: 2015-06-08, 11:08
najlepiej ze zdjeciami tez bym cos pomodzil z tylnymi hebelkami, bo te w 19" slabo wygladaja
Panowie a jakby dać tarcze 321x30 z ET 46,5mm to pewnie nie trzeba by dawać tego dystansu i siadło by to wszystko chyba tak samo bo tarcza poszła by 13mm na zewnątrz czy źle kombinuje?MarianV8 pisze:Długości przewodów nie znam. Wziąłem stare, pojechałem do sklepu i dobrałem jakieś dłuższe "na oko" .
Zacisk od A8 fl jest przykręcany na śruby M14x1.5. Rozwiercasz otwór w kolumnie ze średnicy fi 13,5 na fi 14,5 i dajesz śrubę M14x1.5x30 10.9 - nie ma tu żadnego niebezpieczeństwa.
Jeżeli upierasz się przy tulejkach, to te z linka nie nadają się pod gwint M12x1.5, bo mają za dużą średnicę wewnętrzną. Dla gwintu M12x1,5 otwór ma być ~10,5.
Zacisk UFO siedział na trzech śrubach M12x1,5. Po obcięciu jednego ucha i zastosowaniu tulei brązowych, zacisk A8 będzie wisiał tylko na dwóch śrubach M12x1.5.
No codzień pracuję przy obróbce metalu, wiem co piszę
Robiłem obie wersje przeróbki hamulców. Ta z dystansem, czyli zacisk mocowany od zewnątrz to jedyne rozsądne rozwiązanie, jeżeli chcesz zastosować tarczę 323x30.
Bez dystansu (z zaciskiem od wewnątrz kolumny) prawdopodobnie nie przykręcisz zacisku, bo śruba będzie kolidować z tarczą hamulcową. Z resztą będę dalsze kłopoty w wycentrowaniem tarczy względem zacisku. Podfrezowałem zacisk, kolumnę i złożyłem, ale uznałem to za rzeźbę i odpuściłem.
Moje rozwiązanie jest sprawdzone i działa. Mogłem sobie poeksperymentować, bo mam własne tokarki, frezarki, itd. Nie ma co odkrywać na nowo ameryki.
Pozdrawiam
bez adapterów nic nie zrobisz, zaciski pod 320 można trafić za grosze ale można też kupić tanio Brembo z W220 więc robiąc adapter trzeba się dobrze zastanowićdrmort pisze:odświeżę kotleta,
a przełamał już ktoś barierę 320/321/323 przód do A6 C4 (bez przeszczepu kolumn z S6) ?
hubos21 ???
miałem zaciski 320 z C6 ale nawet nie sprawdzałem czy weszło by to na jakimś adapterze, C6 na tym zacisku hamuje bardzo dobrze, tylko tył jest tam 302mm, nawet A8/D3 z tymi słabszymi silnikami miały z przodu te 320mmafro89 pisze:323 z S8 czy A8 odpada do A6 z racji takiej że tarcza jest wyższa.
320 podejdzie ale z innym zaciskiem
Co do zaciski brembo to z merca W220 jest potrzebna tarcza 345 bo inaczej nie idzie dorobić adapteru bez cięcia kolumny. Polecam zaciski brembo z BMW E38 one podejdą już pod tarcze 320, mają większy rozstaw śrub co korzystnie wpływa na dorobienie adapteru. Oba przypadki przymierzałem osobiście. No i z racji takiej że zacisk 4-ro tłoczkowy to jest i szeroki także odpowiednia felga lub dystans do felg aby ją odsunąć od zacisku.