[AAT] Zmiana tarcz na wentylowane 312 mm

Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

[AAT] Zmiana tarcz na wentylowane 312 mm

Post autor: trooky »

Cześć wszystkim, jako że jest lato rozpocząłem przygotowania do modzenia.

Na pierwszy ogień poszły heble. I juz na wstępnie mam kilka pytań.

1. Wyczyściłem i pomalowałem juz jarzma ale problem jest z zaciskami. Czy mogę wyjąć wszystkie gumki?
Znalazłem taką reperaturkę tylko czy ona będzie pasować.
http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-t ... 23607.html
Tłoczek tez jest troszkę podrdzewiały ale gumki są raczej w dobrej kondycji. Choć jak będę czyścił druciakiem mogę je poharatać. Dlatego też wolałbym je wyciągać. Tylko czy się da?....

2. Teraz sprawa mocowania całości. Dostałem paczkę z samymi zaciskami i jarzmami. Żadnych śrub nie dostałem i wole się upewnić niż rozebrać i nie złożyć. Jest możliwość wykorzystania śrub z zestawu który aktualnie siedzi u mnie w samochodzie?
Chodzi mi o te śruby?
Obrazek
Obrazek
oraz te co łączą jarzma z zaciskiem.

Za wszelkie odpowiedzi dziękuje.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

trooky, Co do śrub - NOWE !. To hamulce i od nich zależy czy zatrzymasz się na drodze czy drzewie.
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

A znajde je gdzieś poza ASO?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Te od jarzma to są zwykłe śruby które dostaniesz w metalowym sklepie, tylko muszą mieć twardość 10.9 czyli najwyższą jak dobrze pamiętam. Gorzej już z tymi od zacisku.

[ Dodano: 2013-04-21, 20:58 ]
Aa i gumki z zacisku możesz śmiało wyjąć, tylko potem jest trochę zabawy z założeniem.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

GTR34 pisze: tylko muszą mieć twardość 10.9 czyli najwyższą jak dobrze pamiętam
12.8, 12,9, 14.8, 14,9 ;-) "głowicowe" szpile mają 12.9, ;-).

Jarzmo też do miękkich materiałów nie należy. Generalnie śruby w układzie hamulcowym odnawia się, ELSA tak mówi, ETKA potwierdza a ja grzecznie przytakuje :evil: :roll:

Andrzej, jak w sklepie z art. metalowymi nie znajdziesz to pozostaje ASmet. Nie znajdziesz u siebie to prześlij wymiary śrub, się pomyśli.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Myślałem o czym innym a napisałem o czym innym. Chodziło mi o to, że to najwyższa twardość śruby stosowana tylko w układach hamulcowych, bo widziałeś kiedyś jarzmo przykręcone śrubą o twardości 14.9 ? :-P Chyba, że w czołgu :mrgreen:
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

GTR34 pisze:widziałeś kiedyś jarzmo przykręcone śrubą o twardości 14.9 ?
Tak, u siebie ;-)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

:shock: :shock: :shock: Po coś się ograniczał, trza było przyspawać :lol: Dobra koniec OT.
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Dobra dzieki zaa szybką pomoc, w takim razie jutro rozbieram dziady i gruntowne czyszczenie :ok:
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Wczoraj to robiłem. D41074C nr reparaturki z tłoczkiem. Wewnątrz zacisku jest raptem jedna gumka i jedna na zewnątrz przeciwpylna.

P.S. Jak już będziesz składał to dobrze gumkę "harmonijkę" założyć na koniec tłoczka i dopiero zakładać w rowki w jarzmie.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

kk84 pisze:
GTR34 pisze:widziałeś kiedyś jarzmo przykręcone śrubą o twardości 14.9 ?
Tak, u siebie ;-)
kontre dawałes czy tylko na gwincie w zwrotnicy siedzi??
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
kosta1984
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Górki Wielkie

Post autor: kosta1984 »

Tez się zabrałem za hamulce tyle, że z tyłu i przy okazji wyszła dodatkowa rzecz, czyli przegniłe tylne osłony tarcz hamulcowych. Dostępne tylko w serwisie. Koszt ok 120zł/szt. Postanowiłem, więc je narysować i wyciąć wodą z nierdzewki. Jutro odbieram, więc zrobię zdjęcia. Oczywiście fabrycznych przetłoczeń nie będzie, ale myślę, że jakoś w rękach to uformuje :mrgreen:
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

a jak z klockami hamulcowymi?? musza być pod tarcze 312 a czy w zacisk nasz seryjny wejda takie klocki???
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

icemerc, Klocki i zacisk zostają te same co w 288, zmieniasz tylko tarczę i jarzma.
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

GTR34,

hmmm powiedz mi bo jakos nie moge sobie tego wyobrazic.... skoro jest wieksza tarcza to i miejsce styku tarcza-klocek tez jest wieksza czyli klocek powienien byc szerszy?


czy zle mysle.... ?
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”