[FWD] Hamulce tył zmiana tarcz na większe
- Nieju231
- Mechanik
- Posty: 233
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Busko-Zdrój
[FWD] Hamulce tył zmiana tarcz na większe
W moim audi szykuje sie wymina tylnych tarcz hamulcowych i tu moje pytanie czy jest możliwośc załorzenia wiekszych tarcz ?
Ostatnio zmieniony 2013-05-20, 18:48 przez Nieju231, łącznie zmieniany 5 razy.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Pewnie że idzie, ale czy to ma jakiś sens w tej gablocie?? Jak byś miał Q to ewentualnie, podobno z eSy podejdą tylne wentylowane, oczywiście jarzma i zaciski tylne także z eSy
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Nieju231
- Mechanik
- Posty: 233
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Busko-Zdrój
A dlaczego nie miałoby sensu? jakbym z tyłu dał większe i w przyszłości na przód 312 mm to juz by taki zestaw konkretnie hamował. A żeby zamienić te heble tylnie na te z eSy to musze mnies Q czy do ośki też podejdą ?.
Ostatnio zmieniony 2013-05-18, 14:30 przez Nieju231, łącznie zmieniany 3 razy.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
W tej kwestii rozchodzi się głównie o linki z hamulca ręcznego.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Nieju231, Tagi poprawiłem za Ciebie, bo źle wpisałeś. Co do tematu, wszystko ma sens Panowie, hamulce to jest nasze bezpieczeństwo i sam chciałbym mieć takie hamulce jak w ciężarowym Same tarcze i zaciski z eski podejdą, mają tarcze ciut większe od naszych ( u nas 245 a w esce 269mm ) są też wentylowane a nie żyletki jak u nas. Kwestia jak rozwiązać hamulec ręczny, nasze linki z ośki nie podejdą, trzeba linki z Quattro i poprowadzić jest tak jak jest w Q czyli tak jak kształt litery T, bo ośce idą tak jak litera Y. Więc zamontować linki z quattro i zaczepić je jakoś do belki. Jest to wykonalne ale trzeba się trochę pobawić
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
dokładnie tak i ktoś ma jeden zestaw do testów odemnie ale jakoś się nie ujawnia z pracami więc zapewne jeszcze kolekcjonuje akcesoria do swapa ale wieże że ktoś wkońcu dokona tego dzieła
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
może zrobie trochę odkop, mam nadzieję że nikt się nie obrazi.
taka operacja jak najbardziej ma sens, ze tym że przy naszych prędkościach i mocach nie ma wielkiego sensu rzeźbić na tył wentylowanych tarcz, przy napędzie FWD.
w golfie miałem komplet tarcz 280mm z przodu wentylowane z tyłu, pełne,
o ile przednie często gęsto świeciły, to tył, z biegiem czasu tylko nie pracujące powierzchnie tarczy pokryły sie zółtym nalotem jak na wydechu.
nigdy nie zaświeciły się a przednie wentylowane to dość często.
tylne tarcze ze względu na fizykę ruchu pojazdu hamują ze znacznie mniejszą siłą. a więc i wydzielającego się ciepła jest znacznie mniej.
wentylowane tarcze mają znacznie większy sens jeśli częściej jeździmy w górach, i z pełnym bagażnikiem, wtedy jak najbardziej ma to sens.
jedna bardzo ważna sprawa której nie wolno lekceważyć, jesli mamy w układzie korektor, a w aucie nie mamy ABS'u lub mamy możliwość jego wyłączenia, niezbędne jest jego odpowiednie wyregulowanie, póki będziemy mieli włączony ABS tył to w trakcie mocnego hamowania tył będzie miał tendencję do wyraźniejszego zacieśniania zakrętów, czyli do nadsterowności, za to jesli, wyłączymy ABS, lub z innych przyczyn nam przestanie działać to tył będzie już wyprzedzał przód przy hamowaniu.
dotyczy to również aut bez ABS'u.
należy mieć też zawsze świadomość że jesli nam przestanie działać układ ABS, to tył będzie hamował zbyt mocno w porównianiu do przednich hamulców.
taka operacja jak najbardziej ma sens, ze tym że przy naszych prędkościach i mocach nie ma wielkiego sensu rzeźbić na tył wentylowanych tarcz, przy napędzie FWD.
w golfie miałem komplet tarcz 280mm z przodu wentylowane z tyłu, pełne,
o ile przednie często gęsto świeciły, to tył, z biegiem czasu tylko nie pracujące powierzchnie tarczy pokryły sie zółtym nalotem jak na wydechu.
nigdy nie zaświeciły się a przednie wentylowane to dość często.
tylne tarcze ze względu na fizykę ruchu pojazdu hamują ze znacznie mniejszą siłą. a więc i wydzielającego się ciepła jest znacznie mniej.
wentylowane tarcze mają znacznie większy sens jeśli częściej jeździmy w górach, i z pełnym bagażnikiem, wtedy jak najbardziej ma to sens.
jedna bardzo ważna sprawa której nie wolno lekceważyć, jesli mamy w układzie korektor, a w aucie nie mamy ABS'u lub mamy możliwość jego wyłączenia, niezbędne jest jego odpowiednie wyregulowanie, póki będziemy mieli włączony ABS tył to w trakcie mocnego hamowania tył będzie miał tendencję do wyraźniejszego zacieśniania zakrętów, czyli do nadsterowności, za to jesli, wyłączymy ABS, lub z innych przyczyn nam przestanie działać to tył będzie już wyprzedzał przód przy hamowaniu.
dotyczy to również aut bez ABS'u.
należy mieć też zawsze świadomość że jesli nam przestanie działać układ ABS, to tył będzie hamował zbyt mocno w porównianiu do przednich hamulców.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,