tam coś zepsuć montując? może powinna iśc jakaś uszczelka między serwo a ścianę grodziową?
Moje auto to a6 c4 2.8 ack automat quattro
Za wszystkie sugestie dziękuję.
A więc do rzeczy, zakupiłem ostatnio serwo od A8 D2, podmieniłem, wszystko poszło chyba łatwiej i szybciej niż się spodziewałem ale... Po odpaleniu auta, świst z okolicy pedała Myślę sobie kupiłem uszkodzone serwo, a więc długo nie myśląc zakupiłem kolejne i szybka podmiana. Efekt końcowy taki sam, w akcie desperacji kupiłem kolejne, sprzedający gwarantował 100% sprawności. Doszło i szybki montaż efekt znowu taki sam, syczy a siła hamowania niezbyt satysfakcjonująca bo słabiej niż na seryjnym. dramat auto uziemione 2 tydzień ale nic, miałem serwo jeszcze z a6 c5 2.8 które na bank działało bo osobiście je wyciągałem kiedyś z auta. Podmiana do mojej C4 i na pewnym odcinku wciskania hamulca znowu syczy
Moje pytanie brzmi co może być nie tak? 4 serwa i wszystkie uszkodzone?
Może ktoś z Was przerabiając ten temat miał jakies podobne problemy?
Co mogę sprawdzić jeszcze? podciśnienia? zaworki? zły montaż serwa? mogłem tam coś zepsuć montując? może powinna iśc jakaś uszczelka między serwo a ścianę grodziową?
Moje auto to a6 c4 2.8 ack automat quattro
Za wszystkie sugestie dziękuję.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Już ktoś miał ten problem pewnie nie jest tu napisane, trzeba było pisać po pierwszym serwie tam min wystają te tulejki w które wchodzą śruby od serwa, trzeba je delikatnie spiłować żeby powierzchnia przylegania serwa do grodzi była płaska, lepiej jest kupić serwo takie jak w A4/B6, A6/C5, Passat FL czu superbie albo A6/C6
Ostatnio zmieniony 2017-12-20, 18:37 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2017-12-20, 17:03
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kielce
Serwa z tych aut a4 b6, pasków fl itd są lepsze pod jakim względem? hamowania czy chodzi o samą konstrukcję?
Jaki ma wpływ na "syczenie" minimalna/znikoma szczelina między grodzią a serwem? skoro otwory w serwie są przelotowe a samo serwo jest skręcone wewnątrz i zaprasowane? chyba że ja coś żle rozumiem w zasadzie działania serwa
Jaki ma wpływ na "syczenie" minimalna/znikoma szczelina między grodzią a serwem? skoro otwory w serwie są przelotowe a samo serwo jest skręcone wewnątrz i zaprasowane? chyba że ja coś żle rozumiem w zasadzie działania serwa