[ALL] Zapieczona felga
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
[ALL] Zapieczona felga
Mam mały problem.
Na wiosnę założyłem u siebie nowe felgi. Wszystko byłoby pięknie, gdybym nie wykazał się lekkomyślnością i wyczyścił piastę z rdzy (po zimie trochę "zaszedł".
Ale do rzeczy:
Chciałem ściągnąć koło, ale po odkręceniu śrub - ani drgnie. Próbowałem się z nim szarpać, ale kto to widział się z koniem kopać. Zrezygnowałem z dalszych kombinacji i uznałem, że zapytam Was o zdanie.
Dodam, że ściągnięcie dekielków graniczy z cudem, żeby ich nie uszkodzić
Co proponujecie?
Na wiosnę założyłem u siebie nowe felgi. Wszystko byłoby pięknie, gdybym nie wykazał się lekkomyślnością i wyczyścił piastę z rdzy (po zimie trochę "zaszedł".
Ale do rzeczy:
Chciałem ściągnąć koło, ale po odkręceniu śrub - ani drgnie. Próbowałem się z nim szarpać, ale kto to widział się z koniem kopać. Zrezygnowałem z dalszych kombinacji i uznałem, że zapytam Was o zdanie.
Dodam, że ściągnięcie dekielków graniczy z cudem, żeby ich nie uszkodzić
Co proponujecie?
Ostatnio zmieniony 2013-10-31, 15:43 przez hexman, łącznie zmieniany 2 razy.
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Poluzuj wszystkie śruby powiedzmy o pół obrotu i jazda. Przejedz się tak. Powinno puścić. Jak nie to jeszcze popuść trochę. Jak nie smarowałem piast smarem miedzianym to też tak miałem i zawsze tak robiłem. Pierścieniowi nie powinno się nic stać. W razie czego taki pierścień możesz dokupić.hexman pisze:Co proponujecie?
I oczywiście trzeba trochę poskręcać kierownicą i na pewno się felga ruszy.
Ostatnio zmieniony 2013-05-04, 22:59 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Ori felgi i pierścień 57.1mm - więc jak się uszkodzi to już "po ptokach".elmi_k pisze:W razie czego taki pierścień możesz dokupić
Spróbuję jutro z rana tak zrobić, bo (odpukać) w razie kapcia leżę i kwiczę.
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
a w najgorszym wypadku drewno młotek i od zaplecza przez drewno rant tylko tak z 5 centów minimum,
raz w ogumieniu jak jeszcze robiłem monde mk2 przyjechał pół godziny na odkręconych śrubach jeździł i co 5 minut młotkiem przez drewno po 40 minutach zdjęte koło dodam że jedno a koleś był za 5 fajrant...
raz w ogumieniu jak jeszcze robiłem monde mk2 przyjechał pół godziny na odkręconych śrubach jeździł i co 5 minut młotkiem przez drewno po 40 minutach zdjęte koło dodam że jedno a koleś był za 5 fajrant...
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- elmi_k
- Mechanik
- Posty: 109
- Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków
Bo już nie wiem. To masz pierścień centrujący? Ale skoro piszesz, że ori felga to w takiej powinieneś mieć otwór centrujący właśnie 57,1 mm bez plastikowego pierścienia. Jeżeli masz otwór centrujący to przy mojej metodzie nie zepsujesz go.hexman pisze:Ori felgi i pierścień 57.1mm - więc jak się uszkodzi to już "po ptokach".
Sprzedany
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
elmi_k, chyba dobrze pisze, jeśli masz ori fele to tam raczej pierścienia nie ma, sam otwór jest odpowiedni i jak koledzy podpowiadali, ostatnio też to miałem z jednym kołem, poluzowałem trochę śruby wszystkie aczkolwiek żadnej nie wyciągałem, opuściłem auto i troszkę dosłownie parę metrów przejechałem i puściło, dobrze jest np przyhamować, poskręcać kołami
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Jak mi się zakleszczyło koło to ojciec przyniósł z roboty ściągacz do kół zębatych, na tyle szeroki, żeby po odwróceniu ramion "na zewnątrz", łapy złapały za rant felgi.
Ściągacz wyglądał mniej/więcej tak:
Pod łapy podłożyłem drewienka, żeby nie uszkodzić felgi a między śrubę centralną a śrubę łożyska dałem grubą metalową blaszkę. Po każdym pełnym obrocie śruby ściągacza nurkowałem pod samochód i przez drewno uderzałem młotkiem w felgę pomiędzy ramionami ściągacza. Po 5 minutach roboty koło odpuściło. Najgorsze to chyba zdobyć ściągacz z tak szeroką rozpiętością ramion.
Ściągacz wyglądał mniej/więcej tak:
Pod łapy podłożyłem drewienka, żeby nie uszkodzić felgi a między śrubę centralną a śrubę łożyska dałem grubą metalową blaszkę. Po każdym pełnym obrocie śruby ściągacza nurkowałem pod samochód i przez drewno uderzałem młotkiem w felgę pomiędzy ramionami ściągacza. Po 5 minutach roboty koło odpuściło. Najgorsze to chyba zdobyć ściągacz z tak szeroką rozpiętością ramion.
Ostatnio zmieniony 2013-05-05, 11:04 przez gjom, łącznie zmieniany 2 razy.