[FWD] Znikające Podciśnienie
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
[FWD] Znikające Podciśnienie
Witam serdecznie, mam do Was małe pytanie odnośnie sprawności układu vacuum w naszych furach...
Streszczenie dla tych którym nie chce się czytać
Brakuje mi podciśnienia do zasilania serva, albo gdzieś ucieka albo układ jest tak mało wydajny o pomoc w rozwiązaniu zagadki proszę Szanownych Klubowiczy:)
Pełna wersja:
Do tej pory byłem przekonany, że na biegu jałowym niezależnie od częstotliwości wciskania hamulca powinien on działać z tą samą sprawnością, natomiast w mojej C4 zaobserwowałem że np. jadąc sobie z prędkością ok 90km/h i zrzucając na luz mam do dyspozycji jakieś 3 skuteczne naciśnięcia pedału hamulca, 4 jest już słabsze a 5 zupełnie pozbawione wspomagania po odczekaniu chwili aż pompa nadrobi zaległości sytuacja się powtarza.
Zanim rozbebeszę pół przodu szukając winnych chciałbym zapytać czy ten typ tak ma? Czy to zjawisko normalne, ponieważ zapotrzebowanie serva jest bardzo duże a vacuum pompa na jałowym ma za małą wydajność i nie daje rady wytworzyć dość podciśnienia w odpowiednio krótkim czasie... Intuicja każe mi prześledzić każdy przewodzik od podciśnienia i sprawdzić czy gdzieś nie ucieka...
Jeżeli z Waszych odpowiedzi okaże się że winna jest niedoskonałość układu to od razu zadam pytanie... czy wywalenie tej małej czarnej plastikowej kuleczki i zastąpienie jej dużym magazynem podciśnienia zrobionym z kilku kilogramowej gaśnicy poprawi sytuację?
Pozdrawiam Serdecznie i czekam na opinie o sprawie...
Streszczenie dla tych którym nie chce się czytać
Brakuje mi podciśnienia do zasilania serva, albo gdzieś ucieka albo układ jest tak mało wydajny o pomoc w rozwiązaniu zagadki proszę Szanownych Klubowiczy:)
Pełna wersja:
Do tej pory byłem przekonany, że na biegu jałowym niezależnie od częstotliwości wciskania hamulca powinien on działać z tą samą sprawnością, natomiast w mojej C4 zaobserwowałem że np. jadąc sobie z prędkością ok 90km/h i zrzucając na luz mam do dyspozycji jakieś 3 skuteczne naciśnięcia pedału hamulca, 4 jest już słabsze a 5 zupełnie pozbawione wspomagania po odczekaniu chwili aż pompa nadrobi zaległości sytuacja się powtarza.
Zanim rozbebeszę pół przodu szukając winnych chciałbym zapytać czy ten typ tak ma? Czy to zjawisko normalne, ponieważ zapotrzebowanie serva jest bardzo duże a vacuum pompa na jałowym ma za małą wydajność i nie daje rady wytworzyć dość podciśnienia w odpowiednio krótkim czasie... Intuicja każe mi prześledzić każdy przewodzik od podciśnienia i sprawdzić czy gdzieś nie ucieka...
Jeżeli z Waszych odpowiedzi okaże się że winna jest niedoskonałość układu to od razu zadam pytanie... czy wywalenie tej małej czarnej plastikowej kuleczki i zastąpienie jej dużym magazynem podciśnienia zrobionym z kilku kilogramowej gaśnicy poprawi sytuację?
Pozdrawiam Serdecznie i czekam na opinie o sprawie...
Ostatnio zmieniony 2012-04-05, 00:00 przez Kamyk, łącznie zmieniany 3 razy.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Możesz sobie sprawdzić pompę vakum. Jakiś wakuometr w rękę i pomiar. Jeśli nie zaciągnie 0.7-0.9 podciśnienia (0.1-0.3bar bezwzględnego) to może być już wyrobiona i nie nadąża. To raz a dwa każde auto ze zwykłym serwem podciśnieniowym szybko naciskając efektywnie max 3-4razy starczy. Dlatego w S4/S6 wkładali hydrauliczne wspomaganie ale po tylu latach chodzi to gorzej niż podciśnienie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Misiek
- Mechanik
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Dodam do tego co napisał Jag że ta wredna grucha też lubi się w jakiś sposób rozszczelniać. Ostatnio z mmlody86 ogarnialismy ten temat i była wymiana na to właśnie podciśnienie.
Moim zdaniem tak jak już napisane wyżej albo masz gdzieś nieszczelność i ciśnienie spierdziela gdzieś w atmosfere albo już nie wyrabia choć bardziej był bym skłonny ku nieszczelności. 1 bym pomierzył czy pompa jest ok żebyś nie narobił się za dużo szukając możliwe nie potrzebnie dziury w całym powodzonka życzę
Moim zdaniem tak jak już napisane wyżej albo masz gdzieś nieszczelność i ciśnienie spierdziela gdzieś w atmosfere albo już nie wyrabia choć bardziej był bym skłonny ku nieszczelności. 1 bym pomierzył czy pompa jest ok żebyś nie narobił się za dużo szukając możliwe nie potrzebnie dziury w całym powodzonka życzę
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Kamyk, znalazłeś chyba najdroższą jaka była
http://allegro.pl/vacum-pompa-podcisnie ... 00909.html
http://allegro.pl/pompa-vacum-t4-lt-2-4 ... 45365.html
Co do problemu, to też z nim się borykam. Najgorzej jest na parkingu gdy na wolnych obrotach hamulec twardnieje.
Wymieniłem zawory w vacum, ale to pomogło na maks 3 miesiące.
Jak dorwe wakumetr zmierze podcisnienie na wolnych obrotach.. według ksiązki Hayens pownno wynosic 0,66 bara.
http://allegro.pl/vacum-pompa-podcisnie ... 00909.html
http://allegro.pl/pompa-vacum-t4-lt-2-4 ... 45365.html
Co do problemu, to też z nim się borykam. Najgorzej jest na parkingu gdy na wolnych obrotach hamulec twardnieje.
Wymieniłem zawory w vacum, ale to pomogło na maks 3 miesiące.
Jak dorwe wakumetr zmierze podcisnienie na wolnych obrotach.. według ksiązki Hayens pownno wynosic 0,66 bara.
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
...No i stało się wspomaganie hamulców padło całkowicie. Od razu po dojechaniu do domu zdjąłem przewód od podciśnienia z pompy vacuum... podciśnienie ledwie wyczuwalne, decyzja wyciągam pompę:
rozebrałem:
podczas czyszczenia okazało się że jeden zaworek się rozsypał:
fotka jednego z zaworków:
to co zostało z membranki uszkodzonego zaworka:
Przez ten mały duperelek muszę wymienić całą pompę, stąd pytanie, czy nie idzie dostać gdzieś elementów do Vacuum jakiegoś zestawu naprawczego, lub sprawnego zaworka od starej pompy? Ktoś z Was może dysponuje taką uszkodzoną pompą i chciałby się pozbyć zaworka:D ??
rozebrałem:
podczas czyszczenia okazało się że jeden zaworek się rozsypał:
fotka jednego z zaworków:
to co zostało z membranki uszkodzonego zaworka:
Przez ten mały duperelek muszę wymienić całą pompę, stąd pytanie, czy nie idzie dostać gdzieś elementów do Vacuum jakiegoś zestawu naprawczego, lub sprawnego zaworka od starej pompy? Ktoś z Was może dysponuje taką uszkodzoną pompą i chciałby się pozbyć zaworka:D ??
Ostatnio zmieniony 2012-05-14, 14:23 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Jeszcze Lepiej Pablo Zaworki pompy Paliwa 3.50zł sztuka
W tej hurtowni są po 3.50 kupiłem na zapas od razu z 10 i będę rzeźbił, oczywiście foteczki porobię dla potomności:) dzięki Piwko się należy:)
W tej hurtowni są po 3.50 kupiłem na zapas od razu z 10 i będę rzeźbił, oczywiście foteczki porobię dla potomności:) dzięki Piwko się należy:)
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Wybacz Ten OT. ...J.A.G pisze:I tak Polska myśl technologiczna kolejny raz zatacza krąg
Dobrze że zawsze jest jakaś alternatywa.
To działa w obie strony tu Żuk z sercem od Audi V8
koniec OT
[ Dodano: 2012-05-18, 21:32 ]
Jedziemy dalej Panowie :-)Tu macie porównanie obu zaworków. Nie muszę chyba dodawać, że ori to ten czarny z lewej, a zaworek od Żukiety to ten z prawej.
Wymieniłem zaworek, dla własnej wygody zamiast tego uszkodzonego dałem ori, żeby w razie awarii zamiennika mieć mniej rozkręcania.
Pierwsze wrażenia po złożeniu wszystkiego do kupy? Szok! Mam podciśnienie i to ile:) Nie mam pod ręką wakuometru ale jest naprawdę dobrze, pedał nawet po kilkukrotnym naciśnięciu ciągle jest "wspomagany" nie ma efektu twardnięcia. Ważne, aby wszystko dokładnie oczyścić i dokładnie poskładać, przypominam, że układ nie może pracować na sucho, ja nakropiłem na zaworki odrobinę oleju, podobnie z cylindrem.
Jakby Co to kupiłem sobie większy zapas zaworków, u siebie wymieniłem tylko ten jeden wadliwy zostało mi jeszcze kilka:)
Podsumowując: Najlepiej wydane Czy Pięćdziesiąt (3,50zł) w moim życiu
Pozdrawiam Serdecznie.
Ostatnio zmieniony 2012-05-18, 21:34 przez Kamyk, łącznie zmieniany 2 razy.