[FWD] korektor siły hamowania

Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

[FWD] korektor siły hamowania

Post autor: tomasz84 »

Okazało się że mam luźny korektor siły hamowania i dwie linki lewo/prawo ręcznego z pancerza nie wychodzą.
Jak to jest z korektor siły hamowania? To się wymienia? Bo jest luźny...
Jak to działa może ktoś oświecić :oops:
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Korektor nie ma nic wspólnego z ręcznym :]
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

no ok rozumiem a to że jest luźny to chyba nie tak?
to się jakoś dokręca....naciąga...?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

luzny jak ?rozwin mysl...
korektor ma za zadanie dostosowac sile hamowania tylnej osi do obciazenia samochodu oraz ogólnego ułozenia nadwozia na aucie..przod masz starowalny bo kola skretne a tyl chodzi o to zeby nie doprowadzac do blokowania kół..z inna sila musi byc hamowany jesli masz pusty bagaj a z inna gdy jest tam duza masa włozona..
jesli sprawdzasz to na podniesionym aucie tzn na lewarku to moze miec luz.chyba... :mrgreen:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Butterbean pisze:luzny jak ?rozwin mysl...
kurcze nie wiem :-?
mechanior oglądał i coś mi mówi że jest na nim luz...
auto było z tyłu podniesione. wymienię linki które nie chodzą jak trzeba i zobaczę jak będzie na glebie.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Zapiekł się pewnie jak u mnie.. Nie odczułem tego. Zostaw jak jest.
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Ktoś wie może jaka powinna być długość linek ręcznego?

[ Dodano: 2012-09-13, 07:02 ]
Jeżeli dobrze wyczytałem z ETKI to są dwa rodzaje długości linek:
1. 4A0609721D 1510x45x18mm
lub
2. 4A0609721F 1480x45x20mm
która będzie dobra?
Ostatnio zmieniony 2012-09-13, 07:33 przez tomasz84, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Prosił bym o pomoc bo muszę to zrobić w tym miesiącu bo mam przegląd...
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

zalezy jakie masz zaciski.
dlugosc linek zalezy od ułozenia dzwigni na zacisku.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Butterbean, jak pamiętasz wysyłałem Tobie zdjęcia mojego zacisku jak coś mogę wrzucić tu...
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

to nie temat o linkach tylko o korektorze.zaloz drugi temat.
ze zdjeciem moze ktos ogarnie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Butterbean pisze:luzny jak ?rozwin mysl...
luźna jest ta blaszka co naciąga sprężynę, po prostu sobie lata bez oporu.
i się zastanawiam czy tego w ogóle nie zdemontować...
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Podepnę się pod temat, żeby nie tworzyć nowego.

A mianowicie jak wyregulować korektor siły hamowania? Wiadomo, że po obniżeniu samochodu tył jest niżej, a co za tym idzie korektor "widzi" to tak jakby samochód był załadowany i daje dużą siłę na tylne hamulce. Moje przypuszczenia znajdują potwierdzenie w praktyce - przy dość gwałtownym hamowaniu na łuku tył żył własnym życiem - ucieka na zewnętrzną.

Wyprzedzając niektóre komentarze - korektora nie usunę, bo w jakimś celu fabryka go zamontowała i tak ma zostać.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

masz auto bez ABS, z ABS, czy też z ABS z możliwością wyłącznia?
jesli pierwsza i ostatnia opcja, to ustaw tak aby przy aucie pustym aucie sotjącym na kołach przy mocnym wciskaniu hamulca dźwignia naciągała troche sprężynę,
jesli masz ABS bez możliwości wyłącznia to nie masz redukcyjnego, korektora który redukuje ciśnienie, tylko dławikowy który spowalnia przepływ płynu z pompy hamulcowej do zacisku, i w tean sposób daje więcej czasu na zareagowanie, układowi ABS, do mian prędkości, tylnych kół, aby nie spowodować sytuacji kiedy tył zacznie wcześniej hamować na granicy przyczepności niż przód, przy sprawnym ABS nie spowoduje to zarzucania tyłu trudnego do opanowania, ale będzie wyraźnie zwiększona tendencja do lekkiej nadsterowności.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

U siebie mam ABS/EDS bez możliwości wyłączenia.
Zauważyłem właśnie tą tendencję do nadsterowności i trochę mnie to zaniepokoiło (co przy prędkości ~100km/h na łuku nie jest niczym dziwnym) i chciałbym to zweryfikować - ma tak być, jest coś źle?
Ostatnio zmieniony 2013-09-17, 21:19 przez hexman, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”