[FWD] Zaciski z przodu, nie odbijaja (100, 2.6 E)

Hacken
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-05-18, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

[FWD] Zaciski z przodu, nie odbijaja (100, 2.6 E)

Post autor: Hacken »

Witam wszystkich. Prosze doswiadczonych w walce z materia forumowiczow. Nie odbijaja jak nalezy zaciski przednie. Cholera mnie bierze, bo jakies 3 m-ce temu wymienialem reperaturki, czyscilem itp. Co prawda nie robilem tego sam, ale robil to ktos, kto nigdy mnie nie zawiodl partacka robora, wiecc nie przypuszczam zeby zrobil mnie w trabe. Poradzcie prosze, co zrobic z ta cholera, zeby podzialalo nieco dluzej. Mam nadzieje ze sa jakies sposoby poza wymiana zaciskow na nowe. Czy ten typ zacisku tak ma? Pamietam jak dawno temu mialem DU Nexie to mialem permanentny z tym problem... zaciski nie chcialy plywac na prowadnicach i zapiekaly sie. Czyzby szlachetna limuzyna z Ingolstadt miala taki sam feler? :mur:
Piękne samochody i szybkie dziewczyny, to lubię
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Pierwsze słyszę o zapieczonych zaciskach z przodu :shock: zawsze to tylne kłopot sprawiają :-P Patrząc po cenach na allegro to nawet tych reperaturek nie opłaca się kupować hehe :) Jeżeli to Cię nie satysfakcjonuje to oddaj do regeneracji skoro czyszczenie nic nie dało ?
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 23:54 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Przecież w przednich zaciskach nie ma się co "zapiec" , jedynie to może ci tłoczek trzymać, w takim wypadku sprawdzasz czy gumki tłoczka są całe, jeśli nie to wykręcasz tłoczek, zmieniasz gumki, czyścisz wszystko ładnie, na to specjalny smar do tłoczków i ma być. Robiłem to u siebie i chodzi do dziś elegancko..
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Hacken, Weź odkręć koło, następnie popuść odpowioetrznik, na klucz 11 bodajże, i powinien swobodnie lecieć płyn hamulcowy, jeśli nie leci swobodnie to są do wymiany przewody hamulcowe gumowe. One z wiekiem lubią się rozwarstwiać (puchnąć), co powoduje zmniejszoną średnicę przepływu, i jednocześnie płyn hamulcowy nie umie się cofnąć.
Ostatnio zmieniony 2012-09-30, 02:07 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Hacken
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-05-18, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

Post autor: Hacken »

GTR34 pisze:Przecież w przednich zaciskach nie ma się co "zapiec" , jedynie to może ci tłoczek trzymać, w takim wypadku sprawdzasz czy gumki tłoczka są całe, jeśli nie to wykręcasz tłoczek, zmieniasz gumki, czyścisz wszystko ładnie, na to specjalny smar do tłoczków i ma być. Robiłem to u siebie i chodzi do dziś elegancko..
A na prowadnicach toto nie ma prawa trzymac?

[ Dodano: 2012-09-30, 10:00 ]
wolfik0 pisze:Pierwsze słyszę o zapieczonych zaciskach z przodu :shock: zawsze to tylne kłopot sprawiają :-P Patrząc po cenach na allegro to nawet tych reperaturek nie opłaca się kupować hehe :) Jeżeli to Cię nie satysfakcjonuje to oddaj do regeneracji skoro czyszczenie nic nie dało ?
Fucktycznie chyba masz racje. Nie moglem uwierzyc, ze na forum nie bylo o tym watku, ciagle tylko "tyl", "problemy z recznym" itp. :mrgreen:
Piękne samochody i szybkie dziewczyny, to lubię
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ale z przodu gdzie ci to ma trzymać ? Z przodu zacisk jest przykręcony na 2 śruby i przytrzymywany taką sprężynką założoną na zacisk. Nie rozumiem co tam ci może się zapiec.. Nie ma tam pływających prowadnic tak jak w jarzmie z tyłu.. Jedyne co ci może trzymać to tłoczek, albo spuchnięte przewody gumowe jak napisał afro89.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

albo mi sie pie..oli w glowie albo z przodu musza byc prowadnice..przeciez zacisk musi sie dosuwac jedna strona ...zacisk hamuje z obu stron a nie tylko od strony tloczka..
tak jak kolega wyzej powiedzial najpierw przewody.potem rozebrac wsio i robic wszystko poza tloczkiem bo moze poprostu na tych prowadnicach stoi...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Powiem ci że te reperaturki to też nie koniecznie dobrej jakości. We fiacie sobie zmieniałem kiedyś te gumki, po mocnym hamowaniu się zdeformowały, też nie odpuszczał, tzn odpuszczał ale ze sporym opóźnieniem, teraz jest ok. Najpierw przewody zmieniłem gumowe to też sporo pomogło ale gumki z zestawu jednak były też do kitu.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Z przodu nie ma sworzni pływających w jarzmie, są tylko 2 śruby specjalne na imbus 6 bodajże, one są przykręcane do jarzma na sztywno, a zacisk po nich pływa. Raczej nie ma możliwości aby się w tym miejscu zapiekły, ponieważ między śrubami i zaciskiem są takie gumy.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

afro89, no tak masz racje..chodzilo mi tez o to ze wlasnie zacisk nei jest na stale jakos do zwrotnicy czy konika skrecone..
ze swojego doswiadczenia wiem ze te gumki sa uj warte..w moim przypadku skonczylo sie zalozeniem uzywki ori..
ten kolnierz ktory wchodzi w to gniazdo w zacisku jest czesto za gruby i nie wchodzi ..mowa o gumie i jej wystajacym kolnierzu..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Hacken
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-05-18, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

Post autor: Hacken »

Dzieki Panowie. Caly moj problem polega na tym ze nie mam ni chu, chu czasu zeby sobie na spokojnie wszystko rozebrac, popatrzec, poczyscic i poskladac do kupy. Niestety jestem wzrokowcem i opis, chocby najdokladniejszy nic mi nie mowi. Nic to... najblizszy wolny weekend bede mial za 3 tygodnie, wiec jutro musze chcac, nie chcac odstawic auto do mechanika, ktory zlupi mi skore, i nie wiem czy nalezycie sie przylozy do roboty, ale taki lajf. Kiedys to sobie na spokojnie, przy browarku oblukam i bede madrzejszy. Dzieki za zwrocenie uwagi na przewody. Nie przyszloby mi do glowy ze one tez moga byc przyczyna nie odpuszczania zacisku.
Piękne samochody i szybkie dziewczyny, to lubię
Hacken
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-05-18, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wawa

Post autor: Hacken »

A wiec jednak byl standardzik... gumki sparciale i zaciski nie plywaly jak nalezy. Porzadne czyszczenie, nowe reperaturki i smar daly rade.
Piękne samochody i szybkie dziewczyny, to lubię
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”